Ford Mustang Mach-E ER RWD

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 58 075Prijs vanaf

90.0 kWh *Accu Bruikbaar

450 km *Actieradius

20 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Ford heeft op 17 november de Mustang Mach-E onthuld. Er komen voorlopig twee accu's beschikbaar: de Standard Range (SR) en de Extended Range (ER). Daarnaast is de Mach-E leverbaar met achterwiel (RWD) of all-wheel (AWD) aandrijving. Alle vier uitvoeringen zullen vanaf eind 2020 leverbaar zijn in Nederland. Een speciale 'First Edition' versie van de ER AWD zal met prioriteit gebouwd worden en krijgt daarmee dus voorrang op andere bestellingen. In de zomer van 2021 zal ook de meest krachtige GT uitvoering beschikbaar komen.
Nog niet alles specificaties zijn definitief, alles met een * is een schatting.

Prijs vanaf € 58 075

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * November 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 725 /mnd

Netto Bijtelling 2020 (Schijf 2/3) € 194 /mnd
Netto Bijtelling 2020 (Schijf 4) € 259 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €56 575.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2020 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Zakelijk - Operational Lease € 911 /mnd

Leasetarief € 850 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 61 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 849 /mnd

Leasetarief € 645 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 85 /mnd
Elektriciteit € 61 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd

Zakelijk - Kopen € 684 /mnd

Afschrijving excl. rente € 480 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 85 /mnd
Elektriciteit € 61 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd

Particulier - Kopen € 809 /mnd

Afschrijving excl. rente € 581 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 85 /mnd
Elektriciteit € 73 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 70 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €19,198. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 7.0 sec
Topsnelheid 180 km/u
Actieradius Elektrisch * 450 km
Totaal Vermogen 210 kW (286 pk)
Totaal Koppel 415 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 98.8 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen * 11 kW AC
Laadtijd (0->450 km) * 9u45m
Laadsnelheid * 47 km/u
Kosten Publiek Laden €6,60 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 90.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 150 kW DC
Snellaadtijd (45->360 km) 44 min
Snellaadsnelheid 430 km/u
Kosten Snelladen €11,80 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 450 km
Verbruik Voertuig * 20 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius * 600 km
Verbruik Normering * 16,5 kWh/100km
Verbruik Voertuig * 15 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering * 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4712 mm
Breedte 1881 mm
Hoogte 1597 mm
Wielbasis * 2970 mm
Massa Leeg * 2150 kg
Baggageruimte 402 L
Baggageruimte Max 1520 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd 750 kg
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 11,6 m
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 2/3) € 194 /mnd
Netto (Schijf 4) € 259 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 2/3) € 261 /mnd
Netto (Schijf 4) € 348 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 2/3) € 279 /mnd
Netto (Schijf 4) € 373 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model Y Long RangeTesla Model Y Long Range €57 goedkoper 10 km minder actieradius 17% snellere acceleratie 16% minder stroomverbruik 42% sneller snelladen
Ford Mustang Mach-E SR RWDFord Mustang Mach-E SR RWD €8,150 goedkoper 90 km minder actieradius 6% snellere acceleratie 3% minder stroomverbruik 12% langzamer snelladen
Ford Mustang Mach-E SR AWDFord Mustang Mach-E SR AWD €410 goedkoper 110 km minder actieradius 14% snellere acceleratie 3% meer stroomverbruik 16% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Ford Mustang Mach-E ER RWD (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Ford Mustang Mach-E ER RWD. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Ford heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de Mustang Mach-E. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 46u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 28u45m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 18u15m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 14u30m 31 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u45m 46 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u45m 46 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u45m 46 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,40
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,60
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,60
Publiek Laden (hoog)
€0,40€8,00
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Ford Mustang Mach-E ER RWD (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Ford Mustang Mach-E ER RWD.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 88 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 75 kW † 53 min 350 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 90 kW † 44 min 430 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€7,00
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,80
Snelladen (hoog)
€0,69€13,80
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Ford Mustang Mach-E ER RWD

Goedkoopste Ford Mustang Mach-E blijft onder 50.000 euro

Gepubliceerd: 3 december 2019 14:09 | ZERauto.nl Ford opent de orderboeken van de batterij-elektrische Mustang Mach-E. Prijzen beginnen onder de 50.000 euro, maar kunnen eenvoudig oplopen tot 70.000 euro. Tegen een aanbetaling van 1.000 euro is het nu al mogelijk om een exemplaar te reserveren.

Ford Mustang Mach E: eigentijds elektrisch in galop

Gepubliceerd: 18 november 2019 12:41 | E-Drivers Video-rondleiding in de nieuwe Ford Mustang Mach E. De komst van een nieuw model Ford Mustang doet het hart van menig autoliefhebber doorgaans op hol slaan. Maar gebeurt dat ook nu de nieuwste Mustang een geen sportcoupé maar een SUV en ook nog eens elektrisch is?

Dit moet je weten over de Ford Mustang Mach-E (2020)

Gepubliceerd: 18 november 2019 08:08 | ZERauto.nl Marketing natuurlijk, om een SUV de naam Mustang mee te geven. Wat je er ook van mag vinden: de nieuwe Ford Mustang Mach-E maakt indruk. Niet alleen met zijn looks, maar vooral met zijn rapportcijfers.

Alles over de Ford Mustang Mach-E ER RWD

Prijs, lease en bijtelling

De Ford Mustang Mach-E ER RWD heeft een prijs vanaf €58 075. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €194 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €259 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Ford Mustang Mach-E ER RWD voor het eerst leverbaar wordt (2020).

De Ford Mustang Mach-E ER RWD is te leasen vanaf ongeveer €725 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Ford Mustang Mach-E ER RWD is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Ford Mustang Mach-E ER RWD is 210 kW (286 pk). Het maximale koppel is 415 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 180 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Ford Mustang Mach-E ER RWD heeft een geschatte capaciteit van 98,8 kWh. Daarvan is 90 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 450 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 46 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 90 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 315 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Ford Mustang Mach-E ER RWD is ongeveer 20 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Ford Mustang Mach-E ER RWD stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Ford

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mustang Mach-E op de officiële site van Ford.

Naar de Mustang Mach-E op de website van Ford.