Mazda MX-30

Elektrische Auto - 8% Bijtelling

€ 33 990Prijs vanaf

32.0 kWh *Accu Bruikbaar

180 km *Actieradius

17,8 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf € 33 990

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * September 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 400 /mnd

Netto Bijtelling 2020 (Schijf 2/3) € 83 /mnd
Netto Bijtelling 2020 (Schijf 4) € 111 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €33 100.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2020 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Zakelijk - Operational Lease € 552 /mnd

Leasetarief € 500 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 518 /mnd

Leasetarief € 377 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 55 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Zakelijk - Kopen € 422 /mnd

Afschrijving excl. rente € 281 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 55 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Particulier - Kopen € 499 /mnd

Afschrijving excl. rente € 340 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 55 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 42 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,236. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 9.0 sec
Topsnelheid * 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 180 km
Totaal Vermogen 105 kW (143 pk)
Totaal Koppel 265 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 35.5 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen † 6.6 kW AC
Laadtijd (0->180 km) † 5u45m
Laadsnelheid † 32 km/u
Kosten Publiek Laden €5,87 per 100 km
Kosten Vroaming €3,92 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 32.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 50 kW DC
Snellaadtijd (18->144 km) 31 min
Snellaadsnelheid 240 km/u
Kosten Snelladen €10,50 per 100 km
Kosten Vroaming €3,92 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 29A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 10u15m en een laadsnelheid van 18 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 180 km
Verbruik Voertuig * 17,8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.0 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 200 km
Verbruik Normering 19 kWh/100km
Verbruik Voertuig 16 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.1 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4395 mm
Breedte 1795 mm
Hoogte 1570 mm
Wielbasis 2655 mm
Massa Leeg 1660 kg
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 2/3) € 83 /mnd
Netto (Schijf 4) € 111 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 2/3) € 123 /mnd
Netto (Schijf 4) € 164 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 2/3) € 164 /mnd
Netto (Schijf 4) € 218 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Mazda MX-30 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mazda MX-30. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 16u30m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 10u15m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 6u30m 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 5u45m 31 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 10u15m 18 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 6u30m 28 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 5u45m 31 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,92
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,20
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,87
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,12
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Mazda MX-30 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Mazda MX-30.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 31 min 240 km/u
CCS (100 kW DC) 50 kW † 45 kW † 31 min 240 km/u
CCS (150 kW DC) 50 kW † 45 kW † 31 min 240 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,23
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,50
Snelladen (hoog)
€0,69€12,28
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Mazda MX-30

Elektrische Mazda MX-30: bijzondere deuren, scherp geprijsd

Gepubliceerd: 23 oktober 2019 09:43 | ZERauto.nl De eerste batterij-elektrische auto van Mazda is een feit. Hij heet Mazda MX-30 en komt qua prijs, uitrusting en formaat grotendeels overeen met een benzinevariant van de Mazda CX-30. Bestellen kan per direct, maar de levering start pa na de zomer in 2020. Lees hier alles over de nieuwe Mazda MX-30.

Alles over de Mazda MX-30

Prijs, lease en bijtelling

De Mazda MX-30 heeft een prijs vanaf €33 990. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €83 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €111 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Mazda MX-30 voor het eerst leverbaar wordt (2020).

De Mazda MX-30 is te leasen vanaf ongeveer €400 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Mazda MX-30 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Mazda MX-30 is 105 kW (143 pk). Het maximale koppel is 265 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.0 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Mazda MX-30 heeft een capaciteit van 35,5 kWh. Daarvan is 32 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 180 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 10 uur 15 minuten en een laadsnelheid van 18 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 16 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 45 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 125 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Mazda MX-30 is ongeveer 17,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Mazda MX-30 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Mazda

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de MX-30 op de officiële site van Mazda.

Naar de MX-30 op de website van Mazda.