Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 worden alleen nog vol-elektrische voertuigen aan de Nederlandse versie van de EV Database toegevoegd. Het archief van PHEV voertuigen blijft voorlopig nog wel inzichtelijk.
Klik hier voor het overzicht van leverbare PHEV's

Volvo XC60 T8 Twin-Engine

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Mei 2019
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 4) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 54-62 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 20 - 41 km

Stad - Winter 31 km
Snelweg - Winter 20 km
Gecombineerd - Winter 25 km
Stad - Zomer 41 km
Snelweg - Zomer 25 km
Gecombineerd - Zomer 31 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.5 sec
Topsnelheid 230 km/u
Actieradius Elektrisch 25 km
Actieradius Brandstof 930 km
Totaal Vermogen 288 kW (392 pk)
Totaal Koppel 640 Nm
Aandrijving AWD
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 11.6 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->25 km) 3u15m
Laadsnelheid 8 km/u
Kosten Publiek Laden €13,07 per 100 km
Kosten Vroaming €8,71 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 9.9 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 25 km
Verbruik Voertuig 39,6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 4.4 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 51 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 19,4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 46 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 21,5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.4 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 24,1 - 49,5 kWh/100km

Stad - Winter 31,9 kWh/100km
Snelweg - Winter 49,5 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 39,6 kWh/100km
Stad - Zomer 24,1 kWh/100km
Snelweg - Zomer 39,6 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 31,9 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,9 l/100km
» CO2 Uitstoot 43 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5,8 l/100km
» CO2 Uitstoot 136 g/km
Bereik NEDC 1212 km
Totaalbereik NEDC 1263 km
Tankinhoud 70 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 3,8 / 5,6 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 89 / 131 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 7,5 l/100km
» CO2 Uitstoot 176 g/km
Bereik Praktijk 930 km
Totaalbereik Praktijk 955 km
Motorinhoud 1969 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4688 mm
Breedte 1902 mm
Hoogte 1658 mm
Wielbasis 2865 mm
Massa Leeg 2091 kg
Baggageruimte 468 L
Baggageruimte Max 1395 L
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 2100 kg
Daklast Maximaal 100 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,4 m
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Ja
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Volvo XC60 T8 Twin-Engine (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Volvo XC60 T8 Twin-Engine. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 5u15m 5 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 3u15m 8 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u15m 8 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u15m 8 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u15m 8 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u15m 8 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u15m 8 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€8,71
Publiek Laden (laag)
€0,18€7,13
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€13,07
Publiek Laden (hoog)
€0,40€15,84
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)