Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 worden alleen nog vol-elektrische voertuigen aan de Nederlandse versie van de EV Database toegevoegd. Het archief van PHEV voertuigen blijft voorlopig nog wel inzichtelijk.
Klik hier voor het overzicht van leverbare PHEV's

Mercedes E 300 de Estate

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Januari 2019
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 4) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 54-62 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 25 - 50 km

Stad - Winter 37 km
Snelweg - Winter 25 km
Gecombineerd - Winter 30 km
Stad - Zomer 50 km
Snelweg - Zomer 31 km
Gecombineerd - Zomer 39 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 6.0 sec
Topsnelheid 250 km/u
Actieradius Elektrisch 30 km
Actieradius Brandstof 850 km
Totaal Vermogen 225 kW (306 pk)
Totaal Koppel 700 Nm
Aandrijving Achter
Brandstof Diesel

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 13.5 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Achterzijde - Rechts
Laadvermogen 7.4 kW AC
Laadtijd (0->30 km) 1u45m
Laadsnelheid 18 km/u
Kosten Publiek Laden €11,88 per 100 km
Kosten Vroaming €7,92 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 10.8 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 30 km
Verbruik Voertuig 36 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 4.0 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 52 km
Verbruik Normering 19,7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 20,8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.3 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 48 km
Verbruik Normering 24,4 kWh/100km
Verbruik Voertuig 22,5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.5 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 21,6 - 43,2 kWh/100km

Stad - Winter 29,2 kWh/100km
Snelweg - Winter 43,2 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 36 kWh/100km
Stad - Zomer 21,6 kWh/100km
Snelweg - Zomer 34,8 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 27,7 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,8 l/100km
» CO2 Uitstoot 44 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5,5 l/100km
» CO2 Uitstoot 148 g/km
Bereik NEDC 1190 km
Totaalbereik NEDC 1242 km
Tankinhoud 66 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 3,1 / 5,4 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 83 / 145 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 7,8 l/100km
» CO2 Uitstoot 210 g/km
Bereik Praktijk 850 km
Totaalbereik Praktijk 880 km
Motorinhoud 1950 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4933 mm
Breedte 1852 mm
Hoogte 1475 mm
Wielbasis 2939 mm
Massa Leeg 2065 kg
Baggageruimte 480 L
Baggageruimte Max 1660 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 11,6 m
Carrosserie Station
Segment E - Hogere Middenklasse
Dakrails Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Mercedes E 300 de Estate (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mercedes E 300 de Estate. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 5u45m 5 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 3u30m 9 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 2u15m 13 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 1u45m 17 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 2x16A 7.4 kW † 1u45m 17 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 2x16A 7.4 kW † 1u45m 17 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 2x16A 7.4 kW † 1u45m 17 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€7,92
Publiek Laden (laag)
€0,18€6,48
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€11,88
Publiek Laden (hoog)
€0,40€14,40
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)