Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 worden alleen nog vol-elektrische voertuigen aan de Nederlandse versie van de EV Database toegevoegd. Het archief van PHEV voertuigen blijft voorlopig nog wel inzichtelijk.
Klik hier voor het overzicht van leverbare PHEV's

BMW 330e

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Augustus 2019
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 4) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 40-46 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 32 - 60 km

Stad - Winter 46 km
Snelweg - Winter 32 km
Gecombineerd - Winter 39 km
Stad - Zomer 60 km
Snelweg - Zomer 41 km
Gecombineerd - Zomer 50 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.9 sec
Topsnelheid 230 km/u
Actieradius Elektrisch 45 km
Actieradius Brandstof 520 km
Totaal Vermogen 215 kW (292 pk)
Totaal Koppel 420 Nm
Aandrijving Achter
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 12.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->45 km) 3u30m
Laadsnelheid 14 km/u
Kosten Publiek Laden €7,62 per 100 km
Kosten Vroaming €5,08 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 10.4 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 45 km
Verbruik Voertuig 23,1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.6 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 66 km
Verbruik Normering 14,8 kWh/100km
Verbruik Voertuig 15,8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 59 km
Verbruik Normering 15,7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 17,6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 17,3 - 32,5 kWh/100km

Stad - Winter 22,6 kWh/100km
Snelweg - Winter 32,5 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 26,7 kWh/100km
Stad - Zomer 17,3 kWh/100km
Snelweg - Zomer 25,4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 20,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,6 l/100km
» CO2 Uitstoot 37 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5,8 l/100km
» CO2 Uitstoot 136 g/km
Bereik NEDC 687 km
Totaalbereik NEDC 753 km
Tankinhoud 40 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 0,8 / 4,2 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 19 / 99 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 7,6 l/100km
» CO2 Uitstoot 178 g/km
Bereik Praktijk 520 km
Totaalbereik Praktijk 565 km
Motorinhoud 1998 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4709 mm
Breedte 1827 mm
Hoogte 1444 mm
Wielbasis 2851 mm
Massa Leeg 1740 kg
Baggageruimte 375 L
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,4 m
Carrosserie Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van BMW 330e (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW 330e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 5u30m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 3u30m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 13 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 13 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 13 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 13 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 13 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,08
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,16
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,62
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,24
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)