Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 worden alleen nog vol-elektrische voertuigen aan de Nederlandse versie van de EV Database toegevoegd. Het archief van PHEV voertuigen blijft voorlopig nog wel inzichtelijk.
Klik hier voor het overzicht van leverbare PHEV's

Kia Niro Plug-In Hybrid

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Mei 2019
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 4) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 33-38 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 25 - 50 km

Stad - Winter 37 km
Snelweg - Winter 25 km
Gecombineerd - Winter 30 km
Stad - Zomer 50 km
Snelweg - Zomer 32 km
Gecombineerd - Zomer 40 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 10.8 sec
Topsnelheid 172 km/u
Actieradius Elektrisch 35 km
Actieradius Brandstof 760 km
Totaal Vermogen 104 kW (141 pk)
Totaal Koppel 265 Nm
Aandrijving Voor
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 8.9 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 3.3 kW AC
Laadtijd (0->35 km) 2u45m
Laadsnelheid 14 km/u
Kosten Publiek Laden €6,70 per 100 km
Kosten Vroaming €4,47 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 7.1 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 35 km
Verbruik Voertuig 20,3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.3 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 58 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 12,2 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.4 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 48 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 14,8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 14,2 - 28,4 kWh/100km

Stad - Winter 19,2 kWh/100km
Snelweg - Winter 28,4 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 23,7 kWh/100km
Stad - Zomer 14,2 kWh/100km
Snelweg - Zomer 22,2 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 17,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,3 l/100km
» CO2 Uitstoot 29 g/km
Na Accu Leeg NEDC 4,3 l/100km
» CO2 Uitstoot 101 g/km
Bereik NEDC 996 km
Totaalbereik NEDC 1054 km
Tankinhoud 43 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 1,7 / 3,6 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 40 / 85 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 5,6 l/100km
» CO2 Uitstoot 131 g/km
Bereik Praktijk 760 km
Totaalbereik Praktijk 795 km
Motorinhoud 1580 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4355 mm
Breedte 1805 mm
Hoogte 1545 mm
Wielbasis 2700 mm
Massa Leeg 1494 kg
Baggageruimte 324 L
Baggageruimte Max 1322 L
Trekgewicht Ongeremd 600 kg
Trekgewicht Geremd 1300 kg
Daklast Maximaal 100 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Ja
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Kia Niro Plug-In Hybrid (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia Niro Plug-In Hybrid. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 3u45m 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 13 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 13 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 13 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 13 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 13 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,47
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,65
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,70
Publiek Laden (hoog)
€0,40€8,12
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)