Audi e-tron 50 quattro

Elektrische Auto - 4% / 22% Bijtelling

€ 71,900Prijs vanaf

63.0 kWh *Accu Bruikbaar

275 km *Actieradius

22.9 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf € 71,900

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * November 2019
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 863 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 206 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 280 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €70,450.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 200 - 395 km

Stad - Winter * 280 km
Snelweg - Winter * 200 km
Gecombineerd - Winter * 235 km
Stad - Zomer * 395 km
Snelweg - Zomer * 250 km
Gecombineerd - Zomer * 310 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,144 /mnd

Leasetarief € 1,075 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 69 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,045 /mnd

Leasetarief € 798 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 102 /mnd
Elektriciteit € 69 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 76 /mnd

Zakelijk - Kopen € 841 /mnd

Afschrijving excl. rente € 594 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 102 /mnd
Elektriciteit € 69 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 76 /mnd

Particulier - Kopen € 997 /mnd

Afschrijving excl. rente € 719 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 102 /mnd
Elektriciteit € 84 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 92 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €23,769. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.0 sec
Topsnelheid 190 km/u
Actieradius Elektrisch * 275 km
Totaal Vermogen 230 kW (313 pk)
Totaal Koppel 540 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 71.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->275 km) 6u45m
Laadsnelheid 41 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 63.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen (max) 120 kW DC
Snellaadtijd (28->220 km) 28 min
Snellaadsnelheid 410 km/u

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 275 km
Verbruik Voertuig * 22.9 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.6 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 300 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 21.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.4 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 15,9 - 31.5 kWh/100km

Stad - Winter * 22.5 kWh/100km
Snelweg - Winter * 31.5 kWh/100km
Gecombineerd - Winter * 26.8 kWh/100km
Stad - Zomer * 15.9 kWh/100km
Snelweg - Zomer * 25.2 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer * 20.3 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 1935 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Leeg * 2370 kg
Baggageruimte 660 L
Baggageruimte Max 1725 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment M - Upper SUV
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50,000
Netto (Schijf 2/3) € 206 /mnd
Netto (Schijf 4) € 280 /mnd

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45,000
Netto (Schijf 2/3) € 290 /mnd
Netto (Schijf 4) € 387 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Audi e-tron 50 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron 50 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 11.0 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32u15m 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u15m 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13 uur 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10 uur 28 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u45m 41 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u45m 41 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u45m 41 km/u
Optionele 22.0kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32u15m 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u15m 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13 uur 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10 uur 28 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u45m 41 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 4u30m 61 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 3u30m 79 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Audi e-tron 50 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron 50 quattro.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 62 min 180 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 85 kW † 33 min 350 km/u
CCS (150 kW DC) 120 kW † 100 kW † 28 min 410 km/u
CCS (175 kW DC) 120 kW † 100 kW † 28 min 410 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Advertisement)

Alles over de Audi e-tron 50 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron 50 quattro heeft een prijs vanaf €71,900. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €206 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €280 per maand.

De Audi e-tron 50 quattro is bij ActivLease te leasen vanaf €863 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron 50 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron 50 quattro is 230 kW (313 pk). Het maximale koppel is 540 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 190 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron 50 quattro heeft een geschatte capaciteit van 71 kWh. Daarvan is 63 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 275 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 200 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 395 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 32 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 120 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 100 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 190 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi e-tron 50 quattro is ongeveer 22.9 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 31.5 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15.9 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron 50 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de e-tron op de website van Audi.