Audi e-tron 50 quattro
Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling€ 62 700Prijs vanaf
64.7 kWhAccu Bruikbaar
280 kmActieradius
231 Wh/kmVerbruik
Gratis test voor bedrijven: welke EV past bij mij?
Maak kennis met de e-AutoKeuzeHulp. Deze tool biedt werknemers eenvoudig inzicht in welke elektrische auto het beste bij ze past. In 10 simpele stappen een advies op basis van alle beschikbare modellen.Meer informatie
Prijs vanaf € 62 700
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | November 2019 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 749 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 292 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 390 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 205 - 405 km
Stad - Winter | 285 km |
Snelweg - Winter | 205 km |
Gecombineerd - Winter | 240 km |
Stad - Zomer | 405 km |
Snelweg - Zomer | 255 km |
Gecombineerd - Zomer | 320 km |
Zakelijk - Operational Lease € 995 /mnd
Leasetarief | € 925 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 70 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 936 /mnd
Leasetarief | € 696 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 91 /mnd |
Elektriciteit | € 70 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 79 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 758 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 518 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 91 /mnd |
Elektriciteit | € 70 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 79 /mnd |
Particulier - Kopen € 898 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 627 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 91 /mnd |
Elektriciteit | € 84 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 96 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 6.8 sec |
Topsnelheid | 190 km/u |
Actieradius Elektrisch | 280 km |
Totaal Vermogen | 230 kW (313 pk) |
Totaal Koppel | 540 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 71.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Voor |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->280 km) | 7 uur |
Laadsnelheid | 40 km/u |
Kosten Publiek Laden | €7,62 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar | 64.7 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Voor |
Snellaadvermogen (max) | 120 kW DC |
Snellaadtijd (28->224 km) | 25 min |
Snellaadsnelheid | 470 km/u |
Kosten Snelladen | €13,63 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 280 km |
Verbruik Voertuig | 231 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.6 l/100km |
WLTP Normering (TEL)
Actieradius | 341 km |
Verbruik Normering | 217 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 190 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.4 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.1 l/100km |
WLTP Normering (TEH)
Actieradius | 283 km |
Verbruik Normering | 257 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 229 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.9 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.6 l/100km |
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 160 - 316 Wh/km
Stad - Winter | 227 Wh/km |
Snelweg - Winter | 316 Wh/km |
Gecombineerd - Winter | 270 Wh/km |
Stad - Zomer | 160 Wh/km |
Snelweg - Zomer | 254 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer | 202 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4901 mm |
Breedte | 1935 mm |
Breedte met spiegels | 2192 mm |
Hoogte | 1616 mm |
Wielbasis | 2928 mm |
Massa Rijklaar | 2445 kg |
Toegestane Max. Massa | 3040 kg |
Laadvermogen Maximaal | 695 kg |
Bagageruimte | 660 L |
Bagageruimte Max | 1725 L |
Bagageruimte Voor | Geen Data |
Daklast Maximaal | 75 kg |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 1800 kg |
Kogeldruk Maximaal | 80 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 3 plaatsen |
Draaicirkel | 12,2 m |
Platform | VW MLB |
Carrosserie | SUV |
Segment | E - Hoge Middenklasse |
Dakrails | Ja |
EV Specifiek Platform | Nee |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2020
Bijtelling | 8% / 22% |
8% beperkt tot | € 45 000 |
Netto (Schijf 1) | € 223 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 295 /mnd |
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 292 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 390 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 342 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 456 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's


Opladen van Audi e-tron 50 quattro (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron 50 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 33u15m | 8 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 20u45m | 13 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 13u15m | 21 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 10u30m | 27 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 7 uur | 40 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7 uur | 40 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7 uur | 40 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€5,08
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€4,16
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€7,62
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€9,24
|
Snelladen van Audi e-tron 50 quattro (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron 50 quattro.
Lees meer over het snelladen van de Audi e-tron 50 quattro op de site van Fastned.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 57 min | 200 km/u |
CCS (175 kW DC) | 120 kW † | 114 kW † | 25 min | 470 km/u |
CCS (350 kW DC) | 120 kW † | 114 kW † | 25 min | 470 km/u |
Laadcurve |
---|
![]() |
Data beschikbaar gesteld door Fastned |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€8,09
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€13,63
|
Snelladen (hoog) | €0,69€15,94
|
(Advertisement)
Alles over de Audi e-tron 50 quattro
Prijs, lease en bijtelling
De Audi e-tron 50 quattro heeft een prijs vanaf €62 700. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €292 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €390 per maand.
De Audi e-tron 50 quattro is bij ActivLease te leasen vanaf €749 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Audi e-tron 50 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron 50 quattro is 230 kW (313 pk). Het maximale koppel is 540 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 190 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Audi e-tron 50 quattro heeft een capaciteit van 71 kWh. Daarvan is 64,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 280 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 205 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 405 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 33 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 120 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 114 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 195 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Audi e-tron 50 quattro is ongeveer 23,1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 31,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Audi e-tron 50 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Audi
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron op de officiële site van Audi.