Audi e-tron 50 quattro

Elektrische Auto - 4% / 22% Bijtelling

€ 71 900Prijs vanaf

64.7 kWhAccu Bruikbaar

280 kmActieradius

23,1 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 71 900

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds * November 2019
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 799 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 206 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 280 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €70 450.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 205 - 405 km

Stad - Winter 285 km
Snelweg - Winter 205 km
Gecombineerd - Winter 240 km
Stad - Zomer 405 km
Snelweg - Zomer 255 km
Gecombineerd - Zomer 315 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,145 /mnd

Leasetarief € 1,075 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,049 /mnd

Leasetarief € 798 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 102 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 79 /mnd

Zakelijk - Kopen € 845 /mnd

Afschrijving excl. rente € 594 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 102 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 79 /mnd

Particulier - Kopen € 1,001 /mnd

Afschrijving excl. rente € 719 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 102 /mnd
Elektriciteit € 84 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 96 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €23,769. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 6.8 sec
Topsnelheid 190 km/u
Actieradius Elektrisch 280 km
Totaal Vermogen 230 kW (313 pk)
Totaal Koppel 540 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 71.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->280 km) 7 uur
Laadsnelheid 40 km/u
Kosten Publiek Laden €7,62 per 100 km
Kosten Vroaming €5,08 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.7 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 120 kW DC
Snellaadtijd (28->224 km) 29 min
Snellaadsnelheid 400 km/u
Kosten Snelladen €13,63 per 100 km
Kosten Vroaming €5,08 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 280 km
Verbruik Voertuig 23,1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.6 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 300 km
Verbruik Normering 22,4 kWh/100km
Verbruik Voertuig 21,6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.4 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 16 - 31,6 kWh/100km

Stad - Winter 22,7 kWh/100km
Snelweg - Winter 31,6 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 27 kWh/100km
Stad - Zomer 16 kWh/100km
Snelweg - Zomer 25,4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 20,5 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 1935 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Leeg 2370 kg
Baggageruimte 660 L
Baggageruimte Max 1725 L
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1800 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12,2 m
Carrosserie SUV
Segment M - Upper SUV
Dakrails Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50 000
Netto (Schijf 2/3) € 206 /mnd
Netto (Schijf 4) € 280 /mnd

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 2/3) € 290 /mnd
Netto (Schijf 4) € 387 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi e-tron Sportback 50 quattroAudi e-tron Sportback 50 quattro €2,100 duurder 10 km meer actieradius Zelfde acceleratie 3% minder stroomverbruik 5% sneller snelladen
Audi e-tron 55 quattroAudi e-tron 55 quattro €12,200 duurder 75 km meer actieradius 16% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 48% sneller snelladen
Audi e-tron Sportback 55 quattroAudi e-tron Sportback 55 quattro €14,100 duurder 105 km meer actieradius 16% snellere acceleratie 3% minder stroomverbruik 55% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Audi e-tron 50 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron 50 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 11.0 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 33u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u45m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13u15m 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10u30m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7 uur 40 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 40 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 40 km/u
Optionele 22.0kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 33u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u45m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13u15m 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10u30m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7 uur 40 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 4u30m 62 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 3u30m 80 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,08
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,16
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,62
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,24
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Audi e-tron 50 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron 50 quattro.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 64 min 180 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 85 kW † 34 min 340 km/u
CCS (150 kW DC) 120 kW † 100 kW † 29 min 400 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€8,09
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€13,63
Snelladen (hoog)
€0,69€15,94
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Alles over de Audi e-tron 50 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron 50 quattro heeft een prijs vanaf €71 900. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €206 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €280 per maand.

De Audi e-tron 50 quattro is bij ActivLease te leasen vanaf €799 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron 50 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron 50 quattro is 230 kW (313 pk). Het maximale koppel is 540 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 190 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron 50 quattro heeft een capaciteit van 71 kWh. Daarvan is 64,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 280 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 205 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 405 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 33 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 120 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 100 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 195 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Audi e-tron 50 quattro is ongeveer 23,1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 31,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron 50 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de e-tron op de website van Audi.