Renault Zoe ZE50 R135

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 35 190Prijs vanaf

52.0 kWh *Accu Bruikbaar

315 kmActieradius

16,5 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 35 190

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds November 2019
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 425 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 44 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 59 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €34 447.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius tussen 220 - 480 km

Stad - Winter 315 km
Snelweg - Winter 220 km
Gecombineerd - Winter 265 km
Stad - Zomer 480 km
Snelweg - Zomer 285 km
Gecombineerd - Zomer 365 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 573 /mnd

Leasetarief € 525 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 529 /mnd

Leasetarief € 391 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Zakelijk - Kopen € 429 /mnd

Afschrijving excl. rente € 291 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Particulier - Kopen € 509 /mnd

Afschrijving excl. rente € 352 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 59 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 42 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,633. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 9.5 sec
Topsnelheid 140 km/u
Actieradius Elektrisch 315 km
Totaal Vermogen 100 kW (136 pk)
Totaal Koppel 245 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 55.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen † 22 kW AC
Laadtijd (0->315 km) † 3 uur
Laadsnelheid † 110 km/u
Kosten Publiek Laden €5,45 per 100 km
Kosten Vroaming €3,63 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 52.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen (max) 45 kW DC
Snellaadtijd (32->252 km) 57 min
Snellaadsnelheid 230 km/u
Kosten Snelladen €9,73 per 100 km
Kosten Vroaming €3,63 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 3-fase aansluiting met 32A per fase benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 11 kW met een laadtijd van 5u45m en een laadsnelheid van 57 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 315 km
Verbruik Voertuig 16,5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 385 km
Verbruik Normering 17,7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 13,5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10,8 - 23,6 kWh/100km

Stad - Winter 16,5 kWh/100km
Snelweg - Winter 23,6 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 19,6 kWh/100km
Stad - Zomer 10,8 kWh/100km
Snelweg - Zomer 18,2 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 14,2 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4087 mm
Breedte 1787 mm
Hoogte 1562 mm
Wielbasis 2588 mm
Massa Leeg 1475 kg
Baggageruimte 338 L
Baggageruimte Max 1225 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 0 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 10,6 m
Carrosserie Hatchback
Segment B - Kleine Auto
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50 000
Netto (Schijf 2/3) € 44 /mnd
Netto (Schijf 4) € 59 /mnd

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 2/3) € 87 /mnd
Netto (Schijf 4) € 116 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Opel Corsa-eOpel Corsa-e €4,191 goedkoper 25 km minder actieradius 15% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 87% sneller snelladen
Peugeot e-208Peugeot e-208 €1,060 duurder 20 km minder actieradius 15% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 91% sneller snelladen
Renault Zoe ZE50 R110Renault Zoe ZE50 R110 €1,600 goedkoper 5 km meer actieradius 20% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Renault Zoe ZE50 R135 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Zoe ZE50 R135. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 26u45m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 16u45m 19 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 10u45m 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 8u30m 37 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 5u45m 55 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 3u45m 84 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 3 uur 100 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,63
Publiek Laden (laag)
€0,18€2,97
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,45
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,60
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Renault Zoe ZE50 R135 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Renault Zoe ZE50 R135.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 45 kW † 41 kW † 56 min 230 km/u
CCS (100 kW DC) 45 kW † 41 kW † 56 min 230 km/u
CCS (150 kW DC) 45 kW † 41 kW † 56 min 230 km/u
CCS (175 kW DC) 45 kW † 41 kW † 56 min 230 km/u
CCS (350 kW DC) 45 kW † 41 kW † 56 min 230 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,77
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€9,73
Snelladen (hoog)
€0,69€11,38
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Renault Zoe ZE50 R135

Autotest – Renault Zoe (2020) – de laatste EV met 4% bijtelling?

Gepubliceerd: 23 september 2019 15:33 | ZERauto.nl Renault is al weer toe aan de derde generatie ZOE. Op papier verslaat de volledig elektrische ZOE de (aankomende) concurrentie direct. Hij biedt namelijk voor hetzelfde geld een grotere actieradius. Daarnaast komt hij op een zeer gunstig moment op de markt, hij is namelijk nog dit jaar leverbaar. Zo valt hij…

Dit ga je betalen voor de nieuwe Renault ZOE

Gepubliceerd: 20 september 2019 12:39 | ZERauto.nl Er is een nieuwe Renault ZOE, maar de grote vraag is natuurlijk wat je voor deze elektrische vijfdeurs hatchback gaat betalen? Renault heeft de prijs van de ZOE met Z.E. 50-batterij inmiddels vrijgegeven. De ZOE-prijzen op een rij.

Renault onthult de nieuwe generatie van de ZOE

Gepubliceerd: 17 juni 2019 18:36 | E-Drivers Een van de meest succesvolle elektrische auto’s is zonder twijfel de Renault ZOE. Vandaag onthulde Renault de nieuwe generatie van de ZOE. De nieuwe Renault ZOE lijkt sterk op zijn voorganger maar biedt meer vermogen, meer rijbereik en kortere laadtijden.

Alles over de Renault Zoe ZE50 R135

Prijs, lease en bijtelling

De Renault Zoe ZE50 R135 heeft een prijs vanaf €35 190. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €44 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €59 per maand.

De Renault Zoe ZE50 R135 is te leasen vanaf ongeveer €425 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Renault Zoe ZE50 R135 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Zoe ZE50 R135 is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 245 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 140 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Renault Zoe ZE50 R135 heeft een geschatte capaciteit van 55 kWh. Daarvan is 52 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 315 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 220 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 480 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 22 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 5 uur 45 minuten en een laadsnelheid van 57 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 26 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 45 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 40 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 60 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 220 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Renault Zoe ZE50 R135 is ongeveer 16,5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,8 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Renault Zoe ZE50 R135 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Renault

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Zoe op de officiële site van Renault.

Naar de Zoe op de website van Renault.