Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €29 990. Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof. Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 155 - 335 km
Stad - Winter
230 km
Snelweg - Winter
155 km
Gecombineerd - Winter
190 km
Stad - Zomer
335 km
Snelweg - Zomer
195 km
Gecombineerd - Zomer
255 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €10,243. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 29A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 13u30m en een laadsnelheid van 16 km/u.
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
(Advertisement)
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius
220 km
Verbruik Voertuig
193 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig
2.2 l/100km
NEDC Normering
Actieradius
335 km
Verbruik Normering
Geen Data
Verbruik Voertuig
127 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Normering
Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig
1.4 l/100km
WLTP Normering
Actieradius
263 km
Verbruik Normering
186 Wh/km
Verbruik Voertuig
162 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Normering
2.1 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig
1.8 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen. Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 127 - 274 Wh/km
Stad - Winter
185 Wh/km
Snelweg - Winter
274 Wh/km
Gecombineerd - Winter
224 Wh/km
Stad - Zomer
127 Wh/km
Snelweg - Zomer
218 Wh/km
Gecombineerd - Zomer
167 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling
Inzittende Volwassene
90%
Inzittend Kind
85%
Jaar van Beoordeling
2019
Kwetsbare Weggebruikers
64%
Safety Assist
70%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com
Afmeting en Gewicht
Lengte
4314 mm
Breedte
1809 mm
Breedte met spiegels
Geen Data
Hoogte
1644 mm
Wielbasis
2585 mm
Massa Rijklaar
1566 kg
Toegestane Max. Massa
1966 kg
Laadvermogen Maximaal
500 kg
Bagageruimte
448 L
Bagageruimte Max
Geen Data
Bagageruimte Voor
Geen Data
Daklast Maximaal
75 kg
Trekhaak Mogelijk
Geen Data
Trekgewicht Ongeremd
0 kg
Trekgewicht Geremd
0 kg
Kogeldruk Maximaal
Geen Data
Overige
Zitplaatsen
5 personen
Isofix Voorbereid
Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel
10 m
Platform
Geen Data
Carrosserie
SUV
Segment
B - Compacte Klasse
Dakrails
Ja
EV Specifiek Platform
Geen Data
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2020
Bijtelling
8% / 22%
8% beperkt tot
€ 45 000
Netto (Schijf 1)
€ 75 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 99 /mnd
Op kenteken in 2021
Bijtelling
12% / 22%
12% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1)
€ 111 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 148 /mnd
Op kenteken in 2022
Bijtelling
16% / 22%
16% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1)
€ 148 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 198 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.
Opladen van MG ZS EV (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de MG ZS EV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt
Maximaal
Vermogen
Tijd
Snelheid
Stopcontact (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
21u45m
10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
13u30m
16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW)
230V / 1x25A
5.8 kW
8u45m
25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW)
230V / 1x29A
6.6 kW †
7u45m
28 km/u
3-fase 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW †
13u30m
16 km/u
3-fase 25A (17 kW)
230V / 1x25A
5.8 kW †
8u45m
25 km/u
3-fase 32A (22 kW)
230V / 1x29A
6.6 kW †
7u45m
28 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,25
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,47
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,37
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,72
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Snelladen van MG ZS EV (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de MG ZS EV.
Gepubliceerd: 21 januari 2020 16:07 | E-Drivers
De MG EZ is inmiddels op de markt en is ook al aardig in de publiciteit geweest. Maar wat zit daar nu voor bedrijf achter? Het Engelse MG is namelijk jaren geleden failliet gegaan. De huidige MG’s worden tegenwoordig in China gemaakt door SAIC Motor, een grote Chinese autoproducent. We spraken met Frank…
Gepubliceerd: 18 december 2019 10:26 | ZERauto.nl
Je kent hem vast nog wel: de legendarische crashtest van de Landwind uit China. Op een schaal van vijf sterren, was eigenlijk zelfs één ster te veel. Hoe zit het dan met de veiligheid van de nieuwe batterij-elektrische MG ZS EV, ook een SUV uit China, die ongekend populair is in Nederland. Is die wel…
Gepubliceerd: 4 december 2019 06:57 | ZERauto.nl
Dealergroep Van Mossel krijgt het nog druk in december. Door de lage bijtelling op batterij-elektrische auto’s (4 procent) is er een run ontstaan op de batterij-elektrische MG ZS EV die in Nederland begint bij 30.985 euro. Het herboren automerk MG komt op het juiste moment terug op de markt. In gesprek…
Alles over de MG ZS EV
Prijs, lease en bijtelling
De MG ZS EV heeft een prijs vanaf €30 985. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €111 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €148 per maand.
De MG ZS EV is bij ActivLease te leasen vanaf €445 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
De MG ZS EV is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de MG ZS EV is 105 kW (143 pk). Het maximale koppel is 353 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 140 km/u.
De accu van de MG ZS EV heeft een geschatte capaciteit van 44,5 kWh. Daarvan is 42,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 220 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 155 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 335 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.
Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 13 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 16 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 21 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 76 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 53 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 150 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Het energieverbuik van de MG ZS EV is ongeveer 19,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12,7 kWh/100km te behalen.
De MG ZS EV stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.