MG ZS EV

Elektrische Auto - 8% Bijtelling

€ 30 985Prijs vanaf

44.5 kWh *Accu Bruikbaar

235 kmActieradius

18,9 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 30 985

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds November 2019
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 439 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 75 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 99 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €29 990.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 165 - 355 km

Stad - Winter 240 km
Snelweg - Winter 165 km
Gecombineerd - Winter 200 km
Stad - Zomer 355 km
Snelweg - Zomer 210 km
Gecombineerd - Zomer 265 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 505 /mnd

Leasetarief € 450 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 494 /mnd

Leasetarief € 344 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 51 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 406 /mnd

Afschrijving excl. rente € 256 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 51 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 480 /mnd

Afschrijving excl. rente € 310 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 51 /mnd
Elektriciteit € 66 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €10,243. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 8.2 sec
Topsnelheid 140 km/u
Actieradius Elektrisch 235 km
Totaal Vermogen 105 kW (143 pk)
Totaal Koppel 353 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 44.5 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen † 6.6 kW AC
Laadtijd (0->235 km) † 8 uur
Laadsnelheid † 30 km/u
Kosten Publiek Laden €6,24 per 100 km
Kosten Vroaming €4,16 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 44.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen (max) 80 kW DC
Snellaadtijd (24->188 km) 36 min
Snellaadsnelheid 270 km/u
Kosten Snelladen €11,15 per 100 km
Kosten Vroaming €4,16 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 29A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 14u15m en een laadsnelheid van 17 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 235 km
Verbruik Voertuig 18,9 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 335 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 13,3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 263 km
Verbruik Normering 18,6 kWh/100km
Verbruik Voertuig 16,9 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.1 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 12,5 - 27 kWh/100km

Stad - Winter 18,5 kWh/100km
Snelweg - Winter 27 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 22,3 kWh/100km
Stad - Zomer 12,5 kWh/100km
Snelweg - Zomer 21,2 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 16,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 90%
Inzittend Kind 85%
Jaar van Beoordeling 2019
Kwetsbare Weggebruikers 64%
Safety Assist 70%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4314 mm
Breedte 1809 mm
Hoogte 1644 mm
Wielbasis 2585 mm
Massa Leeg 1491 kg
Baggageruimte 448 L
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,2 m
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50 000
Netto (Schijf 2/3) € 38 /mnd
Netto (Schijf 4) € 52 /mnd

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 75 /mnd
Netto (Schijf 2) € 99 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 111 /mnd
Netto (Schijf 2) € 148 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van MG ZS EV (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de MG ZS EV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 22u45m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 14u15m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 9u15m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 8 uur 29 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 14u15m 16 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 9u15m 25 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 8 uur 29 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,16
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,40
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,24
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,56
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van MG ZS EV (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de MG ZS EV.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 49 min 200 km/u
CCS (100 kW DC) 80 kW † 55 kW † 36 min 270 km/u
CCS (150 kW DC) 80 kW † 55 kW † 36 min 270 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,61
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,15
Snelladen (hoog)
€0,69€13,04
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de MG ZS EV

Die nieuwe elektrische MG, wat zit daar nou achter?

Gepubliceerd: 21 januari 2020 16:07 | E-Drivers De MG EZ is inmiddels op de markt en is ook al aardig in de publiciteit geweest. Maar wat zit daar nu voor bedrijf achter? Het Engelse MG is namelijk jaren geleden failliet gegaan. De huidige MG’s worden tegenwoordig in China gemaakt door SAIC Motor, een grote Chinese autoproducent. We spraken met Frank…

Hoe veilig is de Chinese MG ZS EV eigenlijk?

Gepubliceerd: 18 december 2019 10:26 | ZERauto.nl Je kent hem vast nog wel: de legendarische crashtest van de Landwind uit China. Op een schaal van vijf sterren, was eigenlijk zelfs één ster te veel. Hoe zit het dan met de veiligheid van de nieuwe batterij-elektrische MG ZS EV, ook een SUV uit China, die ongekend populair is in Nederland. Is die wel…

“Duizenden MG ZS EV’s onderweg naar Nederland” – Interview

Gepubliceerd: 4 december 2019 06:57 | ZERauto.nl Dealergroep Van Mossel krijgt het nog druk in december. Door de lage bijtelling op batterij-elektrische auto’s (4 procent) is er een run ontstaan op de batterij-elektrische MG ZS EV die in Nederland begint bij 30.985 euro. Het herboren automerk MG komt op het juiste moment terug op de markt. In gesprek…

Alles over de MG ZS EV

Prijs, lease en bijtelling

De MG ZS EV heeft een prijs vanaf €30 985. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €75 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €99 per maand.

De MG ZS EV is bij ActivLease te leasen vanaf €439 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De MG ZS EV is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de MG ZS EV is 105 kW (143 pk). Het maximale koppel is 353 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 140 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de MG ZS EV heeft een geschatte capaciteit van 44,5 kWh. Daarvan is 44,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 235 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 165 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 355 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 14 uur 15 minuten en een laadsnelheid van 17 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 22 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 80 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 55 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 160 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de MG ZS EV is ongeveer 18,9 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12,5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De MG ZS EV stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van MG

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de ZS op de officiële site van MG.

Naar de ZS op de website van MG.