Tesla Model S Long Range

Elektrische Auto - 4% / 22% Bijtelling

€ 88,818Prijs vanaf

95.0 kWh *Accu Bruikbaar

525 km *Actieradius

18.1 kWh *Verbruik 100km

Prijs vanaf € 88,818

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Juni 2019
Levertijd indicatie Voorraad of 1 à 2 maanden

Leasen vanaf € 1,039 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 328 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 445 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €87,800.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.

Praktische Actieradius tussen 380 - 750 km

Stad - Winter * 505 km
Snelweg - Winter * 380 km
Gecombineerd - Winter * 440 km
Stad - Zomer * 750 km
Snelweg - Zomer * 490 km
Gecombineerd - Zomer * 600 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,380 /mnd

Leasetarief € 1,325 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,248 /mnd

Leasetarief € 986 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 124 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Zakelijk - Kopen € 996 /mnd

Afschrijving excl. rente € 734 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 124 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Particulier - Kopen € 1,178 /mnd

Afschrijving excl. rente € 888 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 124 /mnd
Elektriciteit € 66 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 100 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €29,361. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 3.8 sec
Topsnelheid 250 km/u
Actieradius Elektrisch * 525 km
Totaal Vermogen * 350 kW (476 pk)
Totaal Koppel * 750 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 100.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen † 16.5 kW AC
Laadtijd (0->525 km) † 7 uur
Laadsnelheid † 78 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 95.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadaansluiting Supercharger
Snellaadvermogen (max) 145 kW DC
Snellaadtijd (53->420 km) 42 min
Snellaadsnelheid 520 km/u
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 3-fase aansluiting met 24A per fase benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 11 kW met een laadtijd van 10u15m en een laadsnelheid van 52 km/u.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 525 km
Verbruik Voertuig * 18.1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.0 l/100km

WLTP Normering

Actieradius * 610 km
Verbruik Normering * Geen Data
Verbruik Voertuig * 15.6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering * Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig * 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 12,7 - 25.0 kWh/100km

Stad - Winter * 18.8 kWh/100km
Snelweg - Winter * 25.0 kWh/100km
Gecombineerd - Winter * 21.6 kWh/100km
Stad - Zomer * 12.7 kWh/100km
Snelweg - Zomer * 19.4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer * 15.8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4979 mm
Breedte 2037 mm
Hoogte 1445 mm
Wielbasis 2960 mm
Massa Leeg 2215 kg
Baggageruimte 894 L
Baggageruimte Max 1645 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12,4 m
Carrosserie Liftback Sedan
Segment E - Hogere Middenklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50,000
Netto (Schijf 2/3) € 328 /mnd
Netto (Schijf 4) € 445 /mnd

Op kenteken in 2020 (kabinetsplan)

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45,000
Netto (Schijf 2/3) € 410 /mnd
Netto (Schijf 4) € 548 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model S Standard RangeTesla Model S Standard Range €5,398 goedkoper 110 km minder actieradius 11% langzamere acceleratie 3% minder stroomverbruik 17% langzamer snelladen
Tesla Model S PerformanceTesla Model S Performance €12,902 duurder 15 km minder actieradius 16% snellere acceleratie 3% meer stroomverbruik Even snel snelladen
Tesla Model S Ludicrous PerformanceTesla Model S Ludicrous Performance €23,102 duurder 15 km minder actieradius 32% snellere acceleratie 3% meer stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Tesla Model S Long Range (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Tesla Model S Long Range. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 48u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 30u15m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 19u30m 27 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 15u15m 35 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 10u15m 52 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x24A 16.5 kW † 7 uur 78 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x24A 16.5 kW † 7 uur 78 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Tesla Model S Long Range (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Tesla Model S Long Range.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
Supercharger v2 Shared (75 kW DC) 75 kW 60 kW † 70 min 310 km/u
Supercharger v2 (150 kW DC) 145 kW † 100 kW † 42 min 520 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Advertisement)

Alles over de Tesla Model S Long Range

Prijs, lease en bijtelling

De Tesla Model S Long Range heeft een prijs vanaf €88,818. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €328 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €445 per maand.

De Tesla Model S Long Range is bij ActivLease te leasen vanaf €1,039 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Tesla Model S Long Range is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de Tesla Model S Long Range is 350 kW (476 pk). Het geschatte maximale koppel is 750 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 250 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Tesla Model S Long Range heeft een capaciteit van 100 kWh. Daarvan is 95 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 525 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 380 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 750 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 16.5 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 24A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 10 uur 15 minuten en een laadsnelheid van 52 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 48 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een Supercharger aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 145 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 100 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 365 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Tesla Model S Long Range is ongeveer 18.1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25.0 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12.7 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Tesla Model S Long Range stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Tesla

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Model S op de officiële site van Tesla.

Naar de Model S op de website van Tesla.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Tesla Model S Long Range, die leverbaar was van maart 2019 tot mei 2019. Het vorige model was €2202 duurder, had 30 km minder actieradius, 13% langzamere acceleratie en 6% meer stroomverbruik.

Voorgaand model Tesla Model S Long Range