Audi Q4 e-tron 35

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 48 295Prijs vanaf

52.0 kWhAccu Bruikbaar

285 km *Actieradius

182 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Een volledig elektrisch wagenpark? Doe de test!

Uw medewerkers meekrijgen in de transitie naar duurzaam vervoer wordt makkelijker door alle medewerkers de e-AutoKeuzeHulp in te laten vullen. Deze tool is nu gratis beschikbaar voor alle bedrijven.
Meer informatie

Prijs vanaf € 48 295

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf Juni 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 539 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 205 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 273 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 200 - 420 km

Stad - Winter * 280 km
Snelweg - Winter * 200 km
Gecombineerd - Winter * 240 km
Stad - Zomer * 420 km
Snelweg - Zomer * 260 km
Gecombineerd - Zomer * 325 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 9.0 sec
Topsnelheid 160 km/u
Actieradius Elektrisch * 285 km
Totaal Vermogen 125 kW (170 pk)
Totaal Koppel 310 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 55.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 7.2 kW AC
Laadtijd (0->285 km) 8u30m
Laadsnelheid 34 km/u
Kosten Publiek Laden €6,01 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 52.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 100 kW DC
Snellaadtijd (29->228 km) 31 min
Snellaadsnelheid 380 km/u
Kosten Snelladen €10,74 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 285 km
Verbruik Voertuig * 182 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.1 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 341 km
Verbruik Normering 170 Wh/km
Verbruik Voertuig 152 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 124 - 260 Wh/km

Stad - Winter * 186 Wh/km
Snelweg - Winter * 260 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 217 Wh/km
Stad - Zomer * 124 Wh/km
Snelweg - Zomer * 200 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 160 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4588 mm
Breedte 1865 mm
Breedte met spiegels 2108 mm
Hoogte 1632 mm
Wielbasis 2764 mm
Massa Rijklaar 1965 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte 520 L
Bagageruimte Max 1490 L
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd 1000 kg
Kogeldruk Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 10,2 m
Platform VW MEB
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 205 /mnd
Netto (Schijf 2) € 273 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 254 /mnd
Netto (Schijf 2) € 339 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Seres 3Seres 3 €10,300 goedkoper 15 km minder actieradius Zelfde acceleratie 6% meer stroomverbruik 3% sneller snelladen
Aiways U5Aiways U5 €8,345 goedkoper 50 km meer actieradius 17% snellere acceleratie 3% meer stroomverbruik 8% langzamer snelladen
Kia e-Niro 39 kWhKia e-Niro 39 kWh €12,300 goedkoper 50 km minder actieradius 9% langzamere acceleratie 8% minder stroomverbruik 39% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Audi Q4 e-tron 35 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi Q4 e-tron 35. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 26u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 16u45m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 10u45m 27 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 8u30m 34 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 8u30m 34 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 8u30m 34 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 8u30m 34 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,00
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,28
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,01
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,28
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Audi Q4 e-tron 35 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi Q4 e-tron 35.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 57 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 75 kW † 31 min 380 km/u
CCS (150 kW DC) 100 kW † 75 kW † 31 min 380 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,37
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,74
Snelladen (hoog)
€0,69€12,56
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Audi Q4 e-tron 35

Q4 e-tron nu te bestellen: de eerste betaalbare elektrische Audi

Gepubliceerd: 24 april 2021 09:08 | ZERauto.nl Audi start met de verkoop van de nieuwe Q4 e-tron. Deze elektrische SUV is per direct te bestellen met keuze uit vier introductie-uitvoeringen en twee motorvarianten. De prijzen beginnen net onder de 49 mille, waarmee elektrisch rijden bij Audi ineens een heel stuk bereikbaarder is geworden.

Audi Q4 e-tron vanaf juni te bestellen

Gepubliceerd: 15 april 2021 14:54 | E-Drivers Audi onthulde gisteravond de Q4 e-tron en Q4 Sportback e-tron, de eerste Audi’s op VW’s MEB-platform. Ze komen qua formaat dus overeen met de VW ID.4 en Skoda Enyaq iV. De nieuwe elektrische Audi komt in drie aandrijvingsvarianten en twee accupakketten en heeft een bereik tot 520 kilometer.

Prijzen van Audi Q4 e-tron uitgelekt!

Gepubliceerd: 19 maart 2021 11:45 | E-Drivers Medio april worden de prijzen van de Audi Q4 e-tron officieel bekendgemaakt. Maar wij hebben ze alvast! Uiteraard via niet-bevestigde bronnen. De Audi Q4 e-tron komt vooralsnog in vier uitvoeringen, alle een ‘Launch Edition’. De normale uitvoeringen volgen later.

Alles over de Audi Q4 e-tron 35

Prijs, lease en bijtelling

De Audi Q4 e-tron 35 heeft een prijs vanaf €48 295. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €205 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €273 per maand.

De Audi Q4 e-tron 35 is bij ActivLease te leasen vanaf €539 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi Q4 e-tron 35 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi Q4 e-tron 35 is 125 kW (170 pk). Het maximale koppel is 310 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi Q4 e-tron 35 heeft een capaciteit van 55 kWh. Daarvan is 52 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 285 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 200 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 420 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.2 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 26 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 75 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 195 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi Q4 e-tron 35 is ongeveer 18,2 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 26 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12,4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi Q4 e-tron 35 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Q4 e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de Q4 e-tron op de website van Audi.