Audi Q4 e-tron

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 60,000 *Prijs vanaf

83.0 kWh *Accu Bruikbaar

425 km *Actieradius

19.5 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is een concept

Specificaties met een * zijn schattingen

Richtprijs vanaf * € 60,000

Introductie
Status Productie bevestigd
Verwacht vanaf * September 2020

Leasen vanaf * € 750 /mnd

Netto Bijtelling 2020 (Schijf 2/3) * € 217 /mnd
Netto Bijtelling 2020 (Schijf 4) * € 290 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2020 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 6.3 sec
Topsnelheid 180 km/u
Actieradius Elektrisch * 425 km
Totaal Vermogen 225 kW (306 pk)
Totaal Koppel 460 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 83.0 kWh
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadaansluiting * Type 2
Laadvermogen * 11 kW AC
Laadtijd (0->425 km) * 9 uur
Laadsnelheid * 48 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 83.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadaansluiting * CCS
Snellaadvermogen (max) 125 kW DC
Snellaadtijd (43->340 km) 33 min
Snellaadsnelheid 540 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 425 km
Verbruik Voertuig * 19.5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius * 450 km
Verbruik Normering * Geen Data
Verbruik Voertuig * 18.4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering * Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig * 2.1 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4590 mm
Breedte 1900 mm
Hoogte 1610 mm
Wielbasis 2770 mm
Massa Leeg * 1900 kg
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020 (kabinetsplan)

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45,000
Netto (Schijf 2/3) * € 217 /mnd
Netto (Schijf 4) * € 290 /mnd

Op kenteken in 2021 (kabinetsplan)

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40,000
Netto (Schijf 2/3) * € 284 /mnd
Netto (Schijf 4) * € 380 /mnd

Op kenteken in 2022 (kabinetsplan)

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40,000
Netto (Schijf 2/3) * € 296 /mnd
Netto (Schijf 4) * € 396 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Audi Q4 e-tron (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi Q4 e-tron. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Audi heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de Q4 e-tron. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 42u30m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 26u30m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17 uur 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u15m 32 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9 uur 48 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9 uur 48 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9 uur 48 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Audi Q4 e-tron (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi Q4 e-tron.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 82 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 90 kW † 41 min 430 km/u
CCS (150 kW DC) 125 kW † 110 kW † 33 min 540 km/u
CCS (175 kW DC) 125 kW † 110 kW † 33 min 540 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Advertisement)

Nieuws over de Audi Q4 e-tron

De Q4 e-tron wordt Audi’s tweede volledig elektrische SUV

Gepubliceerd: 5 maart 2019 11:23 | E-Drivers Hoewel het feitelijk nog een concept car is, zien we hier in grote lijnen het tweede model in de e-tron range: een kleinere volledig elektrische SUV, waarmee Audi de automobiele hitlijsten wil bestormen.

De Q4 e-tron wordt Audi’s tweede volledig elektrische SUV

Gepubliceerd: 5 maart 2019 11:23 | E-Drivers Hoewel het feitelijk nog een concept car is, zien we hier in grote lijnen het tweede model in de e-tron range: een kleinere volledig elektrische SUV, waarmee Audi de automobiele hitlijsten wil bestormen.

Audi Q4 e-tron Concept gaat in productie

Gepubliceerd: 5 maart 2019 08:15 | ZERauto.nl Audi introduceert eind 2020 een volledig elektrische Audi Q4 e-tron. Om het publiek alvast lekker te maken, debuteert op de Autosalon van Genève een prototype van het model: de Audi Q4 e-tron Concept.

Alles over de Audi Q4 e-tron

Concept

De Audi Q4 e-tron is een conceptmodel: data met een * zijn schattingen en overige data is mogelijk onbevestigd. De onderstaande tekst is geschreven alsof de Audi Q4 e-tron per direct beschikbaar was. Waar mogelijk worden fiscale data zoals bijtelling en belastingen wel aangepast aan het jaar waneer het productiemodel verwacht wordt. Gegevens van het productiemodel kunnen echter sterk afwijken van dit concept. Dit conceptmodel wordt opgenomen in de database om een beeld te geven van toekomstige modellen en algemene trends.

Prijs, lease en bijtelling

De Audi Q4 e-tron heeft een geschatte prijs vanaf €60,000. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €217 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €290 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Audi Q4 e-tron voor het eerst leverbaar wordt (2020).

De Audi Q4 e-tron is te leasen vanaf ongeveer €750 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi Q4 e-tron is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi Q4 e-tron is 225 kW (306 pk). Het maximale koppel is 460 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 180 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi Q4 e-tron heeft een geschatte capaciteit van 83 kWh. Daarvan is 83 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 425 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 42 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 125 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 110 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 295 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi Q4 e-tron is ongeveer 19.5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi Q4 e-tron stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Q4 e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de Q4 e-tron op de website van Audi.