Tesla Model S Ludicrous Performance

Elektrische Auto

€ 111,920Prijs vanaf

95.0 kWh *Accu Bruikbaar

480 kmActieradius

19.8 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Tesla Model S Ludicrous PerformanceTesla Model S Ludicrous Performance
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 111,920

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van Maart 2019
Leverbaar tot Mei 2019
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 489 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 664 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €110,900.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 345 - 680 km

Stad - Winter 465 km
Snelweg - Winter 345 km
Gecombineerd - Winter 405 km
Stad - Zomer 680 km
Snelweg - Zomer 445 km
Gecombineerd - Zomer 545 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 2.6 sec
Topsnelheid 250 km/u
Actieradius Elektrisch 480 km
Totaal Vermogen * 451 kW (613 pk)
Totaal Koppel * 931 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 100.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen † 16.5 kW AC
Laadtijd (0->480 km) † 7 uur
Laadsnelheid † 71 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 95.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadaansluiting Supercharger
Snellaadvermogen (max) 145 kW DC
Snellaadtijd (48->384 km) 42 min
Snellaadsnelheid 480 km/u
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 3-fase aansluiting met 24A per fase benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 11 kW met een laadtijd van 10u15m en een laadsnelheid van 47 km/u.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 480 km
Verbruik Voertuig 19.8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 613 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 15.5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 14 - 27.5 kWh/100km

Stad - Winter 20.4 kWh/100km
Snelweg - Winter 27.5 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 23.5 kWh/100km
Stad - Zomer 14.0 kWh/100km
Snelweg - Zomer 21.3 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 17.4 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4970 mm
Breedte 2037 mm
Hoogte 1445 mm
Wielbasis 2960 mm
Massa Leeg 2241 kg
Baggageruimte 894 L
Baggageruimte Max 1645 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12,4 m
Carrosserie Liftback Sedan
Segment E - Hogere Middenklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50,000
Netto (Schijf 2/3) € 489 /mnd
Netto (Schijf 4) € 664 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi e-tron GTAudi e-tron GT €13,080 duurder 55 km minder actieradius 35% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 77% sneller snelladen
Tesla Model S Standard RangeTesla Model S Standard Range €24,900 goedkoper 95 km minder actieradius 69% langzamere acceleratie 5% minder stroomverbruik 17% langzamer snelladen
Tesla Model S Long RangeTesla Model S Long Range €20,900 goedkoper 15 km meer actieradius 65% langzamere acceleratie 3% minder stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Tesla Model S Ludicrous Performance (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Tesla Model S Ludicrous Performance. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 48u45m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 30u15m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 19u30m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 15u15m 31 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 10u15m 47 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x24A 17 kW † 7 uur 69 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x24A 17 kW † 7 uur 69 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Tesla Model S Ludicrous Performance (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Tesla Model S Ludicrous Performance.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
Supercharger v2 Shared (75 kW DC) 75 kW 60 kW † 70 min 280 km/u
Supercharger v2 (150 kW DC) 145 kW † 100 kW † 42 min 480 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Advertisement)

Alles over de Tesla Model S Ludicrous Performance

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Tesla Model S Ludicrous Performance was leverbaar tussen maart 2019 en mei 2019. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Tesla Model S Ludicrous Performance voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Tesla Model S Ludicrous Performance (2019) is een nieuw model bekend: Tesla Model S Ludicrous Performance (2019).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Tesla Model S Ludicrous Performance is €111,920. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Tesla Model S Ludicrous Performance is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de Tesla Model S Ludicrous Performance is 451 kW (613 pk). Het geschatte maximale koppel is 931 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 2.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 250 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Tesla Model S Ludicrous Performance heeft een capaciteit van 100 kWh. Daarvan is 95 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 480 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 345 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 680 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 16.5 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 24A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 10 uur 15 minuten en een laadsnelheid van 47 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 48 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een Supercharger aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 145 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 100 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 335 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Tesla Model S Ludicrous Performance is ongeveer 19.8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27.5 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 14.0 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Tesla Model S Ludicrous Performance stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Tesla

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Model S op de officiële site van Tesla.

Naar de Model S op de website van Tesla.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Tesla Model S P100D, die leverbaar was van september 2016 tot februari 2019. Het vorige model was €39100 duurder, had dezelfde actieradius, 4% langzamere acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.

Voorgaand model Tesla Model S P100D