Polestar 2

Augustus 2020 - Mei 2021

€ 59.800Prijs vanaf

75.0 kWhAccu Bruikbaar

390 kmActieradius

192 Wh/kmVerbruik

Zelf vrijblijvend in deze auto rijden?

Dat kan! Kom via 'Sturen bij je buren' in contact met een eigenaar van deze auto en hoor hoe het is om dit model te bezitten. Zonder verkoopdruk en zonder verplichtingen. Klik hier voor meer informatie.

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Polestar 2 Long Range Dual MotorPolestar 2 Long Range Dual Motor
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 59.800

Beschikbaarheid Niet bestelbaar
Te bestellen van Augustus 2020
Te bestellen tot Mei 2021
Netto Bijtelling (Schijf 1) € 277 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 370 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is € 58.900.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 280 - 560 km

Stad - Winter 385 km
Snelweg - Winter 280 km
Gecombineerd - Winter 330 km
Stad - Zomer 560 km
Snelweg - Zomer 360 km
Gecombineerd - Zomer 445 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.7 sec
Topsnelheid 205 km/u
Actieradius Elektrisch 390 km
Totaal Vermogen 300 kW (408 pk)
Totaal Koppel 660 Nm
Aandrijving AWD

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit 78.0 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen 324
Architectuur 400 V
Garantie periode 8 jaar
Garantie afstand 160,000 km
Capaciteit Bruikbaar 75.0 kWh
Kathodemateriaal NCM
Pack Samenstelling 108s3p
Nominaal Voltage 400 V
Vormfactor Pouch
Naam / Referentie Geen Data

Opladen

Thuis / Bestemming

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->390 km) 8u15m
Laadsnelheid 49 km/u
Kosten Publiek Laden € 6,72 per 100 km

Snelladen

Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 149 kW DC
Snellaadvermogen (10-80%) 108 kW DC
Snellaadtijd (39->312 km) 31 min
Snellaadsnelheid 520 km/u
Autocharge Ondersteund Ja
Kosten Snelladen € 13,44 per 100 km

Plug & Charge

Plug & Charge Ondersteund Nee
Ondersteund Protocol -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

Bidirectioneel Laden (V2X / BPT)

Vehicle-to-Load (V2L)

V2L Mogelijk Nee
Max. Vermogen -
Aansluitingen Exterieur -
Aansluitingen Interieur -

Vehicle-to-Home (V2H)

V2H via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2H via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

Vehicle-to-Grid (V2G)

V2G via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2G via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 390 km
Verbruik Voertuig 192 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 471 km
Verbruik Normering 190 Wh/km
Verbruik Voertuig 159 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 439 km
Verbruik Normering 200 Wh/km
Verbruik Voertuig 171 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.3 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 134 - 268 Wh/km

Stad - Winter 195 Wh/km
Snelweg - Winter 268 Wh/km
Gecombineerd - Winter 227 Wh/km
Stad - Zomer 134 Wh/km
Snelweg - Zomer 208 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 169 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 92%
Inzittend Kind 89%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 80%
Safety Assist 86%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4607 mm
Breedte 1859 mm
Breedte met spiegels 1985 mm
Hoogte 1479 mm
Wielbasis 2735 mm
Massa Rijklaar 2198 kg
Toegestane Max. Massa 2600 kg
Laadvermogen Maximaal 502 kg
Bagageruimte 405 L
Bagageruimte Max 1095 L
Bagageruimte Voor 35 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1500 kg
Kogeldruk Maximaal 90 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 11.5 m
Platform Volvo CMA
EV Specifiek Platform Nee
Carrosserie Liftback Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
Warmtepomp (WP) Nee
WP Standaarduitrusting -

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45.000
Netto (Schijf 1) € 207 /mnd
Netto (Schijf 2) € 275 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40.000
Netto (Schijf 1) € 277 /mnd
Netto (Schijf 2) € 370 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Polestar 2 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Polestar 2. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 38u30m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 24 uur 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 15u15m 26 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 12 uur 33 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8u15m 47 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 47 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 47 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€ 0,23€ 4,42
Thuis Laden (gemiddeld)
€ 0,38€ 7,30
Thuis Laden (hoog)
€ 0,60€ 11,52
Publiek Laden (laag)
€ 0,20€ 3,84
Publiek Laden (gemiddeld)
€ 0,35€ 6,72
Publiek Laden (hoog)
€ 0,45€ 8,64
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Polestar 2 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Polestar 2.

Lees meer over het snelladen van de Polestar 2 op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 49 kW † 68 min 240 km/u
CCS (150 kW DC) 149 kW † 108 kW † 31 min 520 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge
Dit voertuig ondersteunt geen Plug & Charge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

Plug & Charge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten conform ISO 15118.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€ 0,49€ 9,41
Snelladen (gemiddeld)
€ 0,70€ 13,44
Snelladen (hoog)
€ 0,85€ 16,32
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Polestar 2

Is de Polestar 2 hét antwoord op de Tesla Model 3?

Gepubliceerd: 17 juli 2020 14:20 | E-Drivers Het valt niet te ontkennen dat Tesla mijlenver voorloopt op de andere fabrikanten van elektrische auto’s als het gaat om innovatie, efficiëntie en een eigen oplaadnetwerk. Maar het gaat bij kopers om meer dan dat. Zal het ‘vleugje Volvo’ de Polestar 2 helpen om het Tesla echt moeilijk te maken?

Autotest – Polestar 2 (2020)

Gepubliceerd: 15 juli 2020 17:39 | ZERauto.nl Polestar ken je wellicht als de performance-afdeling van Volvo, maar inmiddels is het een zelfstandig merk met grote plannen voor de toekomst. Ze willen namelijk veel auto’s gaan verkopen. Veel elektrische auto’s om precies te zijn. Dat gaat ze waarschijnlijk lukken ook, lees maar even verder…

Polestar 2: de eerste exemplaren zijn gearriveerd in Europa

Gepubliceerd: 29 juni 2020 05:42 | ZERauto.nl In de haven van Zeebrugge is de eerste lichting Polestar 2’s aangekomen. De boot had auto’s aan boord die bestemd zijn voor klanten in Zweden en Noorwegen. De leveringen van deze Polestars staat gepland voor augustus. De eerste exemplaren voor klanten in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd…

Alles over de Polestar 2

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Polestar 2 was leverbaar tussen augustus 2020 en mei 2021. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Polestar 2 voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Polestar 2 (2020) is een nieuw model bekend: Polestar 2 Long Range Dual Motor (2021).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Polestar 2 is € 59.800. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Polestar 2 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Polestar 2 is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 660 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 205 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Polestar 2 heeft een capaciteit van 78 kWh. Daarvan is 75 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 390 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 280 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 560 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 38 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 149 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 108 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 270 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Polestar 2 is ongeveer 19.2 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 26.8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13.4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Polestar 2 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Polestar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de 2 op de officiële site van Polestar.

Naar de 2 op de website van Polestar.