Polestar 2

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 59 800Prijs vanaf

72.5 kWh *Accu Bruikbaar

425 km *Actieradius

17,1 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

De Polestar 2 is op 27 februari 2019 in Zweden onthuld. Waar de Polestar 1 nog een PHEV was, is de 2 de eerste volledig elektrische auto van het Chinees-Zweedse merk. Productie van de Polestar 2 zal in februari 2020 van start gaan en de EV zal daarna in een beperkt aantal landen beschikbaar komen. Nederland zal een van deze landen zijn. De specificaties en prijzen op deze pagina zijn van de top-of-the-range 'Launch Edition'. Er zal ook een instapmodel beschikbaar komen vanaf ongeveer €40.000.
Enkele specificaties zijn nog schattingen, deze staan aangegeven met een *.

Doe mee aan het Nationale Laadonderzoek 2020

Rijd je een EV? Deel dan je ervaringen rond het laden van een elektrische auto in dit onderzoek.
Meer informatie

Prijs vanaf € 59 800

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf Juni 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 729 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 213 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 283 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 305 - 620 km

Stad - Winter * 410 km
Snelweg - Winter * 305 km
Gecombineerd - Winter * 360 km
Stad - Zomer * 620 km
Snelweg - Zomer * 395 km
Gecombineerd - Zomer * 490 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.7 sec
Topsnelheid * 250 km/u
Actieradius Elektrisch * 425 km
Totaal Vermogen 300 kW (408 pk)
Totaal Koppel 660 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 78.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->425 km) 7u45m
Laadsnelheid 55 km/u
Kosten Publiek Laden €5,64 per 100 km
Kosten Vroaming €3,76 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 72.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 150 kW DC
Snellaadtijd (43->340 km) 27 min
Snellaadsnelheid 660 km/u
Kosten Snelladen €10,09 per 100 km
Kosten Vroaming €3,76 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 425 km
Verbruik Voertuig * 17,1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 470 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 15,4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 11,7 - 23,8 kWh/100km

Stad - Winter * 17,7 kWh/100km
Snelweg - Winter * 23,8 kWh/100km
Gecombineerd - Winter * 20,1 kWh/100km
Stad - Zomer * 11,7 kWh/100km
Snelweg - Zomer * 18,4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer * 14,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4607 mm
Breedte 1800 mm
Hoogte 1478 mm
Wielbasis 2735 mm
Massa Leeg * 1900 kg
Baggageruimte 405 L
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1500 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie Liftback Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 213 /mnd
Netto (Schijf 2) € 283 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 283 /mnd
Netto (Schijf 2) € 378 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model 3 Long Range Dual MotorTesla Model 3 LR Dual Motor €195 duurder 35 km meer actieradius Zelfde acceleratie 8% minder stroomverbruik 32% sneller snelladen
Tesla Model 3 Long Range PerformanceTesla Model 3 LR Performance €5,795 duurder 20 km meer actieradius 28% snellere acceleratie 5% minder stroomverbruik 29% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Polestar 2 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Polestar 2. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 37u15m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 23u15m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 14u45m 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 11u45m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7u45m 55 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 55 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 55 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,76
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,08
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,64
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,84
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Polestar 2 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Polestar 2.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 64 min 270 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 90 kW † 36 min 490 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 120 kW † 27 min 660 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,99
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,09
Snelladen (hoog)
€0,69€11,80
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Polestar 2

De Polestar 2 gaat in de verkoop én productie!

Gepubliceerd: 24 maart 2020 16:56 | E-Drivers Ieder jaar komen er een paar auto’s uit die nét wat meer aandacht trekken. Dit jaar zal dat de Model Y van Tesla zijn, en natuurlijk ook de Volkswagen ID.3. Maar laten we de Polestar 2 niet vergeten. Misschien is dit wel de gevaarlijkste outsider als we kijken naar de concurrenten voor Tesla en de duurdere…

Productie Polestar 2 van start in China

Gepubliceerd: 24 maart 2020 14:10 | ZERauto.nl Polestar is gestart met de productie van de Polestar 2 in Luqiao, China. Volgens Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, een bijzondere gebeurtenis, helemaal nu er tijdens de coronacrisis juist fabrieken op slot gaan.

Definitieve Nederlandse vanafprijs Polestar 2 bekend

Gepubliceerd: 3 oktober 2019 15:21 | ZERauto.nl Polestar maakt zich op voor de marktintroductie van de Polestar 2, de volledig elektrische sedan en een directe concurrent van de Tesla Model 3. Inmiddels weten we de definitieve Nederlandse vanafprijs van de Polestar 2.

Alles over de Polestar 2

Prijs, lease en bijtelling

De Polestar 2 heeft een prijs vanaf €59 800. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €213 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €283 per maand.

De Polestar 2 is bij ActivLease te leasen vanaf €729 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Polestar 2 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Polestar 2 is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 660 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.7 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 250 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Polestar 2 heeft een geschatte capaciteit van 78 kWh. Daarvan is 72,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 425 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 305 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 620 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 37 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 120 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 295 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Polestar 2 is ongeveer 17,1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,7 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Polestar 2 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Polestar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de 2 op de officiële site van Polestar.

Naar de 2 op de website van Polestar.