Polestar 2

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 59 800Prijs vanaf

72.5 kWh *Accu Bruikbaar

385 kmActieradius

188 Wh/kmVerbruik

Doe mee aan het Nationale EV onderzoek 2020!

Rijd je een EV? Deel dan je ervaringen rond het rijden van een elektrische auto in dit onderzoek.
Meer informatie

Prijs vanaf € 59 800

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Augustus 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 689 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 213 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 283 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 275 - 550 km

Stad - Winter 375 km
Snelweg - Winter 275 km
Gecombineerd - Winter 325 km
Stad - Zomer 550 km
Snelweg - Zomer 355 km
Gecombineerd - Zomer 440 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.7 sec
Topsnelheid 205 km/u
Actieradius Elektrisch 385 km
Totaal Vermogen 300 kW (408 pk)
Totaal Koppel 660 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 75.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->385 km) 7u45m
Laadsnelheid 50 km/u
Kosten Publiek Laden €6,20 per 100 km
Kosten Vroaming €4,14 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 72.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 151 kW DC
Snellaadtijd (39->308 km) 31 min
Snellaadsnelheid 520 km/u
Kosten Snelladen €11,09 per 100 km
Kosten Vroaming €4,14 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 385 km
Verbruik Voertuig 188 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 470 km
Verbruik Normering 193 Wh/km
Verbruik Voertuig 154 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 132 - 264 Wh/km

Stad - Winter 193 Wh/km
Snelweg - Winter 264 Wh/km
Gecombineerd - Winter 223 Wh/km
Stad - Zomer 132 Wh/km
Snelweg - Zomer 204 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 165 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4607 mm
Breedte 1800 mm
Hoogte 1479 mm
Wielbasis 2735 mm
Massa Rijklaar 2198 kg
Toegestane Max. Massa 2600 kg
Bagageruimte 440 L
Bagageruimte Max 1095 L
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1500 kg
Daklast Maximaal 75 kg
Laadvermogen Maximaal 502 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 11,5 m
Carrosserie Liftback Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 213 /mnd
Netto (Schijf 2) € 283 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 283 /mnd
Netto (Schijf 2) € 378 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model 3 Long Range Dual MotorTesla Model 3 LR Dual Motor €195 duurder 65 km meer actieradius Zelfde acceleratie 14% minder stroomverbruik 63% sneller snelladen
Tesla Model 3 Long Range PerformanceTesla Model 3 LR Performance €5,795 duurder 50 km meer actieradius 28% snellere acceleratie 11% minder stroomverbruik 60% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Polestar 2 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Polestar 2. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 37u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 23u15m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 14u45m 26 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 11u45m 33 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7u45m 50 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 50 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 50 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,14
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,38
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,20
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,52
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Polestar 2 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Polestar 2.

Lees meer over het snelladen van de Polestar 2 op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 64 min 250 km/u
CCS (175 kW DC) 151 kW † 105 kW † 31 min 520 km/u
CCS (350 kW DC) 151 kW † 105 kW † 31 min 520 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,58
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,09
Snelladen (hoog)
€0,69€12,97
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Polestar 2

Is de Polestar 2 hét antwoord op de Tesla Model 3?

Gepubliceerd: 17 juli 2020 16:20 | E-Drivers Het valt niet te ontkennen dat Tesla mijlenver voorloopt op de andere fabrikanten van elektrische auto’s als het gaat om innovatie, efficiëntie en een eigen oplaadnetwerk. Maar het gaat bij kopers om meer dan dat. Zal het ‘vleugje Volvo’ de Polestar 2 helpen om het Tesla echt moeilijk te maken?

Autotest – Polestar 2 (2020)

Gepubliceerd: 15 juli 2020 19:39 | ZERauto.nl Polestar ken je wellicht als de performance-afdeling van Volvo, maar inmiddels is het een zelfstandig merk met grote plannen voor de toekomst. Ze willen namelijk veel auto’s gaan verkopen. Veel elektrische auto’s om precies te zijn. Dat gaat ze waarschijnlijk lukken ook, lees maar even verder…

Polestar 2: de eerste exemplaren zijn gearriveerd in Europa

Gepubliceerd: 29 juni 2020 07:42 | ZERauto.nl In de haven van Zeebrugge is de eerste lichting Polestar 2’s aangekomen. De boot had auto’s aan boord die bestemd zijn voor klanten in Zweden en Noorwegen. De leveringen van deze Polestars staat gepland voor augustus. De eerste exemplaren voor klanten in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd…

Alles over de Polestar 2

Prijs, lease en bijtelling

De Polestar 2 heeft een prijs vanaf €59 800. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €213 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €283 per maand.

De Polestar 2 is bij ActivLease te leasen vanaf €689 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Polestar 2 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Polestar 2 is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 660 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 205 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Polestar 2 heeft een capaciteit van 75 kWh. Daarvan is 72,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 385 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 275 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 550 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 37 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 151 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 105 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 265 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Polestar 2 is ongeveer 18,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 26,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,2 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Polestar 2 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Polestar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de 2 op de officiële site van Polestar.

Naar de 2 op de website van Polestar.