Peugeot e-208

Elektrische Auto - 8% Bijtelling

€ 36 250Prijs vanaf

47.5 kWh *Accu Bruikbaar

295 km *Actieradius

16,1 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf € 36 250

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * Maart 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 479 /mnd

Netto Bijtelling 2020 (Schijf 2/3) € 89 /mnd
Netto Bijtelling 2020 (Schijf 4) € 119 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €35 250.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2020 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 210 - 450 km

Stad - Winter * 290 km
Snelweg - Winter * 210 km
Gecombineerd - Winter * 250 km
Stad - Zomer * 450 km
Snelweg - Zomer * 270 km
Gecombineerd - Zomer * 345 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 573 /mnd

Leasetarief € 525 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 552 /mnd

Leasetarief € 402 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 58 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 450 /mnd

Afschrijving excl. rente € 300 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 58 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 533 /mnd

Afschrijving excl. rente € 363 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 58 /mnd
Elektriciteit € 59 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,983. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 8.1 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 295 km
Totaal Vermogen 100 kW (136 pk)
Totaal Koppel 260 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 50.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->295 km) 5u15m
Laadsnelheid 58 km/u
Kosten Publiek Laden €5,31 per 100 km
Kosten Vroaming €3,54 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 47.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 100 kW DC
Snellaadtijd (30->236 km) 28 min
Snellaadsnelheid 440 km/u
Kosten Snelladen €9,50 per 100 km
Kosten Vroaming €3,54 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 295 km
Verbruik Voertuig * 16,1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.8 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 450 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 10,6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 340 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 14 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10,6 - 22,6 kWh/100km

Stad - Winter * 16,4 kWh/100km
Snelweg - Winter * 22,6 kWh/100km
Gecombineerd - Winter * 19 kWh/100km
Stad - Zomer * 10,6 kWh/100km
Snelweg - Zomer * 17,6 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer * 13,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4055 mm
Breedte 1745 mm
Hoogte 1430 mm
Wielbasis 2540 mm
Massa Leeg 1455 kg
Baggageruimte 265 L
Baggageruimte Max 1106 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal 0 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,4 m
Carrosserie Hatchback
Segment B - Kleine Auto
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 2/3) € 89 /mnd
Netto (Schijf 4) € 119 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 2/3) € 131 /mnd
Netto (Schijf 4) € 174 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 2/3) € 174 /mnd
Netto (Schijf 4) € 233 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

DS 3 Crossback E-TenseDS 3 Crossback E-Tense €6,940 duurder 15 km minder actieradius 7% langzamere acceleratie 6% meer stroomverbruik 5% langzamer snelladen
Renault Zoe ZE50 R110Renault Zoe ZE50 R110 €2,660 goedkoper 25 km meer actieradius 41% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 48% langzamer snelladen
Opel Corsa-eOpel Corsa-e €5,251 goedkoper 5 km minder actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Peugeot e-208 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Peugeot e-208. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 24u30m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 15u15m 19 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 9u45m 30 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 7u45m 38 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 5u15m 56 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5u15m 56 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5u15m 56 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,54
Publiek Laden (laag)
€0,18€2,90
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,31
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,44
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Peugeot e-208 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Peugeot e-208.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 53 min 230 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 75 kW † 28 min 440 km/u
CCS (150 kW DC) 100 kW † 75 kW † 28 min 440 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,63
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€9,50
Snelladen (hoog)
€0,69€11,11
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Peugeot e-208

Autotest – Peugeot e-208 (2019)

Gepubliceerd: 15 oktober 2019 09:37 | ZERauto.nl Van alle elektrische auto’s is de nieuwe Peugeot e-208 om meerdere redenen een heel interessante. Eén ding is zeker na een eerste testrit in de omgeving van het zonnige Portugese Lissabon: Peugeot gaat met deze e-208 zorgen voor een elektrische babyboom in Nederland. 

Elektrische Peugeot e-208: de prijzen

Gepubliceerd: 21 mei 2019 13:59 | ZERauto.nl De elektrisch aangedreven Peugeot e-208 arriveert medio 2020 pas in Nederland, maar mag nu al rekenen op veel belangstelling. Er wordt gretig gebruik gemaakt van de mogelijk om alvast een exemplaar online te reserveren, zonder te weten hoeveel de e-208 daadwerkelijk gaat kosten. Want die waren nog niet…

Peugeot e-208 nu al te reserveren

Gepubliceerd: 14 april 2019 12:00 | ZERauto.nl De nieuwe Peugeot e-208 komt pas in het tweede kwartaal van 2020 op de markt, maar is nu al te reserveren. Via een reserveringsmodule op de website kunnen geïnteresseerden kosteloos een productieplek bemachtigen. De vanafprijs is nog niet bekend, maar die wordt naar verluidt in mei bekendgemaakt.

Alles over de Peugeot e-208

Prijs, lease en bijtelling

De Peugeot e-208 heeft een prijs vanaf €36 250. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €89 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €119 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Peugeot e-208 voor het eerst leverbaar wordt (2020).

De Peugeot e-208 is bij ActivLease te leasen vanaf €479 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Peugeot e-208 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Peugeot e-208 is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.1 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Peugeot e-208 heeft een geschatte capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 47,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 295 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 210 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 450 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 24 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 75 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 205 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Peugeot e-208 is ongeveer 16,1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Peugeot e-208 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Peugeot

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-208 op de officiële site van Peugeot.

Naar de e-208 op de website van Peugeot.