Peugeot e-208
Elektrische Auto - 12% Bijtelling€ 34 900Prijs vanaf
45.0 kWh *Accu Bruikbaar
275 km *Actieradius
164 Wh/km *Verbruik
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.
Prijs vanaf € 34 900
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | Februari 2020 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 413 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 126 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 168 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 195 - 415 km
Stad - Winter * | 270 km |
Snelweg - Winter * | 195 km |
Gecombineerd - Winter * | 230 km |
Stad - Zomer * | 415 km |
Snelweg - Zomer * | 255 km |
Gecombineerd - Zomer * | 320 km |
Zakelijk - Operational Lease € 548 /mnd
Leasetarief | € 500 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 535 /mnd
Leasetarief | € 387 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 56 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 436 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 288 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 56 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Particulier - Kopen € 517 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 349 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 56 /mnd |
Elektriciteit | € 59 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 53 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 8.1 sec |
Topsnelheid | 150 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 275 km |
Totaal Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Totaal Koppel | 260 Nm |
Aandrijving | Voor |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 50.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Achter |
Laadvermogen † | 7.4 kW AC |
Laadtijd (0->275 km) † | 7u15m |
Laadsnelheid † | 38 km/u |
Kosten Publiek Laden | €5,41 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 45.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) | 99 kW DC |
Snellaadtijd (28->220 km) | 31 min |
Snellaadsnelheid | 370 km/u |
Kosten Snelladen | €9,68 per 100 km |
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 275 km |
Verbruik Voertuig * | 164 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 1.8 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 450 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 100 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.1 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 339 km |
Verbruik Normering | 164 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 133 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 1.8 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.5 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 108 - 231 Wh/km
Stad - Winter * | 167 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 231 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 196 Wh/km |
Stad - Zomer * | 108 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 176 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 141 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4055 mm |
Breedte | 1745 mm |
Hoogte | 1430 mm |
Wielbasis | 2540 mm |
Massa Rijklaar | 1530 kg |
Toegestane Max. Massa | 1910 kg |
Bagageruimte | 265 L |
Bagageruimte Max | 1106 L |
Trekgewicht Ongeremd | 0 kg |
Trekgewicht Geremd | 0 kg |
Daklast Maximaal | 0 kg |
Laadvermogen Maximaal | 480 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 10,4 m |
Carrosserie | Hatchback |
Segment | B - Compacte Klasse |
Dakrails | Nee |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2020
Bijtelling | 8% / 22% |
8% beperkt tot | € 45 000 |
Netto (Schijf 1) | € 84 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 112 /mnd |
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 126 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 168 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 168 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 224 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Peugeot e-208 (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Peugeot e-208. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Standaard 7.4 kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 23u15m | 12 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 14u30m | 19 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 9u15m | 30 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 7u15m | 38 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 14u30m | 19 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW † | 9u15m | 30 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW † | 7u15m | 38 km/u |
Optionele 11.0kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 23u15m | 12 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 14u30m | 19 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 9u15m | 30 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 7u15m | 38 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 5 uur | 55 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 5 uur | 55 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 5 uur | 55 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€3,61
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€2,95
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€5,41
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€6,56
|
Snelladen van Peugeot e-208 (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Peugeot e-208.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 46 kW † | 43 min | 260 km/u |
CCS (175 kW DC) | 99 kW † | 65 kW † | 31 min | 370 km/u |
CCS (350 kW DC) | 99 kW † | 65 kW † | 31 min | 370 km/u |
Laadcurve |
---|
![]() |
Data beschikbaar gesteld door Fastned |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€5,74
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€9,68
|
Snelladen (hoog) | €0,69€11,32
|
(Advertisement)
Nieuws over de Peugeot e-208

Autotest – Peugeot e-208 (2019)
Gepubliceerd: 15 oktober 2019 09:37 | ZERauto.nl Van alle elektrische auto’s is de nieuwe Peugeot e-208 om meerdere redenen een heel interessante. Eén ding is zeker na een eerste testrit in de omgeving van het zonnige Portugese Lissabon: Peugeot gaat met deze e-208 zorgen voor een elektrische babyboom in Nederland.
Elektrische Peugeot e-208: de prijzen
Gepubliceerd: 21 mei 2019 13:59 | ZERauto.nl De elektrisch aangedreven Peugeot e-208 arriveert medio 2020 pas in Nederland, maar mag nu al rekenen op veel belangstelling. Er wordt gretig gebruik gemaakt van de mogelijk om alvast een exemplaar online te reserveren, zonder te weten hoeveel de e-208 daadwerkelijk gaat kosten. Want die waren nog niet…
Peugeot e-208 nu al te reserveren
Gepubliceerd: 14 april 2019 12:00 | ZERauto.nl De nieuwe Peugeot e-208 komt pas in het tweede kwartaal van 2020 op de markt, maar is nu al te reserveren. Via een reserveringsmodule op de website kunnen geïnteresseerden kosteloos een productieplek bemachtigen. De vanafprijs is nog niet bekend, maar die wordt naar verluidt in mei bekendgemaakt.Alles over de Peugeot e-208
Prijs, lease en bijtelling
De Peugeot e-208 heeft een prijs vanaf €34 900. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €126 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €168 per maand.
De Peugeot e-208 is bij ActivLease te leasen vanaf €413 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Peugeot e-208 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Peugeot e-208 is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.1 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Peugeot e-208 heeft een capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 45 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 275 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 195 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 415 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 14 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 19 km/u bereikt worden. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 11.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 23 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 99 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 65 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 190 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Peugeot e-208 is ongeveer 16,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23,1 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,8 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Peugeot e-208 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Peugeot
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-208 op de officiële site van Peugeot.