Peugeot e-208

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 35,000 *Prijs vanaf

50.0 kWh *Accu Bruikbaar

310 km *Actieradius

16.1 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf * € 35,000

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * April 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 400 /mnd

Netto Bijtelling 2020 (Schijf 2/3) * € 44 /mnd
Netto Bijtelling 2020 (Schijf 4) * € 60 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2020 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

(Advertisement)

Praktische Actieradius tussen 220 - 470 km

Stad - Winter * 305 km
Snelweg - Winter * 220 km
Gecombineerd - Winter * 260 km
Stad - Zomer * 470 km
Snelweg - Zomer * 285 km
Gecombineerd - Zomer * 360 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 8.1 sec
Topsnelheid * 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 310 km
Totaal Vermogen 100 kW (136 pk)
Totaal Koppel 260 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 50.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->310 km) 5u30m
Laadsnelheid 58 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 50.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen 100 kW DC
Snellaadtijd (31->248 km) 28 min
Snellaadsnelheid 460 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 310 km
Verbruik Voertuig * 16.1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.8 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 450 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 11.1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 340 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 14.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10,6 - 22.7 kWh/100km

Stad - Winter * 16.4 kWh/100km
Snelweg - Winter * 22.7 kWh/100km
Gecombineerd - Winter * 19.2 kWh/100km
Stad - Zomer * 10.6 kWh/100km
Snelweg - Zomer * 17.5 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer * 13.9 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4055 mm
Breedte 1745 mm
Hoogte 1430 mm
Wielbasis 2540 mm
Massa Leeg * 1400 kg
Baggageruimte 265 L
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie Hatchback
Segment B - Kleine Auto
Dakrails Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

DS 3 Crossback E-TenseDS 3 Crossback E-Tense €8,190 duurder 20 km minder actieradius 7% langzamere acceleratie 7% meer stroomverbruik 8% langzamer snelladen
Renault Zoe Gen 2Renault Zoe Gen 2 €2,500 duurder 50 km meer actieradius 11% langzamere acceleratie 4% meer stroomverbruik 4% langzamer snelladen
Opel e-CorsaOpel e-Corsa €2,500 goedkoper Zelfde actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Peugeot e-208 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Peugeot e-208. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 25u45m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 16 uur 19 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 10u15m 31 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 8 uur 39 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 5u30m 58 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5u30m 58 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5u30m 58 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Peugeot e-208 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Peugeot e-208.

  • Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW 47 min 270 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 75 kW † 28 min 460 km/u
CCS (175 kW DC) 100 kW † 75 kW † 28 min 460 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

(Advertisement)

Nieuws over de Peugeot e-208

Peugeot e-208 nu al te reserveren

Gepubliceerd: 14 april 2019 12:00 | ZERauto.nl De nieuwe Peugeot e-208 komt pas in het tweede kwartaal van 2020 op de markt, maar is nu al te reserveren. Via een reserveringsmodule op de website kunnen geïnteresseerden kosteloos een productieplek bemachtigen. De vanafprijs is nog niet bekend, maar die wordt naar verluidt in mei bekendgemaakt.

Alles over de Peugeot e-208

Prijs, lease en bijtelling

De Peugeot e-208 heeft een geschatte prijs vanaf €35,000. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €44 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €60 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Peugeot e-208 voor het eerst leverbaar wordt (2020).

De Peugeot e-208 is bij ActivLease te leasen vanaf €400 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Peugeot e-208 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Peugeot e-208 is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.1 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Peugeot e-208 heeft een geschatte capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 50 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 310 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 220 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 470 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 25 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 75 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 215 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Peugeot e-208 is ongeveer 16.1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22.7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10.6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Peugeot e-208 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Peugeot

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-208 op de officiële site van Peugeot.

Naar de e-208 op de website van Peugeot.