Mini Electric

Elektrische Auto - 8% Bijtelling

€ 34 900Prijs vanaf

28.9 kWhAccu Bruikbaar

185 kmActieradius

15,6 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

De Mini Electric is op 9 juli in Rotterdam gepresenteerd. De productie zal in november beginnen in Oxford, de eerste leveringen worden in maart 2020 verwacht.
Alle specificaties met een * zijn schattingen.

Prijs vanaf € 34 900

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf Maart 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 449 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 87 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 115 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 130 - 280 km

Stad - Winter 180 km
Snelweg - Winter 130 km
Gecombineerd - Winter 155 km
Stad - Zomer 280 km
Snelweg - Zomer 165 km
Gecombineerd - Zomer 210 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 545 /mnd

Leasetarief € 500 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 45 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 532 /mnd

Leasetarief € 387 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 45 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 433 /mnd

Afschrijving excl. rente € 288 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 45 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 513 /mnd

Afschrijving excl. rente € 349 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,537. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.3 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch 185 km
Totaal Vermogen 135 kW (184 pk)
Totaal Koppel 270 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 32.6 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->185 km) 3u15m
Laadsnelheid 60 km/u
Kosten Publiek Laden €5,15 per 100 km
Kosten Vroaming €3,43 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 28.9 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 50 kW DC
Snellaadtijd (19->148 km) 28 min
Snellaadsnelheid 270 km/u
Kosten Snelladen €9,20 per 100 km
Kosten Vroaming €3,43 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 185 km
Verbruik Voertuig 15,6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 270 km
Verbruik Normering 15 kWh/100km
Verbruik Voertuig 10,7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 234 km
Verbruik Normering 15,2 kWh/100km
Verbruik Voertuig 12,4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.4 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10,3 - 22,2 kWh/100km

Stad - Winter 16,1 kWh/100km
Snelweg - Winter 22,2 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 18,6 kWh/100km
Stad - Zomer 10,3 kWh/100km
Snelweg - Zomer 17,5 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 13,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 3845 mm
Breedte 1727 mm
Hoogte 1432 mm
Wielbasis 2495 mm
Massa Leeg 1365 kg
Baggageruimte 211 L
Baggageruimte Max 731 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 4 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 10,7 m
Carrosserie Hatchback
Segment B - Compacte Klasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 87 /mnd
Netto (Schijf 2) € 115 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 129 /mnd
Netto (Schijf 2) € 173 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Honda eHonda e €430 duurder 15 km meer actieradius 30% langzamere acceleratie 3% meer stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Mini Electric (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mini Electric. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 15 uur 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 9u15m 20 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 6 uur 31 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 4u45m 39 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 3u15m 57 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 3u15m 57 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 3u15m 57 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,43
Publiek Laden (laag)
€0,18€2,81
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,15
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,24
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Mini Electric (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Mini Electric.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 28 min 270 km/u
CCS (100 kW DC) 50 kW † 45 kW † 28 min 270 km/u
CCS (150 kW DC) 50 kW † 45 kW † 28 min 270 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,46
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€9,20
Snelladen (hoog)
€0,69€10,76
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Mini Electric

Rij-impressie: Elektrisch rijdt de Mini nóg leuker

Gepubliceerd: 31 januari 2020 12:36 | E-Drivers Mini, de slimme stadsauto uit 1959 die rond de eeuwwisseling werd getransformeerd tot hippe retro-auto van de 21ste eeuw, rijdt nu ook elektrisch. Dat maakt hem zo mogelijk nog leuker. Je kunt je afvragen waarom Mini nog zo lang heeft gewacht met een elektrische variant.

Je kunt de Mini Electric straks bijna volledig personaliseren

Gepubliceerd: 6 januari 2020 15:34 | E-Drivers Dit voorjaar moet de nieuwe Mini Electric bij de dealer staan. Dit wordt de tweede volledig elektrische auto van het BMW-concern. Qua ontwerp blijft deze auto, die geïnspireerd is op de oer-Mini, altijd iets speciaals. Omdat je de Mini Electric verregaand kunt personaliseren, kun je daar bovendien ook je…

MINI Electric: prijzen van alle uitvoeringen

Gepubliceerd: 24 september 2019 07:23 | ZERauto.nl De elektrische MINI Cooper SE – door de Nederlandse importeur ook wel de MINI Electric genoemd – komt maar liefst in vier smaken op de markt. Benieuwd naar alle prijzen? We zetten ze hier op een rij. Bestellen kan overigens nu al, maar de levering start pas in maart 2020.

Alles over de Mini Electric

Prijs, lease en bijtelling

De Mini Electric heeft een prijs vanaf €34 900. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €87 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €115 per maand.

De Mini Electric is bij ActivLease te leasen vanaf €449 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Mini Electric is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Mini Electric is 135 kW (184 pk). Het maximale koppel is 270 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Mini Electric heeft een capaciteit van 32,6 kWh. Daarvan is 28,9 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 185 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 130 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 280 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 15 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 45 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 125 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Mini Electric is ongeveer 15,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22,2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,3 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Mini Electric stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Mini

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Electric op de officiële site van Mini.

Naar de Electric op de website van Mini.