Prijs vanaf € 133,240
Bestelbaar |
Ja, huidig model |
Leverbaar vanaf |
November 2017 |
Leverbaar tot |
- |
Leasen vanaf
€ 1,650 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) |
€ 921 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) |
€ 1,252 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 144-163 /mnd |
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €131,925.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Zakelijk - Operational Lease € 2,234 /mnd
Leasetarief |
€ 1,975 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 0 /mnd |
Verzekering |
€ 0 /mnd |
Elektriciteit |
€ 38 /mnd |
Brandstof |
€ 221 /mnd |
Onderhoud |
€ 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 2,154 /mnd
Leasetarief |
€ 1,479 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 154 /mnd |
Verzekering |
€ 179 /mnd |
Elektriciteit |
€ 38 /mnd |
Brandstof |
€ 221 /mnd |
Onderhoud |
€ 83 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 1,776 /mnd
Afschrijving excl. rente |
€ 1,101 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 154 /mnd |
Verzekering |
€ 179 /mnd |
Elektriciteit |
€ 38 /mnd |
Brandstof |
€ 221 /mnd |
Onderhoud |
€ 83 /mnd |
Particulier - Kopen € 2,078 /mnd
Afschrijving excl. rente |
€ 1,332 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 154 /mnd |
Verzekering |
€ 179 /mnd |
Elektriciteit |
€ 45 /mnd |
Brandstof |
€ 268 /mnd |
Onderhoud |
€ 100 /mnd |
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 5000 km / 15000 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €44,046. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 5000 km / 15000 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 5000 km / 15000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 5000 km / 15000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.70 per liter. Prijzen incl. BTW.
Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 20 - 40 km
Stad - Winter |
31 km |
Snelweg - Winter |
20 km |
Gecombineerd - Winter |
25 km |
Stad - Zomer |
40 km |
Snelweg - Zomer |
24 km |
Gecombineerd - Zomer |
30 km |
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Meer info.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u |
6.8 sec |
Topsnelheid |
220 km/u |
Actieradius Elektrisch |
25 km |
Actieradius Brandstof |
710 km |
Totaal Vermogen |
297 kW (404 pk) |
Totaal Koppel |
640 Nm |
Aandrijving |
AWD |
Brandstof |
Benzine |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * |
12.4 kWh |
Locatie Laadpoort |
Voorzijde - Links |
Laadaansluiting |
Type 2 |
Laadvermogen † |
7.4 kW AC |
Laadtijd (0->25 km) † |
2 uur |
Laadsnelheid † |
13 km/u |
Accu Capaciteit Bruikbaar* |
12.4 kWh |
Snellaadaansluiting |
- |
Snellaadvermogen |
- |
Snellaadtijd |
- |
Snellaadsnelheid |
- |
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 32A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 4 uur en een laadsnelheid van 6 km/u.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius |
25 km |
Verbruik Voertuig |
49.6 kWh/100km |
CO2 Uitstoot |
0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig |
5.6 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius |
51 km |
Verbruik Normering |
Geen Data |
Verbruik Voertuig |
24.3 kWh/100km |
CO2 Uitstoot |
0 g/km |
Benzine Equivalent Normering |
Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig |
2.7 l/100km |
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 31.0 - 62.0 kWh/100km
Stad - Winter |
40.0 kWh/100km |
Snelweg - Winter |
62.0 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter |
49.6 kWh/100km |
Stad - Zomer |
31.0 kWh/100km |
Snelweg - Zomer |
51.7 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer |
41.3 kWh/100km |
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Brandstofverbruik
Gecombineerd NEDC |
3.2 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
72 g/km |
Na Accu Leeg NEDC |
9.7 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
228 g/km |
Bereik NEDC |
935 km |
Totaalbereik NEDC |
986 km |
Tankinhoud |
91 L |
Praktijk 25/50/100 km |
0.0 / 12.6 / 12.6 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
0 / 296 / 296 g/km |
Na Accu Leeg Praktijk |
12.6 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
296 g/km |
Bereik Praktijk |
710 km |
Totaalbereik Praktijk |
735 km |
Motorinhoud |
1,997 cc |
Afmeting en Gewicht
Lengte |
5000 mm |
Breedte |
2073 mm |
Hoogte |
1869 mm |
Wielbasis |
2922 mm |
Massa Leeg |
2577 kg |
Baggageruimte |
802 L |
Baggageruimte Max |
1843 L |
Trekgewicht Ongeremd |
750 kg |
Trekgewicht Geremd |
2500 kg |
Daklast Maximaal |
100 kg |
Overige
Zitplaatsen |
5 personen |
Isofix Voorbereid |
Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel |
12,3 m |
Carrosserie |
SUV |
Segment |
M - Upper SUV |
Dakrails |
Nee |
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Alles over de Land Rover Range Rover P400e PHEV
Prijs, lease en bijtelling
De Land Rover Range Rover P400e PHEV heeft een prijs vanaf €133,240. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €921 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €1,252 per maand.
De Land Rover Range Rover P400e PHEV is te leasen vanaf ongeveer €1,650 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling
Aandrijving en prestaties
De Land Rover Range Rover P400e PHEV is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Land Rover Range Rover P400e PHEV is 297 kW (404 pk). Het maximale koppel is 640 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 220 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Land Rover Range Rover P400e PHEV heeft een geschatte capaciteit van 12,4 kWh. Daarvan is 12,4 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 25 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 20 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 40 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen.
Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 4 uur en een laadsnelheid van 6 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 6 uur 30 minuten.
Snelladen is mogelijk via een aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer - van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 18 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Land Rover Range Rover P400e PHEV is ongeveer 49.6 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 5.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 62.0 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 31.0 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
Brandstofverbruik
De Land Rover Range Rover P400e PHEV heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 710 kilometer, waarvan ongeveer 25 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.
Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 12.6 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 12.6 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 12.6 l/100km bij een rit van 100 kilometer.
Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Land Rover Range Rover P400e PHEV hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 3.2 l/100km en een actieradius van 935 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.
Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride
CO2 Uitstoot
Bij rijden in elektrische mode stoot de Land Rover Range Rover P400e PHEV geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Land Rover Range Rover P400e PHEV dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.
Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 296 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.
Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 296 g/km bij een rit van 50 kilometer en 296 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 72 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen