Kia e-Soul 64 kWh

Elektrische Auto - 8% Bijtelling

€ 42 985Prijs vanaf

64.0 kWhAccu Bruikbaar

370 kmActieradius

17,3 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 42 985

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Januari 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 539 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 105 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 139 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €42 040.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 260 - 560 km

Stad - Winter 370 km
Snelweg - Winter 260 km
Gecombineerd - Winter 315 km
Stad - Zomer 560 km
Snelweg - Zomer 335 km
Gecombineerd - Zomer 425 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 677 /mnd

Leasetarief € 625 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 639 /mnd

Leasetarief € 477 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 66 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 517 /mnd

Afschrijving excl. rente € 355 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 66 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 611 /mnd

Afschrijving excl. rente € 430 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 66 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €14,210. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.9 sec
Topsnelheid 167 km/u
Actieradius Elektrisch 370 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 395 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 67.1 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Links
Laadvermogen † 7.2 kW AC
Laadtijd (0->370 km) † 10u30m
Laadsnelheid † 35 km/u
Kosten Publiek Laden €5,71 per 100 km
Kosten Vroaming €3,81 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Links
Snellaadvermogen (max) 77 kW DC
Snellaadtijd (37->296 km) 44 min
Snellaadsnelheid 350 km/u
Kosten Snelladen €10,21 per 100 km
Kosten Vroaming €3,81 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 31A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 20u30m en een laadsnelheid van 18 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 370 km
Verbruik Voertuig 17,3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 452 km
Verbruik Normering 15,7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 14,2 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 11,4 - 24,6 kWh/100km

Stad - Winter 17,3 kWh/100km
Snelweg - Winter 24,6 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 20,3 kWh/100km
Stad - Zomer 11,4 kWh/100km
Snelweg - Zomer 19,1 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 15,1 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4195 mm
Breedte 1800 mm
Hoogte 1605 mm
Wielbasis 2600 mm
Massa Leeg 1657 kg
Baggageruimte 315 L
Baggageruimte Max 1339 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 100 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,6 m
Carrosserie SUV
Segment B - Compacte Klasse
Dakrails Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 105 /mnd
Netto (Schijf 2) € 139 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 162 /mnd
Netto (Schijf 2) € 217 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Hyundai Kona Electric 64 kWhHyundai Kona Electric 64 kWh €1,390 goedkoper 35 km meer actieradius Zelfde acceleratie 9% minder stroomverbruik 9% sneller snelladen
Kia e-Niro 64 kWhKia e-Niro 64 kWh €2,010 duurder 5 km meer actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Kia e-Soul 64 kWh (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia e-Soul 64 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13 uur 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 10u30m 35 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 20u30m 18 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 13 uur 28 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 10u30m 35 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,81
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,11
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,71
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,92
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Kia e-Soul 64 kWh (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia e-Soul 64 kWh.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 49 kW † 45 kW † 63 min 240 km/u
CCS (175 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u
CCS (350 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,05
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,21
Snelladen (hoog)
€0,69€11,94
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Kia e-Soul 64 kWh

5 redenen waarom de Kia e-Soul echt leuk is

Gepubliceerd: 31 januari 2020 07:15 | ZERauto.nl Hou je van lekker fris en van lekker anders? Dan is de Kia e-Soul misschien wel dé elektrische auto voor jou. Hier 5 redenen waarom deze 100% elektrische crossover met 8 procent bijtelling zo verrassend leuk is.

Autotest – Kia e-Soul (2019), een rijdende discotheek

Gepubliceerd: 1 november 2019 09:14 | ZERauto.nl Het lijkt soms alsof steeds meer auto’s op elkaar lijken tegenwoordig. Automerken delen platforms en onderdelen met elkaar en een model moet bij verschillende internationale markten en doelgroepen in de goed aarde vallen. Kia doet daar met de excentrieke e-Soul niet aan mee.

Voorzichtig verliefd op de elektrische Kia e-Soul

Gepubliceerd: 26 oktober 2019 16:24 | E-Drivers Heeft de e-Soul van Kia eigenlijk wel bestaansrecht? De midsize cross-over deelt namelijk zijn techniek met de Hyundai Kona Electric, de aandrijflijn zit ook in de Kia e-Niro, en qua prijs ontlopen ze elkaar amper. e-Drivers.com presentator Werner Budding raakt desondanks voorzichtig verliefd op de…

Alles over de Kia e-Soul 64 kWh

Prijs, lease en bijtelling

De Kia e-Soul 64 kWh heeft een prijs vanaf €42 985. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €105 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €139 per maand.

De Kia e-Soul 64 kWh is bij ActivLease te leasen vanaf €539 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia e-Soul 64 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia e-Soul 64 kWh is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 395 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 167 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia e-Soul 64 kWh heeft een geschatte capaciteit van 67,1 kWh. Daarvan is 64 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 370 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 260 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 560 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.2 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 10 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 31A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 20 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 18 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 32 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 77 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 64 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Kia e-Soul 64 kWh is ongeveer 17,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia e-Soul 64 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-Soul op de officiële site van Kia.

Naar de e-Soul op de website van Kia.