Audi e-tron GT RS

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 146 295Prijs vanaf

85.0 kWhAccu Bruikbaar

405 km *Actieradius

210 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf € 146 295

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * Mei 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 1 825 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 861 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 1 148 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €144 700.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 295 - 565 km

Stad - Winter * 395 km
Snelweg - Winter * 295 km
Gecombineerd - Winter * 345 km
Stad - Zomer * 565 km
Snelweg - Zomer * 375 km
Gecombineerd - Zomer * 460 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 2,239 /mnd

Leasetarief € 2,175 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,976 /mnd

Leasetarief € 1,624 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 195 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 93 /mnd

Zakelijk - Kopen € 1,561 /mnd

Afschrijving excl. rente € 1,209 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 195 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 93 /mnd

Particulier - Kopen € 1,848 /mnd

Afschrijving excl. rente € 1,463 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 195 /mnd
Elektriciteit € 77 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 113 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €48,362. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 3.3 sec
Topsnelheid 250 km/u
Actieradius Elektrisch * 405 km
Totaal Vermogen 475 kW (646 pk)
Totaal Koppel 830 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 93.4 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Voor
Locatie Laadpoort 2 Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->405 km) 9u15m
Laadsnelheid 45 km/u
Kosten Publiek Laden €6,93 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 85.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Voor
Locatie Snellaadpoort 2 -
Snellaadvermogen (max) 270 kW DC
Snellaadtijd (41->324 km) 21 min
Snellaadsnelheid 810 km/u
Kosten Snelladen €12,39 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 405 km
Verbruik Voertuig * 210 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.4 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 472 km
Verbruik Normering 206 Wh/km
Verbruik Voertuig 180 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.3 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 433 km
Verbruik Normering 225 Wh/km
Verbruik Voertuig 196 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 150 - 288 Wh/km

Stad - Winter * 215 Wh/km
Snelweg - Winter * 288 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 246 Wh/km
Stad - Zomer * 150 Wh/km
Snelweg - Zomer * 227 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 185 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4990 mm
Breedte 1960 mm
Breedte met spiegels 2158 mm
Hoogte 1410 mm
Wielbasis 2900 mm
Massa Rijklaar * 2420 kg
Toegestane Max. Massa 2860 kg
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte 366 L
Bagageruimte Max Geen Data
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Nee
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Kogeldruk Maximaal 0 kg

Overige

Zitplaatsen 4 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel Geen Data
Platform VW J1
Carrosserie Sedan
Segment F - Lage Luxeklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 861 /mnd
Netto (Schijf 2) € 1 148 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 910 /mnd
Netto (Schijf 2) € 1 214 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Porsche Taycan 4SPorsche Taycan 4S €35,695 goedkoper 30 km minder actieradius 21% langzamere acceleratie 10% minder stroomverbruik 7% langzamer snelladen
Audi e-tron GT quattroAudi e-tron GT quattro €41,400 goedkoper 15 km meer actieradius 24% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 4% sneller snelladen
Porsche Taycan TurboPorsche Taycan Turbo €11,605 duurder 5 km minder actieradius 3% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 4% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Audi e-tron GT RS (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron GT RS. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 11.0 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 43u30m 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u15m 15 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u15m 23 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u30m 30 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 44 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 44 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 44 km/u
Optionele 22.0kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 43u30m 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u15m 15 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u15m 23 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u30m 30 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 44 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 6 uur 68 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 4u45m 85 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,62
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,78
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,93
Publiek Laden (hoog)
€0,40€8,40
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Audi e-tron GT RS (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron GT RS.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 75 min 220 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 90 kW † 42 min 400 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 120 kW † 31 min 540 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 135 kW † 28 min 600 km/u
CCS (350 kW DC) 270 kW † 175 kW † 21 min 810 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€7,35
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€12,39
Snelladen (hoog)
€0,69€14,49
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Audi e-tron GT RS

Audi RS e-tron GT: dit moet ie kosten

Gepubliceerd: 19 februari 2021 09:02 | ZERauto.nl Audi’s eerste volwaardig elektrische RS-model heeft een vanafprijs gekregen. De meerprijs tussen de reguliere e-tron GT en de Audi RS e-tron GT valt alles mee. Bestellen kan per direct.

Audi onthult e-tron GT en RS e-tron GT: een gran turismo van Audi

Gepubliceerd: 10 februari 2021 08:24 | ZERauto.nl Audi presenteert de gloednieuwe e-tron GT, volledig elektrisch en te krijgen in twee smaken: als Audi e-tron GT of als extra snelle RS e-tron GT. Beide types worden in mei bij de Nederlandse Audi-dealers verwacht.

Elektrische Audi e-tron GT concept gaat in productie

Gepubliceerd: 29 november 2018 07:17 | ZERauto.nl Bekijk deze Audi e-tron GT concept maar eens goed, want op basis van dit studiemodel volgt in 2020 een productieversie waarvan de levering in 2021 start. Jawel, deze volledig elektrische vierdeurs coupé gaat in productie!

Alles over de Audi e-tron GT RS

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron GT RS heeft een prijs vanaf €146 295. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €861 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €1 148 per maand.

De Audi e-tron GT RS is te leasen vanaf ongeveer €1 825 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron GT RS is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron GT RS is 475 kW (646 pk). Het maximale koppel is 830 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 250 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron GT RS heeft een capaciteit van 93,4 kWh. Daarvan is 85 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 405 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 295 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 565 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 43 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 270 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 175 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 25 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 280 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi e-tron GT RS is ongeveer 21 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.4 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 28,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron GT RS stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron GT op de officiële site van Audi.

Naar de e-tron GT op de website van Audi.