BMW i3 120 Ah
Elektrische Auto - 4% Bijtelling€ 41 994Prijs vanaf
37.9 kWhAccu Bruikbaar
235 kmActieradius
16,1 kWhVerbruik 100km
Prijs vanaf € 41 994
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | Oktober 2018 |
Levertijd indicatie | 2 à 3 maanden |
Leasen vanaf € 484 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 52 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 70 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.
Praktische Actieradius tussen 165 - 365 km
Stad - Winter | 235 km |
Snelweg - Winter | 165 km |
Gecombineerd - Winter | 200 km |
Stad - Zomer | 365 km |
Snelweg - Zomer | 215 km |
Gecombineerd - Zomer | 275 km |
Zakelijk - Operational Lease € 673 /mnd
Leasetarief | € 625 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 623 /mnd
Leasetarief | € 466 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 65 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 504 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 347 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 65 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Particulier - Kopen € 597 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 420 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 65 /mnd |
Elektriciteit | € 59 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 53 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 7.3 sec |
Topsnelheid | 150 km/u |
Actieradius Elektrisch | 235 km |
Totaal Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Totaal Koppel | 250 Nm |
Aandrijving | Achter |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 42.2 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Achter |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->235 km) | 4u15m |
Laadsnelheid | 58 km/u |
Kosten Publiek Laden | €5,31 per 100 km |
Kosten Vroaming | €3,54 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar | 37.9 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) | 49 kW DC |
Snellaadtijd (24->188 km) | 36 min |
Snellaadsnelheid | 270 km/u |
Kosten Snelladen | €9,50 per 100 km |
Kosten Vroaming | €3,54 per 100 km |
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 235 km |
Verbruik Voertuig | 16,1 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.8 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 359 km |
Verbruik Normering | 13,1 kWh/100km |
Verbruik Voertuig | 10,6 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 1.5 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.2 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 310 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 12,2 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.4 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 10,4 - 23 kWh/100km
Stad - Winter | 16,1 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 23 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 19 kWh/100km |
Stad - Zomer | 10,4 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 17,6 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 13,8 kWh/100km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4011 mm |
Breedte | 1775 mm |
Hoogte | 1598 mm |
Wielbasis | 2570 mm |
Massa Leeg | 1345 kg |
Baggageruimte | 260 L |
Baggageruimte Max | 1100 L |
Trekgewicht Ongeremd | 0 kg |
Trekgewicht Geremd | 0 kg |
Daklast Maximaal | 0 kg |
Overige
Zitplaatsen | 4 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 9,9 m |
Carrosserie | Hatchback |
Segment | B - Kleine Auto |
Dakrails | Nee |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2018
Bijtelling | 4% |
4% beperkt tot | NVT |
Netto (Schijf 2/3) | € 56 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 71 /mnd |
Op kenteken in 2019
Bijtelling | 4% / 22% |
4% beperkt tot | € 50 000 |
Netto (Schijf 2/3) | € 52 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 70 /mnd |
Op kenteken in 2020
Bijtelling | 8% / 22% |
8% beperkt tot | € 45 000 |
Netto (Schijf 2/3) | € 103 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 137 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van BMW i3 120 Ah (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW i3 120 Ah. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 19u30m | 12 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 12u15m | 19 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 7u45m | 30 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 6u15m | 38 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 4u15m | 55 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 4u15m | 55 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 4u15m | 55 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
(Sponsored Content)
Wat kost het opladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Thuis Laden | €0,22€3,54
|
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€2,90
|
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€5,31
|
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€6,44
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
Snelladen van BMW i3 120 Ah (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BMW i3 120 Ah.
Lees meer over het snelladen van de BMW i3 120 Ah op de site van Fastned.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 49 kW † | 47 kW † | 36 min | 270 km/u |
CCS (175 kW DC) | 49 kW † | 47 kW † | 36 min | 270 km/u |
CCS (350 kW DC) | 49 kW † | 47 kW † | 36 min | 270 km/u |
Laadcurve |
---|
![]() |
Data beschikbaar gesteld door Fastned |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
(Sponsored Content)
Wat kost het snelladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Snelladen (laag) | €0,35€5,63
|
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€9,50
|
|
Snelladen (hoog) | €0,69€11,11
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
(Advertisement)
Nieuws over de BMW i3 120 Ah

BMW i3 krijgt geen directe opvolger
Gepubliceerd: 17 september 2019 14:38 | E-Drivers De i3, de eerste volledig elektrische auto van BMW, krijgt waarschijnlijk geen directe opvolger. BMW heeft de i3 de afgelopen jaren regelmatig opgewaardeerd en dat zal gebeuren zolang daar behoefte aan is. De verkopen van dit model, dat toch al meer dan vijf jaar op de markt is, stijgen nog steeds.Alles over de BMW i3 120 Ah
Prijs, lease en bijtelling
De BMW i3 120 Ah heeft een prijs vanaf €41 994. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €52 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €70 per maand.
De BMW i3 120 Ah is bij ActivLease te leasen vanaf €484 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De BMW i3 120 Ah is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de BMW i3 120 Ah is 125 kW (170 pk). Het maximale koppel is 250 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de BMW i3 120 Ah heeft een capaciteit van 42,2 kWh. Daarvan is 37,9 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 235 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 165 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 365 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 19 uur 30 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 49 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 47 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 160 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de BMW i3 120 Ah is ongeveer 16,1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,4 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De BMW i3 120 Ah stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van BMW
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de i3 op de officiële site van BMW.
Voorgaand model
Het model op deze pagina is de opvolger van de BMW i3, die leverbaar was van oktober 2017 tot oktober 2018. Het vorige model was €1582 goedkoper, had 65 km minder actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.