Nissan Leaf e+

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 45 850Prijs vanaf

56.0 kWh *Accu Bruikbaar

330 kmActieradius

17 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 45 850

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Juni 2019
Levertijd indicatie Voorraad of 1 à 2 maanden

Leasen vanaf € 557 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 57 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 78 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €45 000.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.

Praktische Actieradius tussen 230 - 485 km

Stad - Winter 325 km
Snelweg - Winter 230 km
Gecombineerd - Winter 275 km
Stad - Zomer 485 km
Snelweg - Zomer 300 km
Gecombineerd - Zomer 375 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 727 /mnd

Leasetarief € 675 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 665 /mnd

Leasetarief € 509 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 70 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Zakelijk - Kopen € 535 /mnd

Afschrijving excl. rente € 379 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 70 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Particulier - Kopen € 633 /mnd

Afschrijving excl. rente € 459 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 70 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 42 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €15,157. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.3 sec
Topsnelheid 157 km/u
Actieradius Elektrisch 330 km
Totaal Vermogen 160 kW (218 pk)
Totaal Koppel 340 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 62.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen † 6.6 kW AC
Laadtijd (0->330 km) † 10 uur
Laadsnelheid † 33 km/u
Kosten Publiek Laden €5,61 per 100 km
Kosten Vroaming €3,74 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 56.0 kWh
Snellaadaansluiting CHAdeMO
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen (max) 100 kW DC
Snellaadtijd (33->264 km) 35 min
Snellaadsnelheid 390 km/u
Kosten Snelladen €10,03 per 100 km
Kosten Vroaming €3,74 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 29A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 18 uur en een laadsnelheid van 19 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 330 km
Verbruik Voertuig 17 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 385 km
Verbruik Normering 18 kWh/100km
Verbruik Voertuig 14,5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 11,5 - 24,3 kWh/100km

Stad - Winter 17,2 kWh/100km
Snelweg - Winter 24,3 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 20,4 kWh/100km
Stad - Zomer 11,5 kWh/100km
Snelweg - Zomer 18,7 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 14,9 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4490 mm
Breedte 1788 mm
Hoogte 1545 mm
Wielbasis 2700 mm
Massa Leeg 1731 kg
Baggageruimte 420 L
Baggageruimte Max 1161 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 35 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,6 m
Carrosserie Hatchback
Segment C - Kleine Middenklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50 000
Netto (Schijf 2/3) € 57 /mnd
Netto (Schijf 4) € 78 /mnd

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 2/3) € 113 /mnd
Netto (Schijf 4) € 152 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model 3 Standard RangeTesla Model 3 Standard Range €2,350 goedkoper 15 km minder actieradius 19% snellere acceleratie 14% minder stroomverbruik 33% sneller snelladen
Nissan LeafNissan Leaf €8,860 goedkoper 110 km minder actieradius 8% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 41% langzamer snelladen
Kia e-Soul 64 kWhKia e-Soul 64 kWh €2,855 goedkoper 40 km meer actieradius 8% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 15% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Nissan Leaf e+ (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Nissan Leaf e+. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 28u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 18 uur 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 11u30m 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 10 uur 33 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 18 uur 18 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 11u30m 29 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 10 uur 33 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,74
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,06
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,61
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,80
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Nissan Leaf e+ (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Nissan Leaf e+.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
CHAdeMO
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CHAdeMO (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 62 min 220 km/u
CHAdeMO (100 kW DC) 100 kW 70 kW † 35 min 390 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,95
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,03
Snelladen (hoog)
€0,69€11,73
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Nissan Leaf e+

Nieuwe Nissan Leaf E+ heeft 40 procent grotere actieradius

Gepubliceerd: 9 januari 2019 16:13 | E-Drivers De Tesla Model S was vorig jaar de bestverkochte elektrische auto van Nederland, met daarachter op plaats drie de Nissan Leaf. Misschien dat de Japanse EV dit jaar beter gaat scoren. Hij komt namelijk in juni ook als Leaf E+ op de markt, met een 40 procent grotere actieradius.

Nissan LEAF met 62 kWh-batterij komt in juni

Gepubliceerd: 9 januari 2019 14:00 | ZERauto.nl De komst van de Nissan LEAF met een groter batterijpakket was al aangekondigd. Nu hebben we alle informatie. Deze versie krijgt een 62 kWh-batterij waarmee je volgens de WLTP-test een afstand van 385 kilometer kunt rijden. Geïnteresseerden kunnen zich online vrijblijvend aanmelden. De prijzen worden in…

Alles over de Nissan Leaf e+

Prijs, lease en bijtelling

De Nissan Leaf e+ heeft een prijs vanaf €45 850. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €57 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €78 per maand.

De Nissan Leaf e+ is bij ActivLease te leasen vanaf €557 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Nissan Leaf e+ is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Nissan Leaf e+ is 160 kW (218 pk). Het maximale koppel is 340 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 157 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Nissan Leaf e+ heeft een capaciteit van 62 kWh. Daarvan is 56 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 330 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 230 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 485 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 10 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 18 uur en een laadsnelheid van 19 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 28 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 70 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Nissan Leaf e+ is ongeveer 17 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Nissan Leaf e+ stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Nissan

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Leaf op de officiële site van Nissan.

Naar de Leaf op de website van Nissan.