Nissan Leaf e+
Elektrische Auto - 4% Bijtelling€ 45 850Prijs vanaf
56.0 kWh *Accu Bruikbaar
330 kmActieradius
17 kWhVerbruik 100km
Prijs vanaf € 45 850
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | Juni 2019 |
Levertijd indicatie | Voorraad of 1 à 2 maanden |
Leasen vanaf € 557 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 57 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 78 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.
Praktische Actieradius tussen 230 - 485 km
Stad - Winter | 325 km |
Snelweg - Winter | 230 km |
Gecombineerd - Winter | 275 km |
Stad - Zomer | 485 km |
Snelweg - Zomer | 300 km |
Gecombineerd - Zomer | 375 km |
Zakelijk - Operational Lease € 727 /mnd
Leasetarief | € 675 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 52 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 665 /mnd
Leasetarief | € 509 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 70 /mnd |
Elektriciteit | € 52 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 34 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 535 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 379 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 70 /mnd |
Elektriciteit | € 52 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 34 /mnd |
Particulier - Kopen € 633 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 459 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 70 /mnd |
Elektriciteit | € 62 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 42 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 7.3 sec |
Topsnelheid | 157 km/u |
Actieradius Elektrisch | 330 km |
Totaal Vermogen | 160 kW (218 pk) |
Totaal Koppel | 340 Nm |
Aandrijving | Voor |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 62.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Voorzijde - Midden |
Laadvermogen † | 6.6 kW AC |
Laadtijd (0->330 km) † | 10 uur |
Laadsnelheid † | 33 km/u |
Kosten Publiek Laden | €5,61 per 100 km |
Kosten Vroaming | €3,74 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 56.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CHAdeMO |
Locatie Snellaadpoort | Voorzijde - Midden |
Snellaadvermogen (max) | 100 kW DC |
Snellaadtijd (33->264 km) | 35 min |
Snellaadsnelheid | 390 km/u |
Kosten Snelladen | €10,03 per 100 km |
Kosten Vroaming | €3,74 per 100 km |
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 330 km |
Verbruik Voertuig | 17 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.9 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 385 km |
Verbruik Normering | 18 kWh/100km |
Verbruik Voertuig | 14,5 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.0 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.6 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 11,5 - 24,3 kWh/100km
Stad - Winter | 17,2 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 24,3 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 20,4 kWh/100km |
Stad - Zomer | 11,5 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 18,7 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 14,9 kWh/100km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4490 mm |
Breedte | 1788 mm |
Hoogte | 1545 mm |
Wielbasis | 2700 mm |
Massa Leeg | 1731 kg |
Baggageruimte | 420 L |
Baggageruimte Max | 1161 L |
Trekgewicht Ongeremd | 0 kg |
Trekgewicht Geremd | 0 kg |
Daklast Maximaal | 35 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 10,6 m |
Carrosserie | Hatchback |
Segment | C - Kleine Middenklasse |
Dakrails | Nee |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2019
Bijtelling | 4% / 22% |
4% beperkt tot | € 50 000 |
Netto (Schijf 2/3) | € 57 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 78 /mnd |
Op kenteken in 2020
Bijtelling | 8% / 22% |
8% beperkt tot | € 45 000 |
Netto (Schijf 2/3) | € 113 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 152 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Nissan Leaf e+ (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Nissan Leaf e+. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 28u45m | 11 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 18 uur | 18 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 11u30m | 29 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x29A | 6.6 kW † | 10 uur | 33 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 18 uur | 18 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW † | 11u30m | 29 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 230V / 1x29A | 6.6 kW † | 10 uur | 33 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
(Sponsored Content)
Wat kost het opladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Thuis Laden | €0,22€3,74
|
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€3,06
|
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€5,61
|
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€6,80
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
Snelladen van Nissan Leaf e+ (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Nissan Leaf e+.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
CHAdeMO |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CHAdeMO (50 kW DC) | 50 kW | 40 kW † | 62 min | 220 km/u |
CHAdeMO (100 kW DC) | 100 kW | 70 kW † | 35 min | 390 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
(Sponsored Content)
Wat kost het snelladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Snelladen (laag) | €0,35€5,95
|
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€10,03
|
|
Snelladen (hoog) | €0,69€11,73
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
(Advertisement)
Nieuws over de Nissan Leaf e+

Nieuwe Nissan Leaf E+ heeft 40 procent grotere actieradius
Gepubliceerd: 9 januari 2019 16:13 | E-Drivers De Tesla Model S was vorig jaar de bestverkochte elektrische auto van Nederland, met daarachter op plaats drie de Nissan Leaf. Misschien dat de Japanse EV dit jaar beter gaat scoren. Hij komt namelijk in juni ook als Leaf E+ op de markt, met een 40 procent grotere actieradius.
Nissan LEAF met 62 kWh-batterij komt in juni
Gepubliceerd: 9 januari 2019 14:00 | ZERauto.nl De komst van de Nissan LEAF met een groter batterijpakket was al aangekondigd. Nu hebben we alle informatie. Deze versie krijgt een 62 kWh-batterij waarmee je volgens de WLTP-test een afstand van 385 kilometer kunt rijden. Geïnteresseerden kunnen zich online vrijblijvend aanmelden. De prijzen worden in…Alles over de Nissan Leaf e+
Prijs, lease en bijtelling
De Nissan Leaf e+ heeft een prijs vanaf €45 850. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €57 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €78 per maand.
De Nissan Leaf e+ is bij ActivLease te leasen vanaf €557 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Nissan Leaf e+ is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Nissan Leaf e+ is 160 kW (218 pk). Het maximale koppel is 340 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 157 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Nissan Leaf e+ heeft een capaciteit van 62 kWh. Daarvan is 56 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 330 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 230 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 485 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 10 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 18 uur en een laadsnelheid van 19 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 28 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 70 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Nissan Leaf e+ is ongeveer 17 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,5 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Nissan Leaf e+ stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Nissan
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Leaf op de officiële site van Nissan.