Tesla Model 3 Long Range Dual Motor

Elektrische Auto - 4% / 22% Bijtelling

€ 59,318Prijs vanaf

75.0 kWh *Accu Bruikbaar

480 kmActieradius

15.6 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 59,318

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Februari 2019
Levertijd indicatie 1 à 2 maanden

Leasen vanaf € 697 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 121 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 165 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €58,300.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.

Zakelijk - Operational Lease € 922 /mnd

Leasetarief € 875 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 47 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 854 /mnd

Leasetarief € 658 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 87 /mnd
Elektriciteit € 47 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 62 /mnd

Zakelijk - Kopen € 686 /mnd

Afschrijving excl. rente € 490 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 87 /mnd
Elektriciteit € 47 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 62 /mnd

Particulier - Kopen € 812 /mnd

Afschrijving excl. rente € 593 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 87 /mnd
Elektriciteit € 57 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 75 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €19,609. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius tussen 345 - 695 km

Stad - Winter 455 km
Snelweg - Winter 345 km
Gecombineerd - Winter 400 km
Stad - Zomer 695 km
Snelweg - Zomer 455 km
Gecombineerd - Zomer 555 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.6 sec
Topsnelheid 233 km/u
Actieradius Elektrisch 480 km
Totaal Vermogen * 258 kW (351 pk)
Totaal Koppel * 527 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 80.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->480 km) 8u15m
Laadsnelheid 60 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 75.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen 145 kW DC
Snellaadtijd (48->384 km) 30 min
Snellaadsnelheid 670 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 480 km
Verbruik Voertuig 15.6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 560 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 13.4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10,8 - 21.7 kWh/100km

Stad - Winter 16.5 kWh/100km
Snelweg - Winter 21.7 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 18.8 kWh/100km
Stad - Zomer 10.8 kWh/100km
Snelweg - Zomer 16.5 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 13.5 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4694 mm
Breedte 1850 mm
Hoogte 1443 mm
Wielbasis 2875 mm
Massa Leeg 1847 kg
Baggageruimte 542 L
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 70 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,8 m
Carrosserie Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model 3 Long Range PerformanceTesla Model 3 LR Performance €9,900 duurder 20 km minder actieradius 26% snellere acceleratie 4% meer stroomverbruik 4% langzamer snelladen
Polestar 2Polestar 2 €682 duurder 30 km minder actieradius Zelfde acceleratie 7% meer stroomverbruik 6% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Tesla Model 3 Long Range Dual Motor (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Tesla Model 3 Long Range Dual Motor. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 38u30m 13 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 24 uur 20 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 15u15m 32 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 12 uur 40 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8u15m 60 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 60 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 60 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Tesla Model 3 Long Range Dual Motor (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Tesla Model 3 Long Range Dual Motor.

  • Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW 1u15m 280 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 95 kW 35 min 570 km/u
CCS Supercharger (145 kW DC) 145 kW 110 kW † 30 min 670 km/u
CCS (175 kW DC) 145 kW † 110 kW † 30 min 670 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

LET OP: In de praktijk zijn de meeste snelladers momenteel beperkt tot 50 kW. Hogere laadvermogens worden echter steeds meer beschikbaar.

(Advertisement)

Nieuws over de Tesla Model 3 Long Range Dual Motor

Autotest: Tesla Model 3 Performance (2019)

Gepubliceerd: 9 maart 2019 07:45 | ZERauto.nl Als er een auto veelbesproken is, dan is het wel de Tesla Model 3. Bijna iedereen kent het verhaal van de enorme hoeveelheid wereldwijde voorbestellingen, maar ook van de sterk opgelopen levertijden. Deze misère heeft het merk achter zich gelaten, zodat we nu ook in Nederland met de Model 3 kunnen rijden. De…

Tesla introduceert Sentry Mode en Dog Mode eerst op Model 3

Gepubliceerd: 14 februari 2019 13:39 | E-Drivers In de Amerikaanse staat Californië - vooral in de buurt van San Francisco - wordt sinds enkele maanden verrassend vaak ingebroken in Tesla's. Daarom krijgen de Model S, Model X en Model 3 binnenkort de beschikking over Sentry Mode.

Test: Tesla Model 3 Performance: ‘Betaalbare Tesla’: geniaal, maar ook onhandig

Gepubliceerd: 11 februari 2019 18:39 | E-Drivers Onze autoredactie heeft in samenwerking met partner AD, de spraakmakende Tesla Model 3 getest. De ‘betaalbare’ Tesla is niet zo goedkoop als gehoopt, maar blijkt technisch geniaal. Zijn minimalistische interieur is uniek, maar in de praktijk blijkt hij soms uitermate onhandig.

Alles over de Tesla Model 3 Long Range Dual Motor

Prijs, lease en bijtelling

De Tesla Model 3 Long Range Dual Motor heeft een prijs vanaf €59,318. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €121 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €165 per maand.

De Tesla Model 3 Long Range Dual Motor is bij ActivLease te leasen vanaf €697 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Tesla Model 3 Long Range Dual Motor is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de Tesla Model 3 Long Range Dual Motor is 258 kW (351 pk). Het geschatte maximale koppel is 527 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 233 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Tesla Model 3 Long Range Dual Motor heeft een geschatte capaciteit van 80 kWh. Daarvan is 75 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 480 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 345 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 695 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 38 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS Supercharger aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 145 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 110 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 335 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Tesla Model 3 Long Range Dual Motor is ongeveer 15.6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 21.7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10.8 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Tesla Model 3 Long Range Dual Motor stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Tesla

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Model 3 op de officiële site van Tesla.

Naar de Model 3 op de website van Tesla.