Mitsubishi Outlander PHEV

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Prijs vanaf € 35,990

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf Augustus 2018
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 499 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 259 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 329 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 48-54 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €34,530.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Dit leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Zakelijk - Operational Lease € 680 /mnd

Leasetarief € 525 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 33 /mnd
Brandstof € 122 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 710 /mnd

Leasetarief € 399 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 51 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 33 /mnd
Brandstof € 122 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Zakelijk - Kopen € 608 /mnd

Afschrijving excl. rente € 297 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 51 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 33 /mnd
Brandstof € 122 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Particulier - Kopen € 713 /mnd

Afschrijving excl. rente € 360 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 51 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 40 /mnd
Brandstof € 147 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,898. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.70 per liter. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 26 - 50 km

Stad - Winter 40 km
Snelweg - Winter 26 km
Gecombineerd - Winter 32 km
Stad - Zomer 50 km
Snelweg - Zomer 32 km
Gecombineerd - Zomer 41 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 10.5 sec
Topsnelheid 170 km/u
Actieradius Elektrisch 35 km
Actieradius Brandstof 560 km
Totaal Vermogen 176 kW (239 pk)
Totaal Koppel 300 Nm
Aandrijving AWD
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 13.8 kWh
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadaansluiting Type 1
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->35 km) 3u30m
Laadsnelheid 10 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 11.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadaansluiting CHAdeMO
Snellaadvermogen 22 kW DC
Snellaadtijd (4->28 km) 35 min
Snellaadsnelheid 42 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 35 km
Verbruik Voertuig 31.4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 3.5 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 54 km
Verbruik Normering 14.8 kWh/100km
Verbruik Voertuig 20.4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.3 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 45 km
Verbruik Normering 16.9 kWh/100km
Verbruik Voertuig 24.4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 22.0 - 42.3 kWh/100km

Stad - Winter 27.5 kWh/100km
Snelweg - Winter 42.3 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 34.4 kWh/100km
Stad - Zomer 22.0 kWh/100km
Snelweg - Zomer 34.4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 26.8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1.8 l/100km
» CO2 Uitstoot 40 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5.7 l/100km
» CO2 Uitstoot 134 g/km
Bereik NEDC 791 km
Totaalbereik NEDC 845 km
Tankinhoud 45 L
Praktijk 25/50/100 km 0.0 / 2.4 / 5.2 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 56 / 122 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 8.0 l/100km
» CO2 Uitstoot 188 g/km
Bereik Praktijk 560 km
Totaalbereik Praktijk 595 km
Motorinhoud 2,360 cc

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1880 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 463 L
Baggageruimte Max 1602 L
Lengte 4695 mm
Breedte 1800 mm
Hoogte 1710 mm
Wielbasis 2670 mm
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Mitsubishi Outlander PHEV (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mitsubishi Outlander PHEV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 1 (Yazaki - SAE J1772)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 5u45m 6 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 3u30m 10 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 10 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 10 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 10 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Mitsubishi Outlander PHEV (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Mitsubishi Outlander PHEV.

  • Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
CHAdeMO
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CHAdeMO (50 kW DC) 22 kW † 15 kW † 35 min 42 km/u
CHAdeMO (100 kW DC) 22 kW † 15 kW † 35 min 42 km/u
CHAdeMO (175 kW DC) 22 kW † 15 kW † 35 min 42 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Mitsubishi Outlander PHEV

Prijs, lease en bijtelling

De Mitsubishi Outlander PHEV heeft een prijs vanaf €35,990. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €259 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €329 per maand.

De Mitsubishi Outlander PHEV is bij ActivLease te leasen vanaf €499 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Mitsubishi Outlander PHEV is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Mitsubishi Outlander PHEV is 176 kW (239 pk). Het maximale koppel is 300 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 10.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 170 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Mitsubishi Outlander PHEV heeft een capaciteit van 13,8 kWh. Daarvan is 11 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 35 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 26 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 50 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 5 uur 45 minuten. Passende laadstations en laadkabels voor de Mitsubishi Outlander PHEV zijn bij 4EV te verkrijgen.

Snelladen is mogelijk via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 22 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 15 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 25 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Mitsubishi Outlander PHEV is ongeveer 31.4 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 3.5 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 42.3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 22.0 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

Brandstofverbruik

De Mitsubishi Outlander PHEV heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 560 kilometer, waarvan ongeveer 35 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.

Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 8.0 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 2.4 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 5.2 l/100km bij een rit van 100 kilometer.

Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Mitsubishi Outlander PHEV hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 1.8 l/100km en een actieradius van 791 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.

Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride

CO2 Uitstoot

Bij rijden in elektrische mode stoot de Mitsubishi Outlander PHEV geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Mitsubishi Outlander PHEV dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.

Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 188 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.

Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 56 g/km bij een rit van 50 kilometer en 122 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 40 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Mitsubishi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Outlander PHEV op de officiële site van Mitsubishi.

Naar de Outlander PHEV op de website van Mitsubishi.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Mitsubishi Outlander PHEV, die leverbaar was van januari 2017 tot augustus 2018. Het vorige model was even duur, had 10 km minder actieradius, 5% langzamere acceleratie en 15% meer stroomverbruik.

Voorgaand model Mitsubishi Outlander PHEV