Renault Zoe R110

Elektrische Auto

€ 35 090Prijs vanaf

41.0 kWhAccu Bruikbaar

260 kmActieradius

15,8 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Geen nieuw model bekend, klik hier voor vergelijkbare modellen
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 35 090

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van September 2018
Leverbaar tot September 2019
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 44 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 59 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €34 400.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 180 - 390 km

Stad - Winter 255 km
Snelweg - Winter 180 km
Gecombineerd - Winter 215 km
Stad - Zomer 390 km
Snelweg - Zomer 235 km
Gecombineerd - Zomer 300 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 11.4 sec
Topsnelheid 135 km/u
Actieradius Elektrisch 260 km
Totaal Vermogen 80 kW (109 pk)
Totaal Koppel 225 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 44.1 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen † 22 kW AC
Laadtijd (0->260 km) † 2u15m
Laadsnelheid † 110 km/u
Kosten Publiek Laden €5,21 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 41.0 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 3-fase aansluiting met 32A per fase benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 11 kW met een laadtijd van 4u30m en een laadsnelheid van 59 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 260 km
Verbruik Voertuig 15,8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 300 km
Verbruik Normering 17,8 kWh/100km
Verbruik Voertuig 13,7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10,5 - 22,8 kWh/100km

Stad - Winter 16,1 kWh/100km
Snelweg - Winter 22,8 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 19,1 kWh/100km
Stad - Zomer 10,5 kWh/100km
Snelweg - Zomer 17,4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 13,7 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4084 mm
Breedte 1730 mm
Hoogte 1562 mm
Wielbasis 2588 mm
Massa Leeg 1475 kg
Baggageruimte 338 L
Baggageruimte Max 1225 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 0 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 10,6 m
Carrosserie Hatchback
Segment B - Kleine Auto
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2018

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 47 /mnd
Netto (Schijf 4) € 60 /mnd

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50 000
Netto (Schijf 2/3) € 44 /mnd
Netto (Schijf 4) € 59 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Hyundai IONIQ ElectricHyundai IONIQ Electric €1,095 goedkoper 65 km minder actieradius 13% snellere acceleratie 9% minder stroomverbruik Wel snelladen
Nissan LeafNissan Leaf €1,900 duurder 40 km minder actieradius 31% snellere acceleratie 4% meer stroomverbruik Wel snelladen
Renault Zoe R90Renault Zoe R90 €2,200 goedkoper Zelfde actieradius 16% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Renault Zoe R110 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Zoe R110. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 21 uur 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 13u15m 20 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 8u30m 31 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 6u45m 39 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 4u30m 58 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 3 uur 87 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 2u15m 110 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,48
Publiek Laden (laag)
€0,18€2,84
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,21
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,32
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Renault Zoe R110

Autotest – Renault ZOE R110 (2018)

Gepubliceerd: 23 december 2018 06:41 | ZERauto.nl De Renault ZOE is de witte raaf in een bont en groeiend gezelschap van elektrische modellen. De compacte, elektrische Renault kennen we al sinds 2013 en is een van de kleinste elektrische auto’s die je kunt kopen. Renault voorzag hem recent van een nieuwe elektromotor met 109 pk (88 kW). Tijd om op pad…

Renault Zoë – e-Drivers review

Gepubliceerd: 27 november 2018 21:04 | E-Drivers We gingen op pad met de Renault Zoë, wat we ervan vinden? Dat zie én hoor je in deze review.

Alles over de Renault Zoe R110

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Renault Zoe R110 was leverbaar tussen september 2018 en september 2019. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Renault Zoe R110 voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Renault Zoe R110 is €35 090. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Renault Zoe R110 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Zoe R110 is 80 kW (109 pk). Het maximale koppel is 225 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 11.4 seconde gehaald. De topsnelheid is 135 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Renault Zoe R110 heeft een capaciteit van 44,1 kWh. Daarvan is 41 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 260 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 180 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 390 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 22 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 4 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 59 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 21 uur.

Snelladen is niet mogelijk

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Renault Zoe R110 is ongeveer 15,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Renault Zoe R110 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Renault

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Zoe op de officiële site van Renault.

Naar de Zoe op de website van Renault.