Kia e-Niro 64 kWh

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 42,510Prijs vanaf

64.0 kWhAccu Bruikbaar

375 kmActieradius

17.1 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 42,510

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds December 2018
Levertijd indicatie 12 maanden

Leasen vanaf € 529 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 53 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 72 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €41,475.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.

Praktische Actieradius tussen 265 - 565 km

Stad - Winter 375 km
Snelweg - Winter 265 km
Gecombineerd - Winter 320 km
Stad - Zomer 565 km
Snelweg - Zomer 345 km
Gecombineerd - Zomer 435 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 677 /mnd

Leasetarief € 625 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 634 /mnd

Leasetarief € 472 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 66 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 513 /mnd

Afschrijving excl. rente € 351 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 66 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 607 /mnd

Afschrijving excl. rente € 425 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 66 /mnd
Elektriciteit € 63 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €14,053. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.8 sec
Topsnelheid 167 km/u
Actieradius Elektrisch 375 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 395 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 67.1 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen † 7.2 kW AC
Laadtijd (0->375 km) † 10u30m
Laadsnelheid † 36 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen (max) 77 kW DC
Snellaadtijd (38->300 km) 44 min
Snellaadsnelheid 350 km/u
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 31A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 20u30m en een laadsnelheid van 18 km/u.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 375 km
Verbruik Voertuig 17.1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 455 km
Verbruik Normering 15.9 kWh/100km
Verbruik Voertuig 14.1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 11,3 - 24.2 kWh/100km

Stad - Winter 17.1 kWh/100km
Snelweg - Winter 24.2 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 20.0 kWh/100km
Stad - Zomer 11.3 kWh/100km
Snelweg - Zomer 18.6 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 14.7 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4375 mm
Breedte 1805 mm
Hoogte 1560 mm
Wielbasis 2700 mm
Massa Leeg 1737 kg
Baggageruimte 451 L
Baggageruimte Max 1405 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 100 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,6 m
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2018

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 56 /mnd
Netto (Schijf 4) € 72 /mnd

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50,000
Netto (Schijf 2/3) € 53 /mnd
Netto (Schijf 4) € 72 /mnd

Op kenteken in 2020 (kabinetsplan)

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45,000
Netto (Schijf 2/3) € 105 /mnd
Netto (Schijf 4) € 140 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Opel Ampera-eOpel Ampera-e €4,189 duurder 30 km minder actieradius 6% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 37% langzamer snelladen
Hyundai Kona Electric 64 kWhHyundai Kona Electric 64 kWh €1,515 goedkoper 25 km meer actieradius 3% snellere acceleratie 6% minder stroomverbruik 9% sneller snelladen
Kia e-Niro 39 kWhKia e-Niro 39 kWh €5,010 goedkoper 135 km minder actieradius 26% langzamere acceleratie 5% minder stroomverbruik 34% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Kia e-Niro 64 kWh (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia e-Niro 64 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13 uur 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 10u30m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 20u30m 18 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 13 uur 29 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 10u30m 36 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Kia e-Niro 64 kWh (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia e-Niro 64 kWh.

Lees meer over het snelladen van de Kia e-Niro 64 kWh op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 49 kW † 45 kW † 63 min 250 km/u
CCS (175 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u
CCS (350 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Advertisement)

Nieuws over de Kia e-Niro 64 kWh

Kia rekent op aflevering van kleine duizend e-Niro’s in eerste kwartaal 2019

Gepubliceerd: 25 januari 2019 06:43 | ZERauto.nl Kia is gestart met de levering van de volledig elektrische e-Niro. Kia verwacht alleen al in het eerste kwartaal van 2019 een kleine duizend e-Niro’s bij de dealers af te leveren.

Autotest – Kia e-Niro (2019)

Gepubliceerd: 13 december 2018 16:50 | ZERauto.nl Elektrische auto’s zijn hot, mag je zeggen. De Nederlandse overheid wil dat in 2030 alleen nog dergelijke voertuigen verkocht worden. Nagenoeg alle fabrikanten werpen zich vol verve op de ontwikkeling en de productie. In dat licht deelt Kia samen met concerngenoot Hyundai nu een fikse tik uit: in rap tempo…

Kia corrigeert actieradius e-Niro na fout bij WLTP-testprocedure

Gepubliceerd: 3 december 2018 16:19 | E-Drivers Oeps, foutje... Er is iets misgegaan bij de WLTP-test van de Kia e-Niro, waardoor een grotere actieradius werd gemeten. Kia komt daarom nu met een correctie. De e-Niro met 64 kWh-batterij komt niet maximaal 485 kilometer ver, maar haalt in het gunstigste geval 455 kilometer.

Alles over de Kia e-Niro 64 kWh

Prijs, lease en bijtelling

De Kia e-Niro 64 kWh heeft een prijs vanaf €42,510. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €53 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €72 per maand.

De Kia e-Niro 64 kWh is bij ActivLease te leasen vanaf €529 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia e-Niro 64 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia e-Niro 64 kWh is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 395 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 167 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia e-Niro 64 kWh heeft een geschatte capaciteit van 67,1 kWh. Daarvan is 64 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 375 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 265 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 565 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.2 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 10 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 31A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 20 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 18 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 32 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 77 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 64 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 260 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Kia e-Niro 64 kWh is ongeveer 17.1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24.2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11.3 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia e-Niro 64 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-Niro op de officiële site van Kia.

Naar de e-Niro op de website van Kia.