Porsche Taycan Turbo S

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 191 000Prijs vanaf

83.7 kWhAccu Bruikbaar

385 kmActieradius

217 Wh/kmVerbruik

EV Experience

Bezoek op 2, 3 en 4 oktober de EV Experience op Circuit Zandvoort en ervaar elektrisch!

Prijs vanaf € 191 000

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Januari 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 2 185 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 1 099 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 1 457 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €189 168.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 280 - 535 km

Stad - Winter 375 km
Snelweg - Winter 280 km
Gecombineerd - Winter 325 km
Stad - Zomer 535 km
Snelweg - Zomer 355 km
Gecombineerd - Zomer 435 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 2,914 /mnd

Leasetarief € 2,850 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 2,521 /mnd

Leasetarief € 2,120 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 251 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 86 /mnd

Zakelijk - Kopen € 1,980 /mnd

Afschrijving excl. rente € 1,579 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 251 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 86 /mnd

Particulier - Kopen € 2,342 /mnd

Afschrijving excl. rente € 1,910 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 251 /mnd
Elektriciteit € 77 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 104 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €63,140. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 2.8 sec
Topsnelheid 260 km/u
Actieradius Elektrisch 385 km
Totaal Vermogen 560 kW (761 pk)
Totaal Koppel 1050 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 93.4 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->385 km) 9 uur
Laadsnelheid 43 km/u
Kosten Publiek Laden €7,16 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 83.7 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 262 kW DC
Snellaadtijd (39->308 km) 20 min
Snellaadsnelheid 800 km/u
Kosten Snelladen €12,80 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 385 km
Verbruik Voertuig 217 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.4 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 412 km
Verbruik Normering 245 Wh/km
Verbruik Voertuig 203 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.3 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 156 - 299 Wh/km

Stad - Winter 223 Wh/km
Snelweg - Winter 299 Wh/km
Gecombineerd - Winter 258 Wh/km
Stad - Zomer 156 Wh/km
Snelweg - Zomer 236 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 192 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 85%
Inzittend Kind 83%
Jaar van Beoordeling 2019
Kwetsbare Weggebruikers 70%
Safety Assist 73%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4963 mm
Breedte 1966 mm
Hoogte 1378 mm
Wielbasis 2900 mm
Massa Rijklaar 2370 kg
Toegestane Max. Massa 2870 kg
Bagageruimte 366 L
Bagageruimte Max 447 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 75 kg
Laadvermogen Maximaal 600 kg

Overige

Zitplaatsen 4 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,2 m
Carrosserie Sedan
Segment F - Lage Luxeklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 1 099 /mnd
Netto (Schijf 2) € 1 457 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 1 163 /mnd
Netto (Schijf 2) € 1 552 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model S PerformanceTesla Model S Performance €89,995 goedkoper 120 km meer actieradius 11% snellere acceleratie 13% minder stroomverbruik 31% langzamer snelladen
Porsche Taycan TurboPorsche Taycan Turbo €33,900 goedkoper 15 km meer actieradius 14% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 5% sneller snelladen
Audi e-tron GTAudi e-tron GT €66,000 goedkoper 40 km meer actieradius 25% langzamere acceleratie 9% minder stroomverbruik 6% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Porsche Taycan Turbo S (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Porsche Taycan Turbo S. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 43 uur 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 26u45m 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17 uur 23 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u30m 29 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9 uur 43 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9 uur 43 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9 uur 43 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,77
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,91
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,16
Publiek Laden (hoog)
€0,40€8,68
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Porsche Taycan Turbo S (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Porsche Taycan Turbo S.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 74 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 90 kW † 41 min 390 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 120 kW † 31 min 520 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 135 kW † 27 min 590 km/u
CCS (350 kW DC) 262 kW † 183 kW † 20 min 800 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€7,59
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€12,80
Snelladen (hoog)
€0,69€14,97
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan model 2021: laden zonder laadpas of app

Gepubliceerd: 20 augustus 2020 12:25 | E-Drivers In het nieuwe modeljaar voert Porsche diverse nieuwe innovaties in de Taycan door. De on-boardlader heeft een nog groter laadvermogen en de auto accelereert nog sneller dan voorheen. Maar er zijn ook innovaties die het rijden en laden makkelijker maken.

Autotest – Porsche Taycan Turbo S (2020)

Gepubliceerd: 23 april 2020 17:38 | ZERauto.nl Een elektrische Porsche. Hij is er nu. En hij heet Taycan. Daarmee heeft deze Porsche een Turkse/Japanse naam. Je kan de naam in het Turks vertalen als ‘ziel van een pittig jong paard’ en in het Japans als ‘fysieke ervaring’. Dat laatste biedt de Taycan zeker, een fysieke ervaring. Helemaal als Turbo…

Getest: Porsche Taycan 4S onder ijskoude omstandigheden

Gepubliceerd: 11 december 2019 16:52 | E-Drivers De Poolcirkel en elektrische auto’s is nou niet direct de best denkbare combinatie. Toch reed e-Drivers.com als één van de eerste met de Porsche Taycan 4S dwars door de bittere Poolkou. En wat bleek, je kunt beter voor een 4S gaan, dan voor de Taycan Turbo. Waarom? Kijk de VIDEO.

Alles over de Porsche Taycan Turbo S

Prijs, lease en bijtelling

De Porsche Taycan Turbo S heeft een prijs vanaf €191 000. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €1 099 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €1 457 per maand.

De Porsche Taycan Turbo S is bij ActivLease te leasen vanaf €2 185 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Porsche Taycan Turbo S is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Porsche Taycan Turbo S is 560 kW (761 pk). Het maximale koppel is 1050 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 2.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 260 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Porsche Taycan Turbo S heeft een capaciteit van 93,4 kWh. Daarvan is 83,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 385 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 280 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 535 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 43 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 262 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 183 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 25 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 265 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Porsche Taycan Turbo S is ongeveer 21,7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.4 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 29,9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Porsche Taycan Turbo S stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Porsche

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Taycan op de officiële site van Porsche.

Naar de Taycan op de website van Porsche.