Mercedes C 350e Limousine

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Let op: de bijtelling voor dit voertuig is in 2017 omhoog gegaan!

Vanaf 1 januari 2017 geldt een bijtelling van 22% voor alle voertuigen die niet volledig elektrisch zijn.
Kijk op ons blog voor meer informatie over de bijtelling.

Prijs vanaf € 51,056

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf April 2017
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 775 /mnd

Netto Bijtelling (40.8% IB) € 382 /mnd
Netto Bijtelling (52% IB) € 487 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 37-42 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €49,773. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 908 /mnd

Leasetarief € 775 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 15 /mnd
Brandstof € 118 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 878 /mnd

Leasetarief € 567 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 40 /mnd
Verzekering € 76 /mnd
Elektriciteit € 15 /mnd
Brandstof € 118 /mnd
Onderhoud € 62 /mnd

Zakelijk - Kopen € 733 /mnd

Afschrijving excl. rente € 422 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 40 /mnd
Verzekering € 76 /mnd
Elektriciteit € 15 /mnd
Brandstof € 118 /mnd
Onderhoud € 62 /mnd

Particulier - Kopen € 863 /mnd

Afschrijving excl. rente € 511 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 40 /mnd
Verzekering € 76 /mnd
Elektriciteit € 18 /mnd
Brandstof € 143 /mnd
Onderhoud € 75 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 3800 km / 16200 km. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €16,878. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 3800 km / 16200 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 3800 km / 16200 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 3800 km / 16200 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.22 per kWh. Brandstof op basis van €1.60 per liter. Prijzen incl. BTW.

(Advertentie)

Actieradius in de praktijk (Elektrisch)19 km

Stad - Winter 20 km
Snelweg - Winter 14 km
Gecombineerd - Winter 17 km
Stad - Zomer 30 km
Snelweg - Zomer 17 km
Gecombineerd - Zomer 21 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en wegdek. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0-100 km/u 5.9 sec
Topsnelheid 250 km/u
Actieradius Elektrisch 19 km
Actieradius Brandstof 759 km
Totaal Vermogen 205 kW (279 pk)
Totaal Koppel 600 Nm
Aandrijving Achter
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 6.2 kWh
Stekker Type 2
Locatie Laadpoort Achterzijde - Rechts
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->19km) 1u45m
Laadsnelheid 12 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar * 5.0 kWh
Snellaadstekker -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen -
Snellaadtijd (2->15km) -
Snellaadsnelheid -

Energieverbruik

Actieradius NEDC 31 km
Verbruik NEDC 16.1 kWh/100km
Benzine Equivalent NEDC 1.8 l/100km
CO2 Uitstoot NEDC 0 g/km
Actieradius Praktijk 19 km
Verbruik Praktijk 26.0 kWh/100km
Benzine Equivalent Praktijk 2.9 l/100km
CO2 Uitstoot Praktijk 0 g/km

Energieverbruik in de praktijk26.0 kWh/100km

Stad - Winter 25.0 kWh/100km
Snelweg - Winter 35.7 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 29.4 kWh/100km
Stad - Zomer 16.7 kWh/100km
Snelweg - Zomer 29.4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 23.8 kWh/100km

Brandstofverbruik

Na Accu Leeg NEDC 4.7 l/100km
» CO2 Uitstoot 110 g/km
Gecombineerd NEDC 2.1 l/100km
» CO2 Uitstoot 48 g/km
Bereik NEDC 1,063 km
Totaalbereik NEDC 1,094 km
Na Accu Leeg Praktijk 6.6 l/100km
» CO2 Uitstoot 155 g/km
Praktijk 25/50/100 km 0.0 / 3.3 / 4.9 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 77 / 115 g/km
Bereik Praktijk 759 km
Totaalbereik Praktijk 778 km

Maten en Gewichten

Gewicht 1,685 kg
Zitplaatsen 5 personen
Tankinhoud 50 l
Lengte 4,686 mm
Breedte 1,810 mm
Hoogte 1,442 mm
* = schatting. Energieverbruik op basis van gematigde rijstijl in gematigd klimaat. Brandstofverbruik op basis van gematigde rijstijl. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Volkswagen Passat GTE VariantVolkswagen Passat GTE Variant 4906 Euro goedkoper 10 km meer actieradius 29% langzamere acceleratie 6% meer stroomverbruik 16% minder brandstofverbruik
BMW 330eBMW 330e 7066 Euro goedkoper 6 km meer actieradius 3% langzamere acceleratie 7% minder stroomverbruik 8% minder brandstofverbruik
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Mercedes C 350e Limousine

Opladen 0 -> 100%

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mercedes C 350e Limousine. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Aansluiting V / A Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact 230V / 10A 2.3 kW 2u30m 8 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 16A 3.7 kW 1u45m 12 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 32A 7.4 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 16A 11 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 32A 22 kW - -

Snelladen 10 -> 80%

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Mercedes C 350e Limousine. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

Lees hier meer over het snelladen van een elektrische auto.

Aansluiting Vermogen Tijd Snelheid
Niet mogelijk - - -

(Advertentie)

Alles over de Mercedes C 350e Limousine

Prijs, lease en bijtelling

De Mercedes C 350e Limousine heeft een prijs vanaf €51,056. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €382 per maand bij een belastbaar jaarinkomen lager dan €66.422. Bij een hoger jaarinkomen is de netto bijtelling vanaf €487 per maand.

De Mercedes C 350e Limousine is te leasen vanaf ongeveer 775 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Mercedes C 350e Limousine is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Mercedes C 350e Limousine is 279 pk. Het maximale koppel is 600 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 250 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Mercedes C 350e Limousine heeft een capaciteit van 6.2 kWh. Daarvan is 5.0 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het laadvermogen is 3.7 kW AC. Hiermee is de accu in ongeveer 1 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.

Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 2 uur 30 minuten. Snelladen is niet mogelijk.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Mercedes C 350e Limousine is ongeveer 26.0 kWh per 100 kilometer in elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Bij het rijden in elektrische modus wordt door de auto geen CO2 uitgestoten.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

Brandstofverbruik

De Mercedes C 350e Limousine heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 759 kilometer, waarvan ongeveer 19 kilometer volledig elektrisch. Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.

Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 6.6 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 3.3 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 4.9 l/100km bij een rit van 100 kilometer.

Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Mercedes C 350e Limousine hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 2.1 l/100km en een actieradius van 1,063 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.

Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride

CO2 Uitstoot

Bij rijden in elektrische mode stoot de Mercedes C 350e Limousine geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Mercedes C 350e Limousine dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.

Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 155 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.

Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 77 g/km bij een rit van 50 kilometer en 115 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 48 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Mercedes

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de C 350e op de officiële site van Mercedes.

Naar de C 350e op de website van Mercedes.

Vorige model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Mercedes C 350e Plug-In die leverbaar was van februari 2015 tot april 2017. Het vorige model was 6939 Euro duurder, had 6 km meer actieradius, dezelfde acceleratie en 24% minder stroomverbruik. De vorige uitvoering kon even snel snelladen.

Mercedes C 350e Plug-In Vorige model Mercedes C 350e Plug-In