Prijs vanaf € 63,601
Bestelbaar |
Ja, huidig model |
Leverbaar vanaf |
Maart 2017 |
Leverbaar tot |
- |
Leasen vanaf € 950 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) |
€ 465 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) |
€ 591 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 40-46 /mnd |
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €62,031. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Zakelijk - Operational Lease € 1,088 /mnd
Leasetarief |
€ 950 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 0 /mnd |
Verzekering |
€ 0 /mnd |
Elektriciteit |
€ 24 /mnd |
Brandstof |
€ 114 /mnd |
Onderhoud |
€ 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 1,055 /mnd
Leasetarief |
€ 706 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 43 /mnd |
Verzekering |
€ 92 /mnd |
Elektriciteit |
€ 24 /mnd |
Brandstof |
€ 114 /mnd |
Onderhoud |
€ 76 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 875 /mnd
Afschrijving excl. rente |
€ 526 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 43 /mnd |
Verzekering |
€ 92 /mnd |
Elektriciteit |
€ 24 /mnd |
Brandstof |
€ 114 /mnd |
Onderhoud |
€ 76 /mnd |
Particulier - Kopen € 1,030 /mnd
Afschrijving excl. rente |
€ 636 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 43 /mnd |
Verzekering |
€ 92 /mnd |
Elektriciteit |
€ 29 /mnd |
Brandstof |
€ 138 /mnd |
Onderhoud |
€ 92 /mnd |
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €21,025. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.60 per liter. Prijzen incl. BTW.
Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 24 - 48 km
Stad - Winter |
34 km |
Snelweg - Winter |
24 km |
Gecombineerd - Winter |
28 km |
Stad - Zomer |
48 km |
Snelweg - Zomer |
30 km |
Gecombineerd - Zomer |
37 km |
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Meer info.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u |
6.2 sec |
Topsnelheid |
235 km/u |
Actieradius Elektrisch |
30 km |
Actieradius Brandstof |
620 km |
Totaal Vermogen |
185 kW (252 pk) |
Totaal Koppel |
420 Nm |
Aandrijving |
Achter |
Brandstof |
Benzine |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit |
9.2 kWh |
Locatie Laadpoort |
Linkerzijde - Voor |
Laadaansluiting |
Type 2 |
Laadvermogen |
3.7 kW AC |
Laadtijd (0->30 km) |
2u45m |
Laadsnelheid |
12 km/u |
Accu Capaciteit Bruikbaar |
8.0 kWh |
Locatie Snellaadpoort |
- |
Snellaadaansluiting |
- |
Snellaadvermogen |
- |
Snellaadtijd |
- |
Snellaadsnelheid |
- |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius |
30 km |
Verbruik Voertuig |
26.7 kWh/100km |
CO2 Uitstoot |
0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig |
3.0 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius |
50 km |
Verbruik Normering |
13.1 kWh/100km |
Verbruik Voertuig |
16.0 kWh/100km |
CO2 Uitstoot |
0 g/km |
Benzine Equivalent Normering |
1.5 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig |
1.8 l/100km |
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 16.7 - 33.3 kWh/100km
Stad - Winter |
23.5 kWh/100km |
Snelweg - Winter |
33.3 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter |
28.6 kWh/100km |
Stad - Zomer |
16.7 kWh/100km |
Snelweg - Zomer |
26.7 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer |
21.6 kWh/100km |
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Brandstofverbruik
Gecombineerd NEDC |
1.9 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
44 g/km |
Na Accu Leeg NEDC |
5.7 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
134 g/km |
Bereik NEDC |
807 km |
Totaalbereik NEDC |
857 km |
Tankinhoud |
46 L |
Praktijk 25/50/100 km |
0.0 / 2.2 / 4.8 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
0 / 52 / 113 g/km |
Na Accu Leeg Praktijk |
7.4 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
174 g/km |
Bereik Praktijk |
620 km |
Totaalbereik Praktijk |
650 km |
Motorinhoud |
1,998 cc |
Afmeting en Gewicht
Massa Leeg |
1745 kg |
Zitplaatsen |
5 personen |
Baggageruimte |
410 L |
Baggageruimte Max |
Geen Data |
Lengte |
4936 mm |
Breedte |
1868 mm |
Hoogte |
1483 mm |
Wielbasis |
2975 mm |
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Alles over de BMW 530e iPerformance
Prijs, lease en bijtelling
De BMW 530e iPerformance heeft een prijs vanaf €63,601. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €465 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €591 per maand.
De BMW 530e iPerformance is te leasen vanaf ongeveer €950 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling
Aandrijving en prestaties
De BMW 530e iPerformance is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de BMW 530e iPerformance is 185 kW (252 pk). Het maximale koppel is 420 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 235 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de BMW 530e iPerformance heeft een capaciteit van 9,2 kWh. Daarvan is 8 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 30 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 24 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 48 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.
Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 4 uur 15 minuten.
Snelladen is niet mogelijk
Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto
Energieverbruik
Het energieverbuik van de BMW 530e iPerformance is ongeveer 26.7 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 3.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 33.3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16.7 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
Brandstofverbruik
De BMW 530e iPerformance heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 620 kilometer, waarvan ongeveer 30 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.
Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 7.4 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 2.2 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 4.8 l/100km bij een rit van 100 kilometer.
Het totale gemiddelde benzineverbruik van de BMW 530e iPerformance hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 1.9 l/100km en een actieradius van 807 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.
Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride
CO2 Uitstoot
Bij rijden in elektrische mode stoot de BMW 530e iPerformance geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een BMW 530e iPerformance dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.
Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 174 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.
Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 52 g/km bij een rit van 50 kilometer en 113 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 44 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen