Mitsubishi Outlander PHEV
Plug-in Hybride - 22% BijtellingDeze elektrische auto wordt niet meer verkocht
Er is een nieuw model bekend:Prijs vanaf € 35,990
Bestelbaar | Nee, oud model |
Leverbaar vanaf | Januari 2017 |
Leverbaar tot | Augustus 2018 |
Leasen vanaf € 425 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 259 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 329 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 44-50 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Zakelijk - Operational Lease € 684 /mnd
Leasetarief | € 525 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 27 /mnd |
Brandstof | € 132 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 710 /mnd
Leasetarief | € 399 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 47 /mnd |
Verzekering | € 57 /mnd |
Elektriciteit | € 27 /mnd |
Brandstof | € 132 /mnd |
Onderhoud | € 48 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 608 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 297 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 47 /mnd |
Verzekering | € 57 /mnd |
Elektriciteit | € 27 /mnd |
Brandstof | € 132 /mnd |
Onderhoud | € 48 /mnd |
Particulier - Kopen € 714 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 360 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 47 /mnd |
Verzekering | € 57 /mnd |
Elektriciteit | € 33 /mnd |
Brandstof | € 159 /mnd |
Onderhoud | € 58 /mnd |
(Advertisement)
Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 21 - 43 km
Stad - Winter | 32 km |
Snelweg - Winter | 21 km |
Gecombineerd - Winter | 26 km |
Stad - Zomer | 43 km |
Snelweg - Zomer | 26 km |
Gecombineerd - Zomer | 33 km |
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 11.0 sec |
Topsnelheid | 170 km/u |
Actieradius Elektrisch | 25 km |
Actieradius Brandstof | 590 km |
Totaal Vermogen | 149 kW (203 pk) |
Totaal Koppel | 300 Nm |
Aandrijving | AWD |
Brandstof | Benzine |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 12.0 kWh |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Achter |
Laadaansluiting | Type 1 |
Laadvermogen | 3.7 kW AC |
Laadtijd (0->25 km) | 3 uur |
Laadsnelheid | 9 km/u |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 9.0 kWh |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Achter |
Snellaadaansluiting | CHAdeMO |
Snellaadvermogen | 22 kW DC |
Snellaadtijd (3->20 km) | 30 min |
Snellaadsnelheid | 35 km/u |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 25 km |
Verbruik Voertuig | 36.0 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 4.0 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 54 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 16.7 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.9 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 20.9 - 42.9 kWh/100km
Stad - Winter | 28.1 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 42.9 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 34.6 kWh/100km |
Stad - Zomer | 20.9 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 34.6 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 27.3 kWh/100km |
Brandstofverbruik
Gecombineerd NEDC | 1.7 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 41 g/km |
Na Accu Leeg NEDC | 5.4 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 127 g/km |
Bereik NEDC | 835 km |
Totaalbereik NEDC | 889 km |
Tankinhoud | 45 L |
Praktijk 25/50/100 km | 0.0 / 2.3 / 4.9 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 0 / 54 / 115 g/km |
Na Accu Leeg Praktijk | 7.5 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 176 g/km |
Bereik Praktijk | 590 km |
Totaalbereik Praktijk | 615 km |
Motorinhoud | 1,998 cc |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4695 mm |
Breedte | 1800 mm |
Hoogte | 1703 mm |
Wielbasis | 2670 mm |
Massa Leeg | 1835 kg |
Baggageruimte | 463 L |
Baggageruimte Max | 1613 L |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | 10,6 m |
Carrosserie | SUV |
Segment | L - Lower SUV |
Dakrails | Nee |
Opladen van Mitsubishi Outlander PHEV (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mitsubishi Outlander PHEV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 1 (Yazaki - SAE J1772) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 4u45m | 5 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 3 uur | 9 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 9 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 9 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 9 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 9 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 9 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Snelladen van Mitsubishi Outlander PHEV (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Mitsubishi Outlander PHEV.
- Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
CHAdeMO |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CHAdeMO (50 kW DC) | 22 kW † | 15 kW † | 30 min | 35 km/u |
CHAdeMO (100 kW DC) | 22 kW † | 15 kW † | 30 min | 35 km/u |
CHAdeMO (175 kW DC) | 22 kW † | 15 kW † | 30 min | 35 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
(Advertisement)
Alles over de Mitsubishi Outlander PHEV
Niet meer leverbaar
Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Mitsubishi Outlander PHEV was leverbaar tussen januari 2017 en augustus 2018. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Mitsubishi Outlander PHEV voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.
Van de Mitsubishi Outlander PHEV (2017) is een nieuw model bekend: Mitsubishi Outlander PHEV (2018).
Prijs, lease en bijtelling
De Mitsubishi Outlander PHEV heeft een prijs vanaf €35,990. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €259 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €329 per maand.
De Mitsubishi Outlander PHEV is te leasen vanaf ongeveer €425 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Mitsubishi Outlander PHEV is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Mitsubishi Outlander PHEV is 149 kW (203 pk). Het maximale koppel is 300 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 11.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 170 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Mitsubishi Outlander PHEV heeft een capaciteit van 12 kWh. Daarvan is 9 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 25 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 21 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 43 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 4 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 22 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 15 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 18 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Mitsubishi Outlander PHEV is ongeveer 36.0 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 4.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 42.9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 20.9 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
Brandstofverbruik
De Mitsubishi Outlander PHEV heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 590 kilometer, waarvan ongeveer 25 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.
Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 7.5 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 2.3 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 4.9 l/100km bij een rit van 100 kilometer.
Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Mitsubishi Outlander PHEV hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 1.7 l/100km en een actieradius van 835 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.
Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride
CO2 Uitstoot
Bij rijden in elektrische mode stoot de Mitsubishi Outlander PHEV geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Mitsubishi Outlander PHEV dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.
Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 176 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.
Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 54 g/km bij een rit van 50 kilometer en 115 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 41 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Mitsubishi
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Outlander PHEV op de officiële site van Mitsubishi.
Voorgaand model
Het model op deze pagina is de opvolger van de Mitsubishi Outlander PHEV, die leverbaar was van september 2015 tot januari 2017. Het vorige model was €6000 duurder, had 10 km meer actieradius, dezelfde acceleratie en 29% minder stroomverbruik.