Volkswagen Golf GTE

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Prijs vanaf € 41,050

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf Februari 2017
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 500 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 299 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 380 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 33-38 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €39,930.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 729 /mnd

Leasetarief € 600 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 21 /mnd
Brandstof € 108 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 732 /mnd

Leasetarief € 456 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 35 /mnd
Verzekering € 64 /mnd
Elektriciteit € 21 /mnd
Brandstof € 108 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Zakelijk - Kopen € 615 /mnd

Afschrijving excl. rente € 339 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 35 /mnd
Verzekering € 64 /mnd
Elektriciteit € 21 /mnd
Brandstof € 108 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Particulier - Kopen € 725 /mnd

Afschrijving excl. rente € 411 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 35 /mnd
Verzekering € 64 /mnd
Elektriciteit € 26 /mnd
Brandstof € 131 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €13,570. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6000 km / 14000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.70 per liter. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 22 - 46 km

Stad - Winter 32 km
Snelweg - Winter 22 km
Gecombineerd - Winter 27 km
Stad - Zomer 46 km
Snelweg - Zomer 28 km
Gecombineerd - Zomer 35 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.6 sec
Topsnelheid 222 km/u
Actieradius Elektrisch 30 km
Actieradius Brandstof 600 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 350 Nm
Aandrijving Voor
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 8.7 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->30 km) 2u15m
Laadsnelheid 13 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 7.0 kWh
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadaansluiting -
Snellaadvermogen -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 30 km
Verbruik Voertuig 23.3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.6 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 50 km
Verbruik Normering 11.4 kWh/100km
Verbruik Voertuig 14.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.3 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 15.2 - 31.8 kWh/100km

Stad - Winter 21.9 kWh/100km
Snelweg - Winter 31.8 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 25.9 kWh/100km
Stad - Zomer 15.2 kWh/100km
Snelweg - Zomer 25.0 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 20.0 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1.7 l/100km
» CO2 Uitstoot 38 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5.1 l/100km
» CO2 Uitstoot 120 g/km
Bereik NEDC 784 km
Totaalbereik NEDC 834 km
Tankinhoud 40 L
Praktijk 25/50/100 km 0.0 / 2.0 / 4.3 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 47 / 101 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 6.6 l/100km
» CO2 Uitstoot 155 g/km
Bereik Praktijk 600 km
Totaalbereik Praktijk 630 km
Motorinhoud 1,395 cc

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1515 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 272 L
Baggageruimte Max 1162 L
Lengte 4370 mm
Breedte 1799 mm
Hoogte 1449 mm
Wielbasis 2626 mm
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi A3 Sportback E-TronAudi A3 Sportback E-Tron €1,925 duurder Zelfde actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik
BMW 225xe Active TourerBMW 225xe Active Tourer €432 duurder 5 km minder actieradius 12% snellere acceleratie 5% meer stroomverbruik
Mini Countryman Cooper S E ALL4Mini Countryman Cooper S E ALL4 €350 goedkoper 5 km minder actieradius 11% snellere acceleratie 12% meer stroomverbruik
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Volkswagen Golf GTE (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Volkswagen Golf GTE. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 3u45m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 2u15m 13 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 2u15m 13 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 2u15m 13 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 2u15m 13 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Volkswagen Golf GTE

Prijs, lease en bijtelling

De Volkswagen Golf GTE heeft een prijs vanaf €41,050. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €299 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €380 per maand.

De Volkswagen Golf GTE is te leasen vanaf ongeveer €500 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Volkswagen Golf GTE is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Volkswagen Golf GTE is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 350 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 222 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Volkswagen Golf GTE heeft een capaciteit van 8,7 kWh. Daarvan is 7 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 30 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 22 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 46 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 3 uur 45 minuten.

Snelladen is niet mogelijk

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Volkswagen Golf GTE is ongeveer 23.3 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 31.8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15.2 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

Brandstofverbruik

De Volkswagen Golf GTE heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 600 kilometer, waarvan ongeveer 30 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.

Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 6.6 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 2.0 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 4.3 l/100km bij een rit van 100 kilometer.

Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Volkswagen Golf GTE hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 1.7 l/100km en een actieradius van 784 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.

Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride

CO2 Uitstoot

Bij rijden in elektrische mode stoot de Volkswagen Golf GTE geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Volkswagen Golf GTE dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.

Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 155 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.

Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 47 g/km bij een rit van 50 kilometer en 101 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 38 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Volkswagen

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Golf GTE op de officiële site van Volkswagen.

Naar de Golf GTE op de website van Volkswagen.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Volkswagen Golf GTE, die leverbaar was van september 2014 tot maart 2017. Het vorige model was €2860 goedkoper, had 5 km meer actieradius, dezelfde acceleratie en 9% minder stroomverbruik.

Voorgaand model Volkswagen Golf GTE