Audi e-tron Sportback 55 quattro
Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling€ 86 000 *Prijs vanaf
86.5 kWhAccu Bruikbaar
385 kmActieradius
22,5 kWhVerbruik 100km
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenPrijs vanaf * € 86 000
Bestelbaar | Ja, voorbestelling |
Verwacht vanaf * | Maart 2020 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf * € 1 075 /mnd
Netto Bijtelling 2020 (Schijf 2/3) * | € 398 /mnd |
Netto Bijtelling 2020 (Schijf 4) * | € 531 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2020 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 280 - 545 km
Stad - Winter | 380 km |
Snelweg - Winter | 280 km |
Gecombineerd - Winter | 330 km |
Stad - Zomer | 545 km |
Snelweg - Zomer | 350 km |
Gecombineerd - Zomer | 430 km |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 5.7 sec |
Topsnelheid | 200 km/u |
Actieradius Elektrisch | 385 km |
Totaal Vermogen | 300 kW (408 pk) |
Totaal Koppel | 664 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 95.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Voor |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->385 km) | 9u15m |
Laadsnelheid | 42 km/u |
Kosten Publiek Laden | €7,43 per 100 km |
Kosten Vroaming | €4,95 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar | 86.5 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Voor |
Snellaadvermogen (max) | 150 kW DC |
Snellaadtijd (39->308 km) | 26 min |
Snellaadsnelheid | 620 km/u |
Kosten Snelladen | €13,27 per 100 km |
Kosten Vroaming | €4,95 per 100 km |
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 385 km |
Verbruik Voertuig | 22,5 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.5 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 446 km |
Verbruik Normering | 21,9 kWh/100km |
Verbruik Voertuig | 19,4 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.5 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.2 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 15,9 - 30,9 kWh/100km
Stad - Winter | 22,8 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 30,9 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 26,2 kWh/100km |
Stad - Zomer | 15,9 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 24,7 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 20,1 kWh/100km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4901 mm |
Breedte | 1935 mm |
Hoogte | 1616 mm |
Wielbasis | 2928 mm |
Massa Leeg | 2480 kg |
Baggageruimte | 615 L |
Baggageruimte Max | 1655 L |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 1800 kg |
Daklast Maximaal | 75 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 12,2 m |
Carrosserie | SUV |
Segment | M - Upper SUV |
Dakrails | Ja |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2020
Bijtelling | 8% / 22% |
8% beperkt tot | € 45 000 |
Netto (Schijf 2/3) * | € 398 /mnd |
Netto (Schijf 4) * | € 531 /mnd |
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 2/3) * | € 461 /mnd |
Netto (Schijf 4) * | € 615 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 2/3) * | € 425 /mnd |
Netto (Schijf 4) * | € 568 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Audi e-tron Sportback 55 quattro (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron Sportback 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Standaard 11.0 kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 44u15m | 9 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 27u30m | 14 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 17u45m | 22 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 13u45m | 28 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 9u15m | 42 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 9u15m | 42 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 9u15m | 42 km/u |
Optionele 22.0kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 44u15m | 9 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 27u30m | 14 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 17u45m | 22 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 13u45m | 28 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 9u15m | 42 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x25A | 17 kW | 6 uur | 64 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x32A | 22 kW † | 4u45m | 81 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
(Sponsored Content)
Wat kost het opladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Thuis Laden | €0,22€4,95
|
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€4,05
|
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€7,43
|
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€9,00
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
Snelladen van Audi e-tron Sportback 55 quattro (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron Sportback 55 quattro.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 76 min | 210 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 100 kW | 38 min | 420 km/u |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 145 kW † | 26 min | 620 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
(Sponsored Content)
Wat kost het snelladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Snelladen (laag) | €0,35€7,87
|
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€13,27
|
|
Snelladen (hoog) | €0,69€15,52
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
(Advertisement)
Nieuws over de Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi presenteert met e-tron Sportback quattro tweede elektrische model
Gepubliceerd: 23 november 2019 08:27 | E-Drivers Met de e-tron Sportback quattro heeft Audi zijn tweede elektrische auto gepresenteerd. Deze coupé-uitvoering van de e-tron SUV werd al eerder aangekondigd in de vorm van enkele studiemodellen. De Audi e-tron Sportback quattro heeft een vermogen van maximaal 300 kW en een actieradius van 446 kilometer.
Audi e-tron ook als Sportback in coupévorm
Gepubliceerd: 21 november 2019 11:30 | ZERauto.nl Audi introduceert een tweede modelvariant van de elektrische Audi e-tron. Bij de e-tron Sportback loopt de achterzijde een heel stuk schuiner af, wat zorgt voor een sportievere uitstraling.Alles over de Audi e-tron Sportback 55 quattro
Prijs, lease en bijtelling
De Audi e-tron Sportback 55 quattro heeft een geschatte prijs vanaf €86 000. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €398 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €531 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Audi e-tron Sportback 55 quattro voor het eerst leverbaar wordt (2020).
De Audi e-tron Sportback 55 quattro is te leasen vanaf ongeveer €1 075 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Audi e-tron Sportback 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron Sportback 55 quattro is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 664 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Audi e-tron Sportback 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 385 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 280 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 545 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 44 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 145 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 265 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Audi e-tron Sportback 55 quattro is ongeveer 22,5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.5 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 30,9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15,9 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Audi e-tron Sportback 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Audi
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron Sportback op de officiële site van Audi.