BMW i3s

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

Prijs vanaf * € 42,000

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf Oktober 2017
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 625 /mnd

Netto Bijtelling (40.8% IB) * € 57 /mnd
Netto Bijtelling (52% IB) * € 73 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease * € 677 /mnd

Leasetarief € 625 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease * € 627 /mnd

Leasetarief € 466 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 65 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen * € 508 /mnd

Afschrijving excl. rente € 347 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 65 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen * € 600 /mnd

Afschrijving excl. rente € 420 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 65 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €13,884. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertentie)

Actieradius in de praktijk

Stad - Winter 165 km
Snelweg - Winter 115 km
Gecombineerd - Winter 140 km
Stad - Zomer 250 km
Snelweg - Zomer 145 km
Gecombineerd - Zomer 190 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en wegdek. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0-100 km/u 6.9 sec
Topsnelheid 160 km/u
Actieradius Elektrisch 160 km
Totaal Vermogen 135 kW (183 pk)
Totaal Koppel 270 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 33.2 kWh
Stekker Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->160km) 3 uur
Laadsnelheid 57 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 27.2 kWh
Snellaadstekker CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen 50 kW DC
Snellaadtijd (16->128km) 23 min
Snellaadsnelheid 294 km/u

Energieverbruik

Actieradius NEDC 280 km
Verbruik NEDC 9.7 kWh/100km
Benzine Equivalent NEDC 1.1 l/100km
CO2 Uitstoot NEDC 0 g/km
Actieradius Praktijk 160 km
Verbruik Praktijk 17.0 kWh/100km
Benzine Equivalent Praktijk 1.9 l/100km
CO2 Uitstoot Praktijk 0 g/km

Maten en Gewichten

Gewicht 1,340 kg
Zitplaatsen 4 personen
Tankinhoud -
Lengte 4,006 mm
Breedte 1,791 mm
Hoogte 1,590 mm
* = schatting. Energieverbruik op basis van gematigde rijstijl in gematigd klimaat. Brandstofverbruik op basis van gematigde rijstijl. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

BMW i3BMW i3 3000 Euro goedkoper 10 km meer actieradius 6% langzamere acceleratie 6% minder stroomverbruik 6% sneller snelladen
Renault Zoe Q90Renault Zoe Q90 8720 Euro goedkoper 80 km meer actieradius 96% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 10% langzamer snelladen
Opel Ampera-eOpel Ampera-e 1005 Euro goedkoper 215 km meer actieradius 6% langzamere acceleratie 6% minder stroomverbruik 6% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van BMW i3s

Opladen 0 -> 100%

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW i3s. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Aansluiting V / A Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact 230V / 10A 2.3 kW 13u45m 12 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 16A 3.7 kW 8u30m 19 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 32A 7.4 kW 4u15m 38 km/u
Oplaadpaal 3-fase 230V / 16A 11 kW 3 uur 57 km/u
Oplaadpaal 3-fase 230V / 32A 22 kW - -

Snelladen 10 -> 80%

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BMW i3s. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

Lees hier meer over het snelladen van een elektrische auto.

Combined Charging System (CCS Combo 2)
Aansluiting Vermogen Tijd Snelheid
CCS 50 kW DC 23 m 294 km/u

(Advertentie)

Alles over de BMW i3s

Prijs, lease en bijtelling

De BMW i3s heeft een geschatte prijs vanaf €42,000. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €57 per maand bij een belastbaar jaarinkomen lager dan €66.422. Bij een hoger jaarinkomen is de netto bijtelling vanaf €73 per maand.

De BMW i3s is te leasen vanaf ongeveer 625 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De BMW i3s is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de BMW i3s is 183 pk. Het maximale koppel is 270 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de BMW i3s heeft een capaciteit van 33.2 kWh. Daarvan is 27.2 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het laadvermogen is 11 kW AC. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen.

Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 13 uur 45 minuten. Snelladen is mogelijk via CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW DC en de accu laadt daarmee in ongeveer 23 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 112 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de BMW i3s is ongeveer 17.0 kWh per 100 kilometer. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De BMW i3s stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van BMW

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de i3s op de officiële site van BMW.

Naar de i3s op de website van BMW.