Citroen E-Berlingo Multispace

Elektrische Auto

€ 31,670Prijs vanaf

20.5 kWh *Accu Bruikbaar

110 kmActieradius

18.6 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Geen nieuw model bekend, klik hier voor vergelijkbare modellen
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 31,670

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van Augustus 2017
Leverbaar tot Oktober 2018
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 42 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 53 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €30,700.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 75 - 165 km

Stad - Winter 110 km
Snelweg - Winter 75 km
Gecombineerd - Winter 95 km
Stad - Zomer 165 km
Snelweg - Zomer 100 km
Gecombineerd - Zomer 125 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 19.5 sec
Topsnelheid 110 km/u
Actieradius Elektrisch 110 km
Totaal Vermogen 49 kW (67 pk)
Totaal Koppel 200 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 22.5 kWh
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Voor
Laadaansluiting Type 1
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->110 km) 6u45m
Laadsnelheid 17 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 20.5 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadaansluiting CHAdeMO (Optie)
Snellaadvermogen (max) 40 kW DC
Snellaadtijd (11->88 km) 30 min
Snellaadsnelheid 150 km/u

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 110 km
Verbruik Voertuig 18.6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 170 km
Verbruik Normering 17.7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 12.1 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.4 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 12,4 - 27.3 kWh/100km

Stad - Winter 18.6 kWh/100km
Snelweg - Winter 27.3 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 21.6 kWh/100km
Stad - Zomer 12.4 kWh/100km
Snelweg - Zomer 20.5 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 16.4 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4380 mm
Breedte 1857 mm
Hoogte 1822 mm
Wielbasis 2728 mm
Massa Leeg 1604 kg
Baggageruimte 1350 L
Baggageruimte Max 3000 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 11 m
Carrosserie Bestelwagen
Segment J - Medium MPV
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2017

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 42 /mnd
Netto (Schijf 4) € 53 /mnd

Op kenteken in 2018

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 42 /mnd
Netto (Schijf 4) € 53 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Nissan e-NV200 Evalia Connect EditionNissan e-NV200 Evalia Connect Edition €7,280 duurder Zelfde actieradius 28% snellere acceleratie 8% meer stroomverbruik 13% sneller snelladen
Renault Kangoo Maxi ZE 33Renault Kangoo Maxi ZE 33 €6,315 duurder 55 km meer actieradius 15% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik Geen snelladen
Peugeot Partner Tepee ElectricPeugeot Partner Tepee Electric €1,200 goedkoper Zelfde actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Citroen E-Berlingo Multispace (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Citroen E-Berlingo Multispace. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 1 (Yazaki - SAE J1772)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 10u30m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 6u45m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 6u45m 16 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 6u45m 16 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 6u45m 16 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 6u45m 16 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 6u45m 16 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Citroen E-Berlingo Multispace (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Citroen E-Berlingo Multispace.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
CHAdeMO *
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CHAdeMO (50 kW DC) 40 kW † 30 kW † 30 min 150 km/u
CHAdeMO (100 kW DC) 40 kW † 30 kW † 30 min 150 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

* = Beschikbaar als een optie

(Advertisement)

Alles over de Citroen E-Berlingo Multispace

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Citroen E-Berlingo Multispace was leverbaar tussen augustus 2017 en oktober 2018. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Citroen E-Berlingo Multispace voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Citroen E-Berlingo Multispace is €31,670. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Citroen E-Berlingo Multispace is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Citroen E-Berlingo Multispace is 49 kW (67 pk). Het maximale koppel is 200 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 19.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 110 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Citroen E-Berlingo Multispace heeft een capaciteit van 22,5 kWh. Daarvan is 20,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 110 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 75 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 165 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 10 uur 30 minuten.

De mogelijkheid tot snelladen is optioneel verkrijgbaar en werkt via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 40 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 30 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 75 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Citroen E-Berlingo Multispace is ongeveer 18.6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27.3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12.4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Citroen E-Berlingo Multispace stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Citroen

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de E-Berlingo op de officiële site van Citroen.

Naar de E-Berlingo op de website van Citroen.