Jaguar I-Pace

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 82,500 *Prijs vanaf

88.0 kWh *Accu Bruikbaar

400 km *Actieradius

22.0 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is een concept

De I-Pace is de eerste vol-elektrische Jaguar. Het productiemodel zal niet veel afwijken van het concept. Het definitieve model wordt waarschijnijk in september op de IAA Frankfurt onthuld. De eerste leveringen starten in de tweede helft van 2018.

Richtprijs vanaf * € 82,500

Introductie Los Angeles AS 2016
Status Productie bevestigd
Leverbaar vanaf * Juni 2018

Leasen vanaf * € 1,225 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) * € 112 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) * € 143 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Dit is een conceptmodel: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease * € 1,292 /mnd

Leasetarief € 1,225 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 67 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease * € 1,182 /mnd

Leasetarief € 916 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 116 /mnd
Elektriciteit € 67 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Zakelijk - Kopen * € 948 /mnd

Afschrijving excl. rente € 682 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 116 /mnd
Elektriciteit € 67 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Particulier - Kopen * € 1,122 /mnd

Afschrijving excl. rente € 825 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 116 /mnd
Elektriciteit € 81 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 100 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €27,273. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 4.5 sec
Topsnelheid * 210 km/u
Actieradius Elektrisch * 400 km
Totaal Vermogen 294 kW (400 pk)
Totaal Koppel 700 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 90.0 kWh
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Voor
Laadaansluiting * Type 2
Laadvermogen † * 7.4 kW AC
Laadtijd (0->400 km) † * 14 uur
Laadsnelheid † * 29 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 88.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Voor
Snellaadaansluiting * CCS
Snellaadvermogen * 120 kW DC
Snellaadtijd (40->320 km) * 35 min
Snellaadsnelheid * 480 km/u
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 32A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 28 uur en een laadsnelheid van 14 km/u.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 400 km
Verbruik Voertuig * 22.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.5 l/100km

NEDC Normering

Actieradius * 525 km
Verbruik Normering * Geen Data
Verbruik Voertuig * 16.8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering * Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig * 1.9 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg * 2200 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 530 L
Baggageruimte Max Geen Data
Lengte * 4800 mm
Breedte * 1930 mm
Hoogte * 1550 mm
Wielbasis Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi e-tron QuattroAudi e-tron Quattro €7,500 duurder 60 km meer actieradius Zelfde acceleratie 9% minder stroomverbruik 33% sneller snelladen
Tesla Model X 75DTesla Model X 75D €10,835 duurder 70 km minder actieradius 16% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 4% langzamer snelladen
Audi e-tron SportbackAudi e-tron Sportback €7,500 duurder 50 km meer actieradius Zelfde acceleratie 7% minder stroomverbruik 31% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Jaguar I-Pace (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Jaguar I-Pace. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Jaguar heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de I-Pace. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Auto Gebruikt Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 45 uur 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 28 uur 14 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 14 uur 29 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 28 uur 14 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW † 14 uur 29 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Jaguar I-Pace (10 -> 80%)

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Jaguar I-Pace. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

LET OP: Jaguar heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de I-Pace. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Auto Gebruikt Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 1u30m 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 40 min 420 km/u
CCS (150 kW DC) 120 kW † 35 min 480 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Jaguar I-Pace

Concept

De Jaguar I-Pace is een conceptmodel: data met een * zijn schattingen en overige data is mogelijk onbevestigd. De onderstaande tekst is geschreven alsof de Jaguar I-Pace per direct beschikbaar was. Waar mogelijk worden fiscale data zoals bijtelling en belastingen wel aangepast aan het jaar waneer het productiemodel verwacht wordt. Gegevens van het productiemodel kunnen echter sterk afwijken van dit concept. Dit conceptmodel wordt opgenomen in de database om een beeld te geven van toekomstige modellen en algemene trends.

Prijs, lease en bijtelling

De Jaguar I-Pace heeft een geschatte prijs vanaf €82,500. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €112 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €143 per maand.

De Jaguar I-Pace is te leasen vanaf ongeveer €1,225 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Jaguar I-Pace is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Jaguar I-Pace is 294 kW (400 pk). Het maximale koppel is 700 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.5 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 210 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Jaguar I-Pace heeft een capaciteit van 90 kWh. Daarvan is 88 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 400 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 14 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 28 uur en een laadsnelheid van 14 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 45 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 120 kW en de accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 280 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Jaguar I-Pace is ongeveer 22.0 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.5 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Jaguar I-Pace stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Jaguar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de I-Pace op de officiële site van Jaguar.

Naar de I-Pace op de website van Jaguar.