Jaguar I-Pace

Elektrische Auto - 4% / 22% Bijtelling

€ 81,800Prijs vanaf

84.7 kWhAccu Bruikbaar

380 kmActieradius

22.3 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 81,800

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Juni 2018
Levertijd indicatie 4 à 5 maanden

Leasen vanaf € 946 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 276 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 374 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €80,375.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.

Zakelijk - Operational Lease € 1,293 /mnd

Leasetarief € 1,225 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 68 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,174 /mnd

Leasetarief € 908 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 115 /mnd
Elektriciteit € 68 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Zakelijk - Kopen € 942 /mnd

Afschrijving excl. rente € 676 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 115 /mnd
Elektriciteit € 68 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Particulier - Kopen € 1,115 /mnd

Afschrijving excl. rente € 818 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 115 /mnd
Elektriciteit € 82 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 100 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €27,041. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius tussen 270 - 555 km

Stad - Winter 390 km
Snelweg - Winter 270 km
Gecombineerd - Winter 325 km
Stad - Zomer 555 km
Snelweg - Zomer 340 km
Gecombineerd - Zomer 430 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.8 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch 380 km
Totaal Vermogen 294 kW (400 pk)
Totaal Koppel 696 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 90.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen † 7.4 kW AC
Laadtijd (0->380 km) † 13u30m
Laadsnelheid † 28 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 84.7 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen 100 kW DC
Snellaadtijd (38->304 km) 45 min
Snellaadsnelheid 350 km/u
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 32A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 27 uur en een laadsnelheid van 14 km/u.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 380 km
Verbruik Voertuig 22.3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.5 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 543 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 15.6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 470 km
Verbruik Normering 22.0 kWh/100km
Verbruik Voertuig 18.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 15,3 - 31.4 kWh/100km

Stad - Winter 21.7 kWh/100km
Snelweg - Winter 31.4 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 26.1 kWh/100km
Stad - Zomer 15.3 kWh/100km
Snelweg - Zomer 24.9 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 19.7 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4682 mm
Breedte 2011 mm
Hoogte 1565 mm
Wielbasis 2990 mm
Massa Leeg 2133 kg
Baggageruimte 505 L
Baggageruimte Max 1163 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12 m
Carrosserie SUV
Segment M - Upper SUV
Dakrails Nee
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model X 75DTesla Model X 75D €17,870 duurder 25 km minder actieradius 8% langzamere acceleratie 9% minder stroomverbruik 26% sneller snelladen
Audi e-tron 55 quattroAudi e-tron 55 quattro €2,300 duurder 20 km minder actieradius 19% langzamere acceleratie 4% meer stroomverbruik 54% sneller snelladen
Mercedes EQC 400 4MATICMercedes EQC 400 4MATIC €1,800 goedkoper 25 km minder actieradius 6% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 26% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Jaguar I-Pace (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Jaguar I-Pace. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 43u30m 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27 uur 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u15m 22 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u30m 28 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 27 uur 14 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 17u15m 22 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW † 13u30m 28 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Jaguar I-Pace (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Jaguar I-Pace.

  • Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW 1u30m 200 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 80 kW † 45 min 350 km/u
CCS (175 kW DC) 100 kW † 80 kW † 45 min 350 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

LET OP: In de praktijk zijn de meeste snelladers momenteel beperkt tot 50 kW. Hogere laadvermogens worden echter steeds meer beschikbaar.

(Advertisement)

Nieuws over de Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace uitgeroepen tot World Car of the Year 2019

Gepubliceerd: 18 april 2019 11:18 | ZERauto.nl In maart 2019 werd de elektrische Jaguar I-Pace op de Autosalon van Genève nog uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2019 in de Europese Auto van het Jaar-verkiezing. Ook tijdens de uitreiking van de World Car Awards (WCOTY) op de New York International Auto Show (19 t/m 28 april) is de I-Pace uitgebreid in de…

Jaguar I-Pace is Auto van het Jaar 2019

Gepubliceerd: 4 maart 2019 15:57 | ZERauto.nl De elektrische Jaguar I-Pace heeft de belangrijkste autoprijs van het jaar gewonnen. Hij mag zich ‘Car of the Year 2019’ noemen. De overwinning ging niet eenvoudig – sportauto Alpine A110 scoorde hetzelfde aantal punten. 

Jaguar I-Pace uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2019

Gepubliceerd: 4 maart 2019 15:30 | E-Drivers Op de autoshow van Genève werd met een Songfestival-achtige puntenpresentatie bekendgemaakt wat de Auto van het Jaar 2019 is. Voor de eerste keer in de geschiedenis van de verkiezing was er een gedeelde eerste plaats, want zowel de Alpine A110 als de Jaguar I-Pace kreeg 250 punten. De elektrische SUV werd…

Alles over de Jaguar I-Pace

Prijs, lease en bijtelling

De Jaguar I-Pace heeft een prijs vanaf €81,800. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €276 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €374 per maand.

De Jaguar I-Pace is bij ActivLease te leasen vanaf €946 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Jaguar I-Pace is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Jaguar I-Pace is 294 kW (400 pk). Het maximale koppel is 696 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Jaguar I-Pace heeft een capaciteit van 90 kWh. Daarvan is 84,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 380 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 270 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 555 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 13 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 27 uur en een laadsnelheid van 14 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 43 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 80 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 265 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Jaguar I-Pace is ongeveer 22.3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.5 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 31.4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15.3 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Jaguar I-Pace stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Jaguar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de I-Pace op de officiële site van Jaguar.

Naar de I-Pace op de website van Jaguar.