Nissan IDS Concept New Leaf

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 37,500 *Prijs vanaf

40.0 kWh *Accu Bruikbaar

275 km *Actieradius

14.5 kWh *Verbruik 100km

Nissan heeft op 6 september 2017 de nieuwe Nissan LEAF onthuld.
Klik hier om de Nissan LEAF te bekijken.

Richtprijs vanaf * € 37,500

Introductie Tokyo MS 2015
Status Conceptmodel
Leverbaar vanaf * December 2017

Leasen vanaf * € 550 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) * € 51 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) * € 65 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Dit is een conceptmodel: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease * € 594 /mnd

Leasetarief € 550 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 44 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease * € 560 /mnd

Leasetarief € 416 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 59 /mnd
Elektriciteit € 44 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 41 /mnd

Zakelijk - Kopen * € 454 /mnd

Afschrijving excl. rente € 310 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 59 /mnd
Elektriciteit € 44 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 41 /mnd

Particulier - Kopen * € 537 /mnd

Afschrijving excl. rente € 375 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 59 /mnd
Elektriciteit € 53 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 50 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €12,397. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 9.0 sec
Topsnelheid * 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 275 km
Totaal Vermogen * 110 kW (150 pk)
Totaal Koppel * 325 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 40.0 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting * Type 1
Laadvermogen * 3.7 kW AC
Laadtijd (0->275 km) * 12u45m
Laadsnelheid * 22 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 40.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting * CHAdeMO
Snellaadvermogen * 50 kW DC
Snellaadtijd (28->220 km) * 40 min
Snellaadsnelheid * 280 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 275 km
Verbruik Voertuig * 14.5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.6 l/100km

NEDC Normering

Actieradius * 400 km
Verbruik Normering * Geen Data
Verbruik Voertuig * 10.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering * Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig * 1.1 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg * 1500 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max Geen Data
Lengte * 4500 mm
Breedte * 1775 mm
Hoogte * 1500 mm
Wielbasis Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Nissan Leaf 30 kWhNissan Leaf 30 kWh €3,910 goedkoper 105 km minder actieradius 28% langzamere acceleratie 14% meer stroomverbruik Even snel snelladen
Opel Ampera-eOpel Ampera-e €9,199 duurder 75 km meer actieradius 19% snellere acceleratie 18% meer stroomverbruik 7% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Nissan IDS Concept New Leaf (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Nissan IDS Concept New Leaf. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Nissan heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de IDS Concept. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 1 (Yazaki - SAE J1772)
Laadpunt Auto Gebruikt Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 3.7 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 20u30m 13 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 12u45m 22 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 12u45m 22 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 12u45m 22 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 12u45m 22 km/u
Optionele 6.6kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 20u30m 13 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 12u45m 22 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 7u15m 39 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 12u45m 22 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 7u15m 39 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Nissan IDS Concept New Leaf (10 -> 80%)

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Nissan IDS Concept New Leaf. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

LET OP: Nissan heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de IDS Concept. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

CHAdeMO
Laadpunt Auto Gebruikt Tijd Snelheid
CHAdeMO (50 kW DC) 50 kW 40 min 280 km/u
CHAdeMO (100 kW DC) 50 kW † 40 min 280 km/u
CHAdeMO (150 kW DC) 50 kW † 40 min 280 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Nissan IDS Concept New Leaf

Concept

De Nissan IDS Concept New Leaf is een conceptmodel: data met een * zijn schattingen en overige data is mogelijk onbevestigd. De onderstaande tekst is geschreven alsof de Nissan IDS Concept New Leaf per direct beschikbaar was. Waar mogelijk worden fiscale data zoals bijtelling en belastingen wel aangepast aan het jaar waneer het productiemodel verwacht wordt. Gegevens van het productiemodel kunnen echter sterk afwijken van dit concept. Dit conceptmodel wordt opgenomen in de database om een beeld te geven van toekomstige modellen en algemene trends.

Prijs, lease en bijtelling

De Nissan IDS Concept New Leaf heeft een geschatte prijs vanaf €37,500. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €51 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €65 per maand.

De Nissan IDS Concept New Leaf is te leasen vanaf ongeveer €550 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Nissan IDS Concept New Leaf is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de Nissan IDS Concept New Leaf is 110 kW (150 pk). Het geschatte maximale koppel is 325 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.0 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Nissan IDS Concept New Leaf heeft een geschatte capaciteit van 40 kWh. Daarvan is 40 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 275 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 12 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 6.6 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 20 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW en de accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 190 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Nissan IDS Concept New Leaf is ongeveer 14.5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Nissan IDS Concept New Leaf stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Nissan

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de IDS Concept op de officiële site van Nissan.

Naar de IDS Concept op de website van Nissan.