Audi e-tron 55 quattro
Elektrische Auto - 4% / 22% Bijtelling€ 84,100Prijs vanaf
83.6 kWhAccu Bruikbaar
365 kmActieradius
22.9 kWhVerbruik 100km
Prijs vanaf € 84,100
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar vanaf | April 2019 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 929 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 292 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 396 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Dit leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
(Advertisement)
Praktische Actieradius tussen 265 - 520 km
Stad - Winter | 370 km |
Snelweg - Winter | 265 km |
Gecombineerd - Winter | 315 km |
Stad - Zomer | 520 km |
Snelweg - Zomer | 330 km |
Gecombineerd - Zomer | 410 km |
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 5.7 sec |
Topsnelheid | 200 km/u |
Actieradius Elektrisch | 365 km |
Totaal Vermogen | 300 kW (408 pk) |
Totaal Koppel | 664 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 95.0 kWh |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Voor |
Laadaansluiting | Type 2 |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->365 km) | 9 uur |
Laadsnelheid | 41 km/u |
Accu Capaciteit Bruikbaar | 83.6 kWh |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Voor |
Snellaadaansluiting | CCS |
Snellaadvermogen | 150 kW DC |
Snellaadtijd (37->292 km) | 30 min |
Snellaadsnelheid | 510 km/u |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 365 km |
Verbruik Voertuig | 22.9 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.6 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 417 km |
Verbruik Normering | 23.7 kWh/100km |
Verbruik Voertuig | 20.0 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.7 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.3 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 16.1 - 31.5 kWh/100km
Stad - Winter | 22.6 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 31.5 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 26.5 kWh/100km |
Stad - Zomer | 16.1 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 25.3 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 20.4 kWh/100km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4901 mm |
Breedte | 1935 mm |
Hoogte | 1616 mm |
Wielbasis | 2928 mm |
Massa Leeg | 2490 kg |
Baggageruimte | 660 L |
Baggageruimte Max | 1725 L |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 1800 kg |
Daklast Maximaal | 75 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | Geen Data |
Carrosserie | SUV |
Segment | M - Upper SUV |
Dakrails | Ja |
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Audi e-tron 55 quattro (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Standaard 11.0 kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 42u45m | 9 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 26u45m | 14 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 17 uur | 22 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 13u30m | 27 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 9 uur | 41 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 9 uur | 41 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 9 uur | 41 km/u |
Optionele 22.0kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 42u45m | 9 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 26u45m | 14 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 17 uur | 22 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 13u30m | 27 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 9 uur | 41 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x25A | 17 kW | 5u45m | 64 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x32A | 22 kW | 4u30m | 82 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Snelladen van Audi e-tron 55 quattro (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron 55 quattro.
- Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 45 kW | 1u30m | 190 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 95 kW | 40 min | 380 km/u |
CCS (175 kW DC) | 150 kW † | 140 kW † | 30 min | 510 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
LET OP: In de praktijk zijn de meeste snelladers momenteel beperkt tot 50 kW. Hogere laadvermogens worden echter steeds meer beschikbaar.
(Advertisement)
Nieuws over de Audi e-tron 55 quattro

Audi maakt meerprijs zijcamera’s Audi e-tron bekend
Gepubliceerd: 1 februari 2019 11:57 | ZERauto.nl Eindelijk weten we de meerprijs van de optionele zijcamera’s op de Audi e-tron. Audi brengt een meerprijs van 1.857 euro in rekening. Daarnaast is februari begonnen. Dat betekent dat Audi de orderboeken van de volledig elektrische e-tron officieel heeft geopend. De SUV heeft een vanafprijs van 84.100…
Audi: “Laadstatus in koplampen tonen was niet toegestaan.”
Gepubliceerd: 15 januari 2019 14:09 | ZERauto.nl Je verwacht het misschien niet, maar het ontwerpen van een elektrische auto is een stuk makkelijker dan een conventionele brandstofauto. Er zijn minder componenten aanwezig en de aandrijflijn is een stuk compacter. Desalniettemin heb je nog steeds te maken met een groot accupakket, de plaatsing van de…
Autotest – Audi e-tron (2019)
Gepubliceerd: 21 december 2018 14:30 | ZERauto.nl In de geschiedenis van Audi was er naast de legendarische Quattro zelden een model zo bepalend voor de toekomst als deze nieuwe volledig elektrische Audi e-tron. De SUV luidt een nieuw tijdperk in bij Audi. Valt er in de dagelijkse praktijk een beetje te leven en rijplezier te béleven met deze Audi e-tron?Alles over de Audi e-tron 55 quattro
Prijs, lease en bijtelling
De Audi e-tron 55 quattro heeft een prijs vanaf €84,100. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €292 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €396 per maand.
De Audi e-tron 55 quattro is bij ActivLease te leasen vanaf €929 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Audi e-tron 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron 55 quattro is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 664 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Audi e-tron 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 83,6 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 365 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 265 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 42 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 140 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Audi e-tron 55 quattro is ongeveer 22.9 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 31.5 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16.1 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Audi e-tron 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Audi
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron op de officiële site van Audi.