Audi e-tron 55 quattro

Elektrische Auto - 4% / 22% Bijtelling

€ 84,100Prijs vanaf

83.6 kWhAccu Bruikbaar

360 kmActieradius

23.2 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 84,100

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Maart 2019
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 909 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 292 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 396 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €82,650.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Zakelijk - Operational Lease € 1,320 /mnd

Leasetarief € 1,250 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,205 /mnd

Leasetarief € 934 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 118 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Zakelijk - Kopen € 966 /mnd

Afschrijving excl. rente € 695 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 118 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Particulier - Kopen € 1,144 /mnd

Afschrijving excl. rente € 841 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 118 /mnd
Elektriciteit € 85 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 100 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €27,802. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius tussen 260 - 510 km

Stad - Winter 360 km
Snelweg - Winter 260 km
Gecombineerd - Winter 310 km
Stad - Zomer 510 km
Snelweg - Zomer 330 km
Gecombineerd - Zomer 405 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.7 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch 360 km
Totaal Vermogen 300 kW (408 pk)
Totaal Koppel 664 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 95.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->360 km) 9 uur
Laadsnelheid 40 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 83.6 kWh
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen 150 kW DC
Snellaadtijd (36->288 km) 30 min
Snellaadsnelheid 500 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 360 km
Verbruik Voertuig 23.2 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.6 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 417 km
Verbruik Normering 23.7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 20.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.3 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 16,4 - 32.2 kWh/100km

Stad - Winter 23.2 kWh/100km
Snelweg - Winter 32.2 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 27.0 kWh/100km
Stad - Zomer 16.4 kWh/100km
Snelweg - Zomer 25.3 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 20.6 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 1935 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Leeg 2490 kg
Baggageruimte 660 L
Baggageruimte Max 1725 L
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1800 kg
Daklast Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment M - Upper SUV
Dakrails Ja
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model X 75DTesla Model X 75D €15,570 duurder 5 km minder actieradius 9% snellere acceleratie 12% minder stroomverbruik 18% langzamer snelladen
Jaguar I-PaceJaguar I-Pace €2,300 goedkoper 20 km meer actieradius 16% snellere acceleratie 4% minder stroomverbruik 35% langzamer snelladen
Mercedes EQC 400 4MATICMercedes EQC 400 4MATIC €4,100 goedkoper 5 km minder actieradius 11% snellere acceleratie 5% minder stroomverbruik 18% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Audi e-tron 55 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 11.0 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 42u45m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 26u45m 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17 uur 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u30m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9 uur 40 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9 uur 40 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9 uur 40 km/u
Optionele 22.0kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 42u45m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 26u45m 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17 uur 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u30m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9 uur 40 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 5u45m 63 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW 4u30m 81 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Audi e-tron 55 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron 55 quattro.

  • Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW 1u30m 190 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 95 kW 40 min 370 km/u
CCS (175 kW DC) 150 kW † 140 kW † 30 min 500 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

LET OP: In de praktijk zijn de meeste snelladers momenteel beperkt tot 50 kW. Hogere laadvermogens worden echter steeds meer beschikbaar.

(Advertisement)

Nieuws over de Audi e-tron 55 quattro

Audi maakt meerprijs zijcamera’s Audi e-tron bekend

Gepubliceerd: 1 februari 2019 11:57 | ZERauto.nl Eindelijk weten we de meerprijs van de optionele zijcamera’s op de Audi e-tron. Audi brengt een meerprijs van 1.857 euro in rekening. Daarnaast is februari begonnen. Dat betekent dat Audi de orderboeken van de volledig elektrische e-tron officieel heeft geopend. De SUV heeft een vanafprijs van 84.100…

Audi: “Laadstatus in koplampen tonen was niet toegestaan.”

Gepubliceerd: 15 januari 2019 14:09 | ZERauto.nl Je verwacht het misschien niet, maar het ontwerpen van een elektrische auto is een stuk makkelijker dan een conventionele brandstofauto. Er zijn minder componenten aanwezig en de aandrijflijn is een stuk compacter. Desalniettemin heb je nog steeds te maken met een groot accupakket, de plaatsing van de…

Autotest – Audi e-tron (2019)

Gepubliceerd: 21 december 2018 14:30 | ZERauto.nl In de geschiedenis van Audi was er naast de legendarische Quattro zelden een model zo bepalend voor de toekomst als deze nieuwe volledig elektrische Audi e-tron. De SUV luidt een nieuw tijdperk in bij Audi. Valt er in de dagelijkse praktijk een beetje te leven en rijplezier te béleven met deze Audi e-tron?

Alles over de Audi e-tron 55 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron 55 quattro heeft een prijs vanaf €84,100. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €292 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €396 per maand.

De Audi e-tron 55 quattro is bij ActivLease te leasen vanaf €909 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron 55 quattro is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 664 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 83,6 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 360 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 260 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 510 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 42 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 140 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 250 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Audi e-tron 55 quattro is ongeveer 23.2 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32.2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16.4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de e-tron op de website van Audi.