Audi e-tron 55 quattro

Maart 2019 - November 2019

€ 84.100Prijs vanaf

86.5 kWhAccu Bruikbaar

365 kmActieradius

237 Wh/kmVerbruik

Dit voertuig had origineel een bruikbare capaciteit van 83.6 kWh. Sinds oktober 2021 is een gratis software update beschikbaar om deze capaciteit te verhogen naar 86.5 kWh. Ook zijn in de software aanpassingen aan de aandrijflijn doorgevoerd. De data op deze pagina is valide voor voertuigen met deze update.

Zelf vrijblijvend in deze auto rijden?

Dat kan! Kom via 'Sturen bij je buren' in contact met een eigenaar van deze auto en hoor hoe het is om dit model te bezitten. Zonder verkoopdruk en zonder verplichtingen. Klik hier voor meer informatie.

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Audi e-tron 55 quattroAudi e-tron 55 quattro
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 84.100

Beschikbaarheid Niet bestelbaar
Te bestellen van Maart 2019
Te bestellen tot November 2019
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 292 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 396 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is € 82.650.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 265 - 520 km

Stad - Winter 365 km
Snelweg - Winter 265 km
Gecombineerd - Winter 315 km
Stad - Zomer 520 km
Snelweg - Zomer 330 km
Gecombineerd - Zomer 410 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.7 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch 365 km
Totaal Vermogen 300 kW (408 pk)
Totaal Koppel 664 Nm
Aandrijving AWD

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit 95.0 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen 432
Architectuur 400 V
Garantie periode Geen Data
Garantie afstand Geen Data
Capaciteit Bruikbaar 86.5 kWh
Kathodemateriaal NCM622
Pack Samenstelling 108s4p
Nominaal Voltage 400 V
Vormfactor Geen Data
Naam / Referentie Geen Data

Opladen

Thuis / Bestemming

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->365 km) 9u15m
Laadsnelheid 39 km/u
Kosten Publiek Laden € 8,30 per 100 km

Snelladen

Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 155 kW DC
Snellaadvermogen (10-80%) 146 kW DC
Snellaadtijd (36->292 km) 26 min
Snellaadsnelheid 590 km/u
Autocharge Ondersteund Nee
Kosten Snelladen € 16,59 per 100 km

Plug & Charge

Plug & Charge Ondersteund Nee
Ondersteund Protocol -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

Bidirectioneel Laden (V2X / BPT)

Vehicle-to-Load (V2L)

V2L Mogelijk Nee
Max. Vermogen -
Aansluitingen Exterieur -
Aansluitingen Interieur -

Vehicle-to-Home (V2H)

V2H via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2H via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

Vehicle-to-Grid (V2G)

V2G via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2G via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 365 km
Verbruik Voertuig 237 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.7 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 417 km
Verbruik Normering 230 Wh/km
Verbruik Voertuig 207 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.3 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 166 - 326 Wh/km

Stad - Winter 237 Wh/km
Snelweg - Winter 326 Wh/km
Gecombineerd - Winter 275 Wh/km
Stad - Zomer 166 Wh/km
Snelweg - Zomer 262 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 211 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 91%
Inzittend Kind 85%
Jaar van Beoordeling 2019
Kwetsbare Weggebruikers 71%
Safety Assist 76%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 1935 mm
Breedte met spiegels 2192 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Rijklaar 2565 kg
Toegestane Max. Massa 3130 kg
Laadvermogen Maximaal 665 kg
Bagageruimte 660 L
Bagageruimte Max 1725 L
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1800 kg
Kogeldruk Maximaal 80 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12.2 m
Platform VW MLB
EV Specifiek Platform Nee
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Ja
Warmtepomp (WP) Ja
WP Standaarduitrusting Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50.000
Netto (Schijf 2/3) € 292 /mnd
Netto (Schijf 4) € 396 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Audi e-tron 55 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 39 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 39 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 39 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€ 0,23€ 5,45
Thuis Laden (gemiddeld)
€ 0,38€ 9,01
Thuis Laden (hoog)
€ 0,60€ 14,22
Publiek Laden (laag)
€ 0,20€ 4,74
Publiek Laden (gemiddeld)
€ 0,35€ 8,30
Publiek Laden (hoog)
€ 0,45€ 10,66
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Audi e-tron 55 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron 55 quattro.

Lees meer over het snelladen van de Audi e-tron 55 quattro op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 76 min 200 km/u
CCS (175 kW DC) 155 kW † 146 kW † 26 min 590 km/u
CCS (350 kW DC) 155 kW † 146 kW † 26 min 590 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt geen Autocharge
Dit voertuig ondersteunt geen Plug & Charge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

Plug & Charge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten conform ISO 15118.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€ 0,49€ 11,61
Snelladen (gemiddeld)
€ 0,70€ 16,59
Snelladen (hoog)
€ 0,85€ 20,14
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Audi e-tron 55 quattro

Audi maakt meerprijs zijcamera’s Audi e-tron bekend

Gepubliceerd: 1 februari 2019 10:57 | ZERauto.nl Eindelijk weten we de meerprijs van de optionele zijcamera’s op de Audi e-tron. Audi brengt een meerprijs van 1.857 euro in rekening. Daarnaast is februari begonnen. Dat betekent dat Audi de orderboeken van de volledig elektrische e-tron officieel heeft geopend. De SUV heeft een vanafprijs van 84.100…

Audi: “Laadstatus in koplampen tonen was niet toegestaan.”

Gepubliceerd: 15 januari 2019 13:09 | ZERauto.nl Je verwacht het misschien niet, maar het ontwerpen van een elektrische auto is een stuk makkelijker dan een conventionele brandstofauto. Er zijn minder componenten aanwezig en de aandrijflijn is een stuk compacter. Desalniettemin heb je nog steeds te maken met een groot accupakket, de plaatsing van de…

Autotest – Audi e-tron (2019)

Gepubliceerd: 21 december 2018 13:30 | ZERauto.nl In de geschiedenis van Audi was er naast de legendarische Quattro zelden een model zo bepalend voor de toekomst als deze nieuwe volledig elektrische Audi e-tron. De SUV luidt een nieuw tijdperk in bij Audi. Valt er in de dagelijkse praktijk een beetje te leven en rijplezier te béleven met deze Audi e-tron?

Alles over de Audi e-tron 55 quattro

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Audi e-tron 55 quattro was leverbaar tussen maart 2019 en november 2019. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Audi e-tron 55 quattro voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Audi e-tron 55 quattro (2019) is een nieuw model bekend: Audi e-tron 55 quattro (2019).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Audi e-tron 55 quattro is € 84.100. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron 55 quattro is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 664 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86.5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 365 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 265 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 44 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 155 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 146 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Audi e-tron 55 quattro is ongeveer 23.7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.7 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32.6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16.6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de e-tron op de website van Audi.