Volkswagen e-Golf

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 39,540Prijs vanaf

32.0 kWh *Accu Bruikbaar

200 kmActieradius

16.0 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 39,540

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf Mei 2017
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 550 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 52 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 67 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €38,490. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 598 /mnd

Leasetarief € 550 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 593 /mnd

Leasetarief € 439 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 62 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 481 /mnd

Afschrijving excl. rente € 327 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 62 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 569 /mnd

Afschrijving excl. rente € 395 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 62 /mnd
Elektriciteit € 59 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €13,071. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius tussen 140 - 300 km

Stad - Winter 195 km
Snelweg - Winter 140 km
Gecombineerd - Winter 170 km
Stad - Zomer 300 km
Snelweg - Zomer 185 km
Gecombineerd - Zomer 230 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 9.6 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch 200 km
Totaal Vermogen 100 kW (136 pk)
Totaal Koppel 290 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 35.8 kWh
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 7.2 kW AC
Laadtijd (0->200 km) 5u15m
Laadsnelheid 38 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 32.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen 40 kW DC
Snellaadtijd (20->160 km) 40 min
Snellaadsnelheid 210 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 200 km
Verbruik Voertuig 16.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 300 km
Verbruik Normering 12.7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 10.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.4 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.2 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10.7 - 22.9 kWh/100km

Stad - Winter 16.4 kWh/100km
Snelweg - Winter 22.9 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 18.8 kWh/100km
Stad - Zomer 10.7 kWh/100km
Snelweg - Zomer 17.3 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 13.9 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1540 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 341 L
Baggageruimte Max 1231 L
Lengte 4270 mm
Breedte 1799 mm
Hoogte 1450 mm
Wielbasis 2631 mm
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Opel Ampera-eOpel Ampera-e €7,159 duurder 150 km meer actieradius 24% snellere acceleratie 7% meer stroomverbruik 24% sneller snelladen
Hyundai IONIQ ElectricHyundai IONIQ Electric €5,245 goedkoper 5 km minder actieradius 3% langzamere acceleratie 10% minder stroomverbruik 52% sneller snelladen
Nissan LeafNissan Leaf €5,550 goedkoper 40 km meer actieradius 10% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 33% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Volkswagen e-Golf (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Volkswagen e-Golf. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Auto Gebruikt Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 16u30m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 10u30m 19 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 10u30m 19 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 5u15m 38 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 5u15m 38 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Volkswagen e-Golf (10 -> 80%)

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Volkswagen e-Golf. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Auto Gebruikt Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 40 kW † 40 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 40 kW † 40 min 210 km/u
CCS (150 kW DC) 40 kW † 40 min 210 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Volkswagen e-Golf

Prijs, lease en bijtelling

De Volkswagen e-Golf heeft een prijs vanaf €39,540. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €52 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €67 per maand.

De Volkswagen e-Golf is te leasen vanaf ongeveer €550 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Volkswagen e-Golf is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Volkswagen e-Golf is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 290 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Volkswagen e-Golf heeft een capaciteit van 35,8 kWh. Daarvan is 32 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 200 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 140 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 300 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.2 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 16 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 40 kW en de accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 140 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Volkswagen e-Golf is ongeveer 16.0 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22.9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10.7 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Volkswagen e-Golf stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Volkswagen

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-Golf op de officiële site van Volkswagen.

Naar de e-Golf op de website van Volkswagen.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Volkswagen E-Golf, die leverbaar was van mei 2014 tot juni 2016. Het vorige model was €3350 goedkoper, had 70 km minder actieradius, 8% langzamere acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.

Voorgaand model Volkswagen E-Golf