Volkswagen e-Golf

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 39,680Prijs vanaf

32.0 kWh *Accu Bruikbaar

190 kmActieradius

16.8 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 39,680

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf Mei 2017
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 423 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 53 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 67 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €38,600.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Dit leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Zakelijk - Operational Lease € 601 /mnd

Leasetarief € 550 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 51 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 597 /mnd

Leasetarief € 440 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 62 /mnd
Elektriciteit € 51 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 485 /mnd

Afschrijving excl. rente € 328 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 62 /mnd
Elektriciteit € 51 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 574 /mnd

Afschrijving excl. rente € 397 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 62 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €13,117. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius tussen 135 - 285 km

Stad - Winter 190 km
Snelweg - Winter 135 km
Gecombineerd - Winter 160 km
Stad - Zomer 285 km
Snelweg - Zomer 175 km
Gecombineerd - Zomer 220 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 9.6 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch 190 km
Totaal Vermogen 100 kW (136 pk)
Totaal Koppel 290 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 35.8 kWh
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 7.2 kW AC
Laadtijd (0->190 km) 5u15m
Laadsnelheid 36 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 32.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen 40 kW DC
Snellaadtijd (19->152 km) 35 min
Snellaadsnelheid 220 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 190 km
Verbruik Voertuig 16.8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 300 km
Verbruik Normering 12.7 kWh/100km
Verbruik Voertuig 10.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.4 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.2 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 11.2 - 23.7 kWh/100km

Stad - Winter 16.8 kWh/100km
Snelweg - Winter 23.7 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 20.0 kWh/100km
Stad - Zomer 11.2 kWh/100km
Snelweg - Zomer 18.3 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 14.5 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1540 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 341 L
Baggageruimte Max 1231 L
Lengte 4270 mm
Breedte 1799 mm
Hoogte 1450 mm
Wielbasis 2631 mm
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Opel Ampera-eOpel Ampera-e €7,019 duurder 155 km meer actieradius 24% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 32% sneller snelladen
Hyundai IONIQ ElectricHyundai IONIQ Electric €5,685 goedkoper 5 km meer actieradius 3% langzamere acceleratie 14% minder stroomverbruik 86% sneller snelladen
Nissan LeafNissan Leaf €2,790 goedkoper 50 km meer actieradius 13% snellere acceleratie 6% minder stroomverbruik 27% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Volkswagen e-Golf (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Volkswagen e-Golf. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 16u30m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 10u30m 18 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 10u30m 18 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 5u15m 36 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 5u15m 36 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Volkswagen e-Golf (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Volkswagen e-Golf.

  • Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 40 kW † 40 kW † 35 min 220 km/u
CCS (100 kW DC) 40 kW † 40 kW † 35 min 220 km/u
CCS (150 kW DC) 40 kW † 40 kW † 35 min 220 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Volkswagen e-Golf

Prijs, lease en bijtelling

De Volkswagen e-Golf heeft een prijs vanaf €39,680. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €53 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €67 per maand.

De Volkswagen e-Golf is bij ActivLease te leasen vanaf €423 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Volkswagen e-Golf is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Volkswagen e-Golf is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 290 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Volkswagen e-Golf heeft een capaciteit van 35,8 kWh. Daarvan is 32 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 190 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 135 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 285 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.2 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 16 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 40 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 40 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 130 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Volkswagen e-Golf is ongeveer 16.8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23.7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11.2 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Volkswagen e-Golf stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Volkswagen

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-Golf op de officiële site van Volkswagen.

Naar de e-Golf op de website van Volkswagen.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Volkswagen e-Golf, die leverbaar was van mei 2014 tot juni 2016. Het vorige model was €3490 goedkoper, had 60 km minder actieradius, 8% langzamere acceleratie en 6% minder stroomverbruik.

Voorgaand model Volkswagen e-Golf