Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is € 29.700. De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet. Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.
Praktische Actieradius tussen 100 - 215 km
Stad - Winter
140 km
Snelweg - Winter
100 km
Gecombineerd - Winter
120 km
Stad - Zomer
215 km
Snelweg - Zomer
130 km
Gecombineerd - Zomer
165 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 3-fase aansluiting met 32A per fase benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in woningen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 11 kW met een laadtijd van 2u30m en een laadsnelheid van 56 km/u.
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Bidirectioneel Laden (V2X / BPT)
Vehicle-to-Load (V2L)
V2L Mogelijk
Nee
Max. Vermogen
-
Aansluitingen Exterieur
-
Aansluitingen Interieur
-
Vehicle-to-Home (V2H)
V2H via AC Ondersteund
Nee
Max. Vermogen
-
V2H via DC Ondersteund
Nee
Max. Vermogen
-
Vehicle-to-Grid (V2G)
V2G via AC Ondersteund
Nee
Max. Vermogen
-
V2G via DC Ondersteund
Nee
Max. Vermogen
-
(Advertisement)
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius
140 km
Verbruik Voertuig
166 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig
1.9 l/100km
NEDC Normering
Actieradius
240 km
Verbruik Normering
130 Wh/km
Verbruik Voertuig
97 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Normering
1.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig
1.1 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen. Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 108 - 233 Wh/km
Stad - Winter
166 Wh/km
Snelweg - Winter
233 Wh/km
Gecombineerd - Winter
194 Wh/km
Stad - Zomer
108 Wh/km
Snelweg - Zomer
179 Wh/km
Gecombineerd - Zomer
141 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling
Inzittende Volwassene
89%
Inzittend Kind
80%
Jaar van Beoordeling
2013
Kwetsbare Weggebruikers
66%
Safety Assist
85%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com
Afmeting en Gewicht
Lengte
4084 mm
Breedte
1730 mm
Breedte met spiegels
Geen Data
Hoogte
1562 mm
Wielbasis
2588 mm
Massa Rijklaar
1502 kg
Toegestane Max. Massa
1965 kg
Laadvermogen Maximaal
563 kg
Bagageruimte
338 L
Bagageruimte Max
1225 L
Bagageruimte Voor
Geen Data
Daklast Maximaal
0 kg
Trekhaak Mogelijk
Geen Data
Trekgewicht Ongeremd
0 kg
Trekgewicht Geremd
0 kg
Kogeldruk Maximaal
Geen Data
Overige
Zitplaatsen
5 personen
Isofix Voorbereid
Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel
10.6 m
Platform
Geen Data
EV Specifiek Platform
Geen Data
Carrosserie
Hatchback
Segment
B - Compacte Klasse
Dakrails
Nee
Warmtepomp (WP)
Geen Data
WP Standaarduitrusting
Geen Data
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2017
Bijtelling
4%
4% beperkt tot
NVT
Netto (Schijf 2/3)
€ 40 /mnd
Netto (Schijf 4)
€ 51 /mnd
Op kenteken in 2018
Bijtelling
4%
4% beperkt tot
NVT
Netto (Schijf 2/3)
€ 40 /mnd
Netto (Schijf 4)
€ 51 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Opladen van Renault Zoe R90 Entry (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Zoe R90 Entry. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt
Maximaal
Vermogen
Tijd
Snelheid
Stopcontact (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
12 uur
12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
7u30m
19 km/u
1-fase 25A (5.8 kW)
230V / 1x25A
5.8 kW
4u45m
29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
3u45m
37 km/u
3-fase 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
2u30m
56 km/u
3-fase 25A (17 kW)
400V / 3x25A
17 kW
1u45m
80 km/u
3-fase 32A (22 kW)
400V / 3x32A
22 kW †
1u15m
110 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€ 0,23€ 3,82
Thuis Laden (gemiddeld)
€ 0,38€ 6,31
Thuis Laden (hoog)
€ 0,60€ 9,96
Publiek Laden (laag)
€ 0,20€ 3,32
Publiek Laden (gemiddeld)
€ 0,35€ 5,81
Publiek Laden (hoog)
€ 0,45€ 7,47
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met
laadpastop10.nl .
(Advertisement)
Alles over de Renault Zoe R90 Entry
Niet meer leverbaar
Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Renault Zoe R90 Entry was leverbaar tussen februari 2017 en juni 2018. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Renault Zoe R90 Entry voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.
Laatst bekende prijs
Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Renault Zoe R90 Entry is € 30.390.
Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.
De Renault Zoe R90 Entry is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Zoe R90 Entry is 68 kW (92 pk). Het maximale koppel is 220 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 14.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 135 km/u.
De accu van de Renault Zoe R90 Entry heeft een capaciteit van 25.9 kWh. Daarvan is 23.3 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 140 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 100 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 215 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 22 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 1 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.
Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 2 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 56 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 12 uur.
Het energieverbuik van de Renault Zoe R90 Entry is ongeveer 16.6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23.3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10.8 kWh/100km te behalen.
De Renault Zoe R90 Entry stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.