Hyundai IONIQ Electric

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

Prijs vanaf € 32,450

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf Oktober 2016
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 475 /mnd

Netto Bijtelling (40.8% IB) € 43 /mnd
Netto Bijtelling (52% IB) € 55 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €31,500. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 519 /mnd

Leasetarief € 475 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 44 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 498 /mnd

Leasetarief € 360 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 53 /mnd
Elektriciteit € 44 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 41 /mnd

Zakelijk - Kopen € 406 /mnd

Afschrijving excl. rente € 268 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 53 /mnd
Elektriciteit € 44 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 41 /mnd

Particulier - Kopen € 481 /mnd

Afschrijving excl. rente € 325 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 53 /mnd
Elektriciteit € 53 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 50 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €10,727. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertentie)

Actieradius in de praktijk

Stad - Winter 190 km
Snelweg - Winter 140 km
Gecombineerd - Winter 165 km
Stad - Zomer 295 km
Snelweg - Zomer 185 km
Gecombineerd - Zomer 230 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en wegdek. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0-100 km/u 9.9 sec
Topsnelheid 165 km/u
Actieradius Elektrisch 195 km
Totaal Vermogen 88 kW (120 pk)
Totaal Koppel 295 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 30.5 kWh
Stekker Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen [1] 3.7 kW AC
Laadtijd (0->195km) [1] 8u45m
Laadsnelheid [1] 22 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 28.0 kWh
Snellaadstekker CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen 50 kW DC
Snellaadtijd (20->156km) 24 min
Snellaadsnelheid 348 km/u
[1] Het maximale laadvermogen is 6.6 kW en hiermee kan een laadtijd van 5 uur en een laadsnelheid van 39 km/u bereikt worden. Hiervoor is echter een fase met 28A nodig. Zowel bij openbare laadpalen als in huishoudens komt dit amper voor. Klik hier voor meer info.

Energieverbruik

Actieradius NEDC 280 km
Verbruik NEDC 10.0 kWh/100km
Benzine Equivalent NEDC 1.1 l/100km
CO2 Uitstoot NEDC 0 g/km
Actieradius Praktijk 195 km
Verbruik Praktijk 14.4 kWh/100km
Benzine Equivalent Praktijk 1.6 l/100km
CO2 Uitstoot Praktijk 0 g/km

Maten en Gewichten

Gewicht 1,420 kg
Zitplaatsen 5 personen
Tankinhoud -
Lengte 4,470 mm
Breedte 1,820 mm
Hoogte 1,450 mm
* = schatting. Energieverbruik op basis van gematigde rijstijl in gematigd klimaat. Brandstofverbruik op basis van gematigde rijstijl. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Opel Ampera-eOpel Ampera-e 8545 Euro duurder 180 km meer actieradius 26% snellere acceleratie 11% meer stroomverbruik 10% langzamer snelladen
Volkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf 6520 Euro duurder 5 km meer actieradius 3% snellere acceleratie 11% meer stroomverbruik 28% langzamer snelladen
Nissan LeafNissan Leaf 1550 Euro duurder 50 km meer actieradius 9% snellere acceleratie 14% meer stroomverbruik 12% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Hyundai IONIQ Electric

Opladen 0 -> 100%

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Hyundai IONIQ Electric. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Aansluiting V / A Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact 230V / 10A 2.3 kW 14 uur 14 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 16A 3.7 kW 8u45m 22 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 28A 6.6 kW 5 uur 39 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 32A 7.4 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 16A 11 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 32A 22 kW - -

Snelladen 10 -> 80%

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Hyundai IONIQ Electric. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

Lees hier meer over het snelladen van een elektrische auto.

Combined Charging System (CCS Combo 2)
Aansluiting Vermogen Tijd Snelheid
CCS 50 kW DC 24 m 348 km/u

(Advertentie)

Alles over de Hyundai IONIQ Electric

Prijs, lease en bijtelling

De Hyundai IONIQ Electric heeft een prijs vanaf €32,450. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €43 per maand bij een belastbaar jaarinkomen lager dan €66.422. Bij een hoger jaarinkomen is de netto bijtelling vanaf €55 per maand.

De Hyundai IONIQ Electric is te leasen vanaf ongeveer 475 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Hyundai IONIQ Electric is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Hyundai IONIQ Electric is 120 pk. Het maximale koppel is 295 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 165 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Hyundai IONIQ Electric heeft een capaciteit van 30.5 kWh (schatting). Daarvan is 28.0 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het laadvermogen is 3.7 kW AC. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.

Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 14 uur. Snelladen is mogelijk via CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW DC en de accu laadt daarmee in ongeveer 24 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 137 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Hyundai IONIQ Electric is ongeveer 14.4 kWh per 100 kilometer. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Hyundai IONIQ Electric stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Hyundai

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de IONIQ op de officiële site van Hyundai.

Naar de IONIQ op de website van Hyundai.