Hyundai IONIQ Plug-in

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf € 29,995

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Leverbaar vanaf Maart 2018
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 425 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 225 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 286 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 33-38 /mnd
Dit is een conceptmodel: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 513 /mnd

Leasetarief € 425 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 22 /mnd
Brandstof € 66 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 554 /mnd

Leasetarief € 333 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 35 /mnd
Verzekering € 50 /mnd
Elektriciteit € 22 /mnd
Brandstof € 66 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Zakelijk - Kopen € 469 /mnd

Afschrijving excl. rente € 248 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 35 /mnd
Verzekering € 50 /mnd
Elektriciteit € 22 /mnd
Brandstof € 66 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Particulier - Kopen € 549 /mnd

Afschrijving excl. rente € 300 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 35 /mnd
Verzekering € 50 /mnd
Elektriciteit € 26 /mnd
Brandstof € 80 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 8000 km / 12000 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €9,916. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 8000 km / 12000 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 8000 km / 12000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 8000 km / 12000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.60 per liter. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 30 - 60 km

Stad - Winter 41 km
Snelweg - Winter 30 km
Gecombineerd - Winter 35 km
Stad - Zomer 60 km
Snelweg - Zomer 38 km
Gecombineerd - Zomer 48 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 10.6 sec
Topsnelheid 177 km/u
Actieradius Elektrisch 40 km
Actieradius Brandstof 850 km
Totaal Vermogen 104 kW (141 pk)
Totaal Koppel 265 Nm
Aandrijving Voor
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 8.9 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 3.3 kW AC
Laadtijd (0->40 km) 2u45m
Laadsnelheid 16 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 7.1 kWh
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadaansluiting -
Snellaadvermogen -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 40 km
Verbruik Voertuig 17.8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 63 km
Verbruik Normering 9.4 kWh/100km
Verbruik Voertuig 11.3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.1 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.3 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 11.8 - 23.7 kWh/100km

Stad - Winter 17.3 kWh/100km
Snelweg - Winter 23.7 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 20.3 kWh/100km
Stad - Zomer 11.8 kWh/100km
Snelweg - Zomer 18.7 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 14.8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1.1 l/100km
» CO2 Uitstoot 26 g/km
Na Accu Leeg NEDC 3.9 l/100km
» CO2 Uitstoot 92 g/km
Bereik NEDC 1111 km
Totaalbereik NEDC 1174 km
Tankinhoud 43 L
Praktijk 25/50/100 km 0.0 / 1.5 / 3.3 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 35 / 77 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 5.0 l/100km
» CO2 Uitstoot 117 g/km
Bereik Praktijk 850 km
Totaalbereik Praktijk 890 km
Motorinhoud 1,595 cc

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1495 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max Geen Data
Lengte 4470 mm
Breedte 1820 mm
Hoogte 1450 mm
Wielbasis 2700 mm
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Toyota Prius Plug-in HybridToyota Prius Plug-in Hybrid €8,000 duurder Zelfde actieradius 11% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik
Kia Optima Plug-in HybridKia Optima Plug-in Hybrid €11,480 duurder 10 km minder actieradius 11% snellere acceleratie 46% meer stroomverbruik
Kia Optima Sportswagon PHEVKia Optima Sportswagon PHEV €12,980 duurder 5 km minder actieradius 6% snellere acceleratie 44% meer stroomverbruik
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Hyundai IONIQ Plug-in (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Hyundai IONIQ Plug-in. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Auto Gebruikt Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 3u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 16 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 16 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 16 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x14A 3.3 kW † 2u45m 16 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Hyundai IONIQ Plug-in

Prijs, lease en bijtelling

De Hyundai IONIQ Plug-in heeft een prijs vanaf €29,995. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €225 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €286 per maand.

De Hyundai IONIQ Plug-in is te leasen vanaf ongeveer €425 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Hyundai IONIQ Plug-in is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Hyundai IONIQ Plug-in is 104 kW (141 pk). Het maximale koppel is 265 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 10.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 177 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Hyundai IONIQ Plug-in heeft een capaciteit van 8,9 kWh. Daarvan is 7,1 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 40 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 30 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 60 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.3 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 3 uur 45 minuten.

Snelladen is niet mogelijk

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Hyundai IONIQ Plug-in is ongeveer 17.8 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23.7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11.8 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

Brandstofverbruik

De Hyundai IONIQ Plug-in heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 850 kilometer, waarvan ongeveer 40 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.

Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 5.0 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 1.5 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 3.3 l/100km bij een rit van 100 kilometer.

Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Hyundai IONIQ Plug-in hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 1.1 l/100km en een actieradius van 1,111 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.

Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride

CO2 Uitstoot

Bij rijden in elektrische mode stoot de Hyundai IONIQ Plug-in geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Hyundai IONIQ Plug-in dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.

Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 117 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.

Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 35 g/km bij een rit van 50 kilometer en 77 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 26 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Hyundai

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de IONIQ op de officiële site van Hyundai.

Naar de IONIQ op de website van Hyundai.