Hyundai IONIQ Plug-in

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Let op: de bijtelling voor dit voertuig is in 2017 omhoog gegaan!

Vanaf 1 januari 2017 geldt een bijtelling van 22% voor alle voertuigen die niet volledig elektrisch zijn.
Kijk op ons blog voor meer informatie over de bijtelling.

Prijs vanaf * € 32,500

Bestelbaar Nee, verwacht
Leverbaar vanaf Oktober 2017
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 450 /mnd

Netto Bijtelling (40.8% IB) * € 243 /mnd
Netto Bijtelling (52% IB) * € 310 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 30-34 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease * € 536 /mnd

Leasetarief € 450 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 22 /mnd
Brandstof € 64 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease * € 580 /mnd

Leasetarief € 361 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 32 /mnd
Verzekering € 53 /mnd
Elektriciteit € 22 /mnd
Brandstof € 64 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Zakelijk - Kopen * € 488 /mnd

Afschrijving excl. rente € 269 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 32 /mnd
Verzekering € 53 /mnd
Elektriciteit € 22 /mnd
Brandstof € 64 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Particulier - Kopen * € 571 /mnd

Afschrijving excl. rente € 325 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 32 /mnd
Verzekering € 53 /mnd
Elektriciteit € 26 /mnd
Brandstof € 77 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 8400 km / 11600 km. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €10,744. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 8400 km / 11600 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 8400 km / 11600 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 8400 km / 11600 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.22 per kWh. Brandstof op basis van €1.60 per liter. Prijzen incl. BTW.

(Advertentie)

Actieradius in de praktijk (Elektrisch)

Stad - Winter 45 km
Snelweg - Winter 30 km
Gecombineerd - Winter 35 km
Stad - Zomer 65 km
Snelweg - Zomer 40 km
Gecombineerd - Zomer 50 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en wegdek. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0-100 km/u 10.6 sec
Topsnelheid 177 km/u
Actieradius Elektrisch 42 km
Actieradius Brandstof 854 km
Totaal Vermogen 104 kW (141 pk)
Totaal Koppel 265 Nm
Aandrijving Voor
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 8.9 kWh
Stekker Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->42km) 2u15m
Laadsnelheid 19 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar * 7.1 kWh
Snellaadstekker -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen -
Snellaadtijd (4->34km) -
Snellaadsnelheid -

Energieverbruik

Actieradius NEDC 63 km
Verbruik NEDC 11.3 kWh/100km
Benzine Equivalent NEDC 1.3 l/100km
CO2 Uitstoot NEDC 0 g/km
Actieradius Praktijk 42 km
Verbruik Praktijk 17.1 kWh/100km
Benzine Equivalent Praktijk 1.9 l/100km
CO2 Uitstoot Praktijk 0 g/km

Brandstofverbruik

Na Accu Leeg NEDC 3.9 l/100km
» CO2 Uitstoot 92 g/km
Gecombineerd NEDC 1.1 l/100km
» CO2 Uitstoot 26 g/km
Bereik NEDC 1,111 km
Totaalbereik NEDC 1,174 km
Na Accu Leeg Praktijk 5.0 l/100km
» CO2 Uitstoot 117 g/km
Praktijk 25/50/100 km 0.0 / 1.5 / 3.3 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 35 / 77 g/km
Bereik Praktijk 854 km
Totaalbereik Praktijk 896 km

Maten en Gewichten

Gewicht 1,495 kg
Zitplaatsen 5 personen
Tankinhoud 43 l
Lengte 4,470 mm
Breedte 1,820 mm
Hoogte 1,450 mm
* = schatting. Energieverbruik op basis van gematigde rijstijl in gematigd klimaat. Brandstofverbruik op basis van gematigde rijstijl. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Toyota Prius Plug-in HybridToyota Prius Plug-in Hybrid 5495 Euro duurder 2 km minder actieradius 11% langzamere acceleratie 1% meer stroomverbruik 30% minder brandstofverbruik
Kia Optima Plug-in HybridKia Optima Plug-in Hybrid 5495 Euro duurder 11 km minder actieradius 11% snellere acceleratie 46% meer stroomverbruik 18% meer brandstofverbruik
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Hyundai IONIQ Plug-in

Opladen 0 -> 100%

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Hyundai IONIQ Plug-in. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Aansluiting V / A Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact 230V / 10A 2.3 kW 3u45m 12 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 16A 3.7 kW 2u15m 19 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 32A 7.4 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 16A 11 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 32A 22 kW - -

Snelladen 10 -> 80%

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Hyundai IONIQ Plug-in. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

Lees hier meer over het snelladen van een elektrische auto.

Aansluiting Vermogen Tijd Snelheid
Niet mogelijk - - -

(Advertentie)

Alles over de Hyundai IONIQ Plug-in

Prijs, lease en bijtelling

De Hyundai IONIQ Plug-in heeft een geschatte prijs vanaf €32,500. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €243 per maand bij een belastbaar jaarinkomen lager dan €66.422. Bij een hoger jaarinkomen is de netto bijtelling vanaf €310 per maand.

De Hyundai IONIQ Plug-in is te leasen vanaf ongeveer 450 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Hyundai IONIQ Plug-in is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Hyundai IONIQ Plug-in is 141 pk. Het maximale koppel is 265 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 10.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 177 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Hyundai IONIQ Plug-in heeft een capaciteit van 8.9 kWh. Daarvan is 7.1 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het laadvermogen is 3.7 kW AC. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.

Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 3 uur 45 minuten. Snelladen is niet mogelijk.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Hyundai IONIQ Plug-in is ongeveer 17.1 kWh per 100 kilometer in elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Bij het rijden in elektrische modus wordt door de auto geen CO2 uitgestoten.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

Brandstofverbruik

De Hyundai IONIQ Plug-in heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 854 kilometer, waarvan ongeveer 42 kilometer volledig elektrisch. Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.

Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 5.0 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 1.5 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 3.3 l/100km bij een rit van 100 kilometer.

Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Hyundai IONIQ Plug-in hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 1.1 l/100km en een actieradius van 1,111 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.

Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride

CO2 Uitstoot

Bij rijden in elektrische mode stoot de Hyundai IONIQ Plug-in geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Hyundai IONIQ Plug-in dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.

Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 117 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.

Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 35 g/km bij een rit van 50 kilometer en 77 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 26 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Hyundai

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de IONIQ op de officiële site van Hyundai.

Naar de IONIQ op de website van Hyundai.