Opel Ampera-e
Elektrische Auto - 4% Bijtelling€ 46 699Prijs vanaf
58.0 kWh *Accu Bruikbaar
345 kmActieradius
16,8 kWhVerbruik 100km
Prijs vanaf € 46 699
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | September 2017 |
Levertijd indicatie | 6 à 12 maanden |
Leasen vanaf € 533 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 58 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 79 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.
Praktische Actieradius tussen 240 - 520 km
Stad - Winter | 345 km |
Snelweg - Winter | 240 km |
Gecombineerd - Winter | 290 km |
Stad - Zomer | 520 km |
Snelweg - Zomer | 310 km |
Gecombineerd - Zomer | 395 km |
Zakelijk - Operational Lease € 723 /mnd
Leasetarief | € 675 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 681 /mnd
Leasetarief | € 518 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 71 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 549 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 386 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 71 /mnd |
Elektriciteit | € 48 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Particulier - Kopen € 650 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 467 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 71 /mnd |
Elektriciteit | € 59 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 53 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 7.3 sec |
Topsnelheid | 150 km/u |
Actieradius Elektrisch | 345 km |
Totaal Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Totaal Koppel | 360 Nm |
Aandrijving | Voor |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 60.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Voor |
Laadvermogen † | 7.4 kW AC |
Laadtijd (0->345 km) † | 9u15m |
Laadsnelheid † | 37 km/u |
Kosten Publiek Laden | €5,54 per 100 km |
Kosten Vroaming | €3,70 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 58.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Voor |
Snellaadvermogen (max) | 46 kW DC |
Snellaadtijd (35->276 km) | 66 min |
Snellaadsnelheid | 220 km/u |
Kosten Snelladen | €9,91 per 100 km |
Kosten Vroaming | €3,70 per 100 km |
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 345 km |
Verbruik Voertuig | 16,8 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.9 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 520 km |
Verbruik Normering | 14,5 kWh/100km |
Verbruik Voertuig | 11,2 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 1.6 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.3 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 380 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 15,3 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.7 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 11,2 - 24,2 kWh/100km
Stad - Winter | 16,8 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 24,2 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 20 kWh/100km |
Stad - Zomer | 11,2 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 18,7 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 14,7 kWh/100km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4164 mm |
Breedte | 1765 mm |
Hoogte | 1594 mm |
Wielbasis | 2600 mm |
Massa Leeg | 1591 kg |
Baggageruimte | 381 L |
Baggageruimte Max | 1274 L |
Trekgewicht Ongeremd | 0 kg |
Trekgewicht Geremd | 0 kg |
Daklast Maximaal | 50 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 10,8 m |
Carrosserie | MPV |
Segment | J - Medium MPV |
Dakrails | Ja |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2018
Bijtelling | 4% |
4% beperkt tot | NVT |
Netto (Schijf 2/3) | € 62 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 79 /mnd |
Op kenteken in 2019
Bijtelling | 4% / 22% |
4% beperkt tot | € 50 000 |
Netto (Schijf 2/3) | € 58 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 79 /mnd |
Op kenteken in 2020
Bijtelling | 8% / 22% |
8% beperkt tot | € 45 000 |
Netto (Schijf 2/3) | € 117 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 157 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Opel Ampera-e (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Opel Ampera-e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 29u45m | 12 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 18u30m | 19 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 11u45m | 29 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 9u15m | 37 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 18u30m | 19 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW † | 11u45m | 29 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW † | 9u15m | 37 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
(Sponsored Content)
Wat kost het opladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Thuis Laden | €0,22€3,70
|
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€3,02
|
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€5,54
|
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€6,72
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
Snelladen van Opel Ampera-e (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Opel Ampera-e.
Lees meer over het snelladen van de Opel Ampera-e op de site van Fastned.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 46 kW † | 39 kW † | 66 min | 220 km/u |
CCS (175 kW DC) | 46 kW † | 39 kW † | 66 min | 220 km/u |
CCS (350 kW DC) | 46 kW † | 39 kW † | 66 min | 220 km/u |
Laadcurve |
---|
![]() |
Data beschikbaar gesteld door Fastned |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
(Sponsored Content)
Wat kost het snelladen? |
---|
Regulier | Vroaming | |
---|---|---|
Locatie | 1 kWh100 km |
1 kWh100 km |
Snelladen (laag) | €0,35€5,88
|
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€9,91
|
|
Snelladen (hoog) | €0,69€11,59
|
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
(Advertisement)
Nieuws over de Opel Ampera-e

Kortere levertijd voor elektrische Opel Ampera-e
Gepubliceerd: 6 november 2018 12:32 | ZERauto.nl De levertijd van de volledig elektrische Opel Ampera-e loopt terug naar maximaal zes maanden in plaats van negen maanden. De reden? Opel stelt extra exemplaren van de Ampera-e beschikbaar voor de Nederlandse markt.Alles over de Opel Ampera-e
Prijs, lease en bijtelling
De Opel Ampera-e heeft een prijs vanaf €46 699. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €58 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €79 per maand.
De Opel Ampera-e is bij ActivLease te leasen vanaf €533 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Opel Ampera-e is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Opel Ampera-e is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 360 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Opel Ampera-e heeft een capaciteit van 60 kWh. Daarvan is 58 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 345 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 240 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 18 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 19 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 29 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 46 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 39 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 1 uur 15 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 240 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Opel Ampera-e is ongeveer 16,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,2 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Opel Ampera-e stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Opel
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Ampera-e op de officiële site van Opel.