Opel Ampera-e

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 46 699Prijs vanaf

58.0 kWh *Accu Bruikbaar

345 kmActieradius

16,8 kWhVerbruik 100km

Prijs vanaf € 46 699

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds September 2017
Levertijd indicatie 6 à 12 maanden

Leasen vanaf € 533 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 58 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 79 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €45 549.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. De levertijden zijn opgesteld in samenwerking met de VER.

Praktische Actieradius tussen 240 - 520 km

Stad - Winter 345 km
Snelweg - Winter 240 km
Gecombineerd - Winter 290 km
Stad - Zomer 520 km
Snelweg - Zomer 310 km
Gecombineerd - Zomer 395 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 723 /mnd

Leasetarief € 675 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 681 /mnd

Leasetarief € 518 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 71 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 549 /mnd

Afschrijving excl. rente € 386 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 71 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 650 /mnd

Afschrijving excl. rente € 467 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 71 /mnd
Elektriciteit € 59 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €15,438. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.3 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch 345 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 360 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 60.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen † 7.4 kW AC
Laadtijd (0->345 km) † 9u15m
Laadsnelheid † 37 km/u
Kosten Publiek Laden €5,54 per 100 km
Kosten Vroaming €3,70 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 58.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 46 kW DC
Snellaadtijd (35->276 km) 66 min
Snellaadsnelheid 220 km/u
Kosten Snelladen €9,91 per 100 km
Kosten Vroaming €3,70 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 32A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 18u30m en een laadsnelheid van 19 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 345 km
Verbruik Voertuig 16,8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 520 km
Verbruik Normering 14,5 kWh/100km
Verbruik Voertuig 11,2 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.6 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.3 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 380 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 15,3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 11,2 - 24,2 kWh/100km

Stad - Winter 16,8 kWh/100km
Snelweg - Winter 24,2 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 20 kWh/100km
Stad - Zomer 11,2 kWh/100km
Snelweg - Zomer 18,7 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 14,7 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4164 mm
Breedte 1765 mm
Hoogte 1594 mm
Wielbasis 2600 mm
Massa Leeg 1591 kg
Baggageruimte 381 L
Baggageruimte Max 1274 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 50 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,8 m
Carrosserie MPV
Segment J - Medium MPV
Dakrails Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2018

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 62 /mnd
Netto (Schijf 4) € 79 /mnd

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50 000
Netto (Schijf 2/3) € 58 /mnd
Netto (Schijf 4) € 79 /mnd

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 2/3) € 117 /mnd
Netto (Schijf 4) € 157 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model 3 Standard RangeTesla Model 3 Standard Range €3,199 goedkoper 30 km minder actieradius 19% snellere acceleratie 13% minder stroomverbruik 136% sneller snelladen
Volkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf €12,404 goedkoper 155 km minder actieradius 32% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Nissan LeafNissan Leaf €9,709 goedkoper 125 km minder actieradius 8% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 5% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Opel Ampera-e (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Opel Ampera-e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 29u45m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 18u30m 19 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 11u45m 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u15m 37 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 18u30m 19 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 11u45m 29 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW † 9u15m 37 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,70
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,02
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,54
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,72
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Opel Ampera-e (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Opel Ampera-e.

Lees meer over het snelladen van de Opel Ampera-e op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 46 kW † 39 kW † 66 min 220 km/u
CCS (175 kW DC) 46 kW † 39 kW † 66 min 220 km/u
CCS (350 kW DC) 46 kW † 39 kW † 66 min 220 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,88
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€9,91
Snelladen (hoog)
€0,69€11,59
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Opel Ampera-e

Kortere levertijd voor elektrische Opel Ampera-e

Gepubliceerd: 6 november 2018 12:32 | ZERauto.nl De levertijd van de volledig elektrische Opel Ampera-e loopt terug naar maximaal zes maanden in plaats van negen maanden. De reden? Opel stelt extra exemplaren van de Ampera-e beschikbaar voor de Nederlandse markt.

Alles over de Opel Ampera-e

Prijs, lease en bijtelling

De Opel Ampera-e heeft een prijs vanaf €46 699. De auto heeft een bijtelling van 4% tot 50.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €58 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €79 per maand.

De Opel Ampera-e is bij ActivLease te leasen vanaf €533 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Opel Ampera-e is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Opel Ampera-e is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 360 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Opel Ampera-e heeft een capaciteit van 60 kWh. Daarvan is 58 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 345 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 240 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 18 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 19 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 29 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 46 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 39 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 1 uur 15 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 240 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Opel Ampera-e is ongeveer 16,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,2 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Opel Ampera-e stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Opel

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Ampera-e op de officiële site van Opel.

Naar de Ampera-e op de website van Opel.