Renault Zoe R240

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 20,990Prijs vanaf

23.3 kWhAccu Bruikbaar

170 kmActieradius

13.7 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Renault Zoe R90Renault Zoe R90

Prijs vanaf € 20,990

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar vanaf Oktober 2015
Leverbaar tot November 2016

Leasen vanaf € 325 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 28 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 36 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 367 /mnd

Leasetarief € 325 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 42 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 346 /mnd

Leasetarief € 233 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 39 /mnd
Elektriciteit € 42 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 32 /mnd

Zakelijk - Kopen € 286 /mnd

Afschrijving excl. rente € 173 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 39 /mnd
Elektriciteit € 42 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 32 /mnd

Particulier - Kopen € 337 /mnd

Afschrijving excl. rente € 210 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 39 /mnd
Elektriciteit € 50 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 38 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €6,939. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 13.5 sec
Topsnelheid 135 km/u
Actieradius Elektrisch 170 km
Totaal Vermogen 65 kW (88 pk)
Totaal Koppel 220 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 25.9 kWh
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->170 km) 2u30m
Laadsnelheid 68 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 23.3 kWh
Snellaadaansluiting -
Snellaadvermogen -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 170 km
Verbruik Voertuig 13.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 240 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 9.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.1 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1402 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 338 L
Baggageruimte Max 1225 L
Lengte 4084 mm
Breedte 1730 mm
Hoogte 1562 mm
Wielbasis Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Renault Zoe Q210Renault Zoe Q210 Geen prijsverschil 20 km minder actieradius Zelfde acceleratie 7% meer stroomverbruik Wel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Renault Zoe R240 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Zoe R240. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Auto Gebruikt Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 12 uur 14 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 7u30m 23 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 3u45m 46 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 3x16A 11 kW 2u30m 68 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 3x16A 11 kW † 2u30m 68 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Renault Zoe R240

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Renault Zoe R240 was leverbaar tussen oktober 2015 en november 2016. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Renault Zoe R240 voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Renault Zoe R240 (2015) is een nieuw model bekend: Renault Zoe R90 (2017).

Prijs, lease en bijtelling

De Renault Zoe R240 heeft een prijs vanaf €20,990. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €28 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €36 per maand.

De Renault Zoe R240 is te leasen vanaf ongeveer €325 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Renault Zoe R240 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Zoe R240 is 65 kW (88 pk). Het maximale koppel is 220 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 13.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 135 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Renault Zoe R240 heeft een capaciteit van 25,9 kWh. Daarvan is 23,3 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 170 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 12 uur.

Snelladen is niet mogelijk

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Renault Zoe R240 is ongeveer 13.7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.5 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Renault Zoe R240 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen