Tesla Model S 70D
Elektrische Auto€ 84 800Prijs vanaf
66.5 kWh *Accu Bruikbaar
354 kmActieradius
188 Wh/kmVerbruik
Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht
Er is een nieuw model bekend: ofbekijk hier het volledige archief
Laatst bekende vanafprijs € 84 800
Bestelbaar | Nee, oud model |
Leverbaar van | April 2015 |
Leverbaar tot | April 2016 |
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 114 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 147 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 5.4 sec |
Topsnelheid | 225 km/u |
Actieradius Elektrisch | 354 km |
Totaal Vermogen | 245 kW (333 pk) |
Totaal Koppel | 525 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 70.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Achter |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->354 km) | 7u15m |
Laadsnelheid | 50 km/u |
Kosten Publiek Laden | €6,20 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 66.5 kWh |
Snellaadaansluiting | Supercharger |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) | 120 kW DC |
Snellaadtijd (35->283 km) | 31 min |
Snellaadsnelheid | 480 km/u |
Kosten Snelladen | €4,70 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 354 km |
Verbruik Voertuig | 188 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.1 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 442 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 150 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.7 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling | |
Inzittende Volwassene | 82% |
Inzittend Kind | 77% |
Jaar van Beoordeling | 2014 |
Kwetsbare Weggebruikers | 66% |
Safety Assist | 71% |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4970 mm |
Breedte | 1964 mm |
Hoogte | 1445 mm |
Wielbasis | 2960 mm |
Massa Rijklaar | 2156 kg |
Toegestane Max. Massa | 2600 kg |
Bagageruimte | 895 L |
Bagageruimte Max | 1792 L |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Laadvermogen Maximaal | 544 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 12,4 m |
Carrosserie | Liftback Sedan |
Segment | F - Lage Luxeklasse |
Dakrails | Geen Data |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2015
Bijtelling | 4% |
4% beperkt tot | NVT |
Netto (Schijf 2/3) | € 119 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 147 /mnd |
Op kenteken in 2016
Bijtelling | 4% |
4% beperkt tot | NVT |
Netto (Schijf 2/3) | € 114 /mnd |
Netto (Schijf 4) | € 147 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's


Opladen van Tesla Model S 70D (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Tesla Model S 70D. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Standaard 11.0 kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 34 uur | 10 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 21u15m | 17 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 13u30m | 26 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 10u45m | 33 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 7u15m | 49 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7u15m | 49 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7u15m | 49 km/u |
Optionele 22.0kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 34 uur | 10 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 21u15m | 17 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 13u30m | 26 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 10u45m | 33 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 7u15m | 49 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x25A | 17 kW | 4u45m | 75 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x32A | 22 kW † | 3u45m | 94 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€4,14
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€3,38
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€6,20
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€7,52
|
Snelladen van Tesla Model S 70D (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Tesla Model S 70D.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Supercharger v2 Shared (75 kW DC) | 75 kW | 65 kW † | 45 min | 330 km/u |
Supercharger v2 (150 kW DC) | 120 kW † | 95 kW † | 31 min | 480 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Supercharger (NL) |
€0,25
€4,70
|
Snelladen (laag) | €0,35€6,58
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€11,09
|
Snelladen (hoog) | €0,69€12,97
|
(Advertisement)
Alles over de Tesla Model S 70D
Niet meer leverbaar
Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Tesla Model S 70D was leverbaar tussen april 2015 en april 2016. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Tesla Model S 70D voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.
Van de Tesla Model S 70D (2015) is een nieuw model bekend: Tesla Model S 70D (2016).
Laatst bekende prijs
Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Tesla Model S 70D is €84 800. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.
Aandrijving en prestaties
De Tesla Model S 70D is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Tesla Model S 70D is 245 kW (333 pk). Het maximale koppel is 525 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.4 seconde gehaald. De topsnelheid is 225 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Tesla Model S 70D heeft een capaciteit van 70 kWh. Daarvan is 66,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 354 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 34 uur.
Snelladen is mogelijk via een Supercharger aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 120 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 95 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 245 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Tesla Model S 70D is ongeveer 18,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Tesla Model S 70D stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen