Renault Zoe Q210

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 20,990Prijs vanaf

22.0 kWhAccu Bruikbaar

150 kmActieradius

14.7 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Renault Zoe Q90Renault Zoe Q90

Prijs vanaf € 20,990

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar vanaf April 2013
Leverbaar tot November 2016

Leasen vanaf € 250 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 28 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 36 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 370 /mnd

Leasetarief € 325 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 45 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 349 /mnd

Leasetarief € 233 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 39 /mnd
Elektriciteit € 45 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 32 /mnd

Zakelijk - Kopen € 289 /mnd

Afschrijving excl. rente € 173 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 39 /mnd
Elektriciteit € 45 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 32 /mnd

Particulier - Kopen € 341 /mnd

Afschrijving excl. rente € 210 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 39 /mnd
Elektriciteit € 54 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 38 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €6,939. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 13.5 sec
Topsnelheid 135 km/u
Actieradius Elektrisch 150 km
Totaal Vermogen 65 kW (88 pk)
Totaal Koppel 220 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 25.0 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen † 22 kW AC
Laadtijd (0->150 km) † 1u15m
Laadsnelheid † 120 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 22.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting Type 2 (Optie)
Snellaadvermogen 43 kW AC
Snellaadtijd (15->120 km) 30 min
Snellaadsnelheid 210 km/u
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 3-fase aansluiting met 32A per fase benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 11 kW met een laadtijd van 2u30m en een laadsnelheid van 64 km/u.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 150 km
Verbruik Voertuig 14.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 210 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 10.5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.2 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1403 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 338 L
Baggageruimte Max 1225 L
Lengte 4084 mm
Breedte 1730 mm
Hoogte 1562 mm
Wielbasis Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Renault Zoe R240Renault Zoe R240 Geen prijsverschil 20 km meer actieradius Zelfde acceleratie 7% minder stroomverbruik Geen snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Renault Zoe Q210 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Zoe Q210. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 11u15m 13 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 7 uur 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 3u30m 43 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 3x16A 11 kW 2u30m 64 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 3x32A 22 kW 1u15m 120 km/u

Snelladen van Renault Zoe Q210 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Vanaf 80% lading in de accu neemt het laadvermogen sterk af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Renault Zoe Q210.

  • Maximaal: het piekvermogen dat de auto kan verwerken
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen over een laadsessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) *
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
Type 2 (43 kW AC) 43 kW 33 kW † 30 min 210 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

* = Beschikbaar als een optie

(Advertisement)

Alles over de Renault Zoe Q210

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Renault Zoe Q210 was leverbaar tussen april 2013 en november 2016. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Renault Zoe Q210 voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Renault Zoe Q210 (2013) is een nieuw model bekend: Renault Zoe Q90 (2017).

Prijs, lease en bijtelling

De Renault Zoe Q210 heeft een prijs vanaf €20,990. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €28 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €36 per maand.

De Renault Zoe Q210 is te leasen vanaf ongeveer €250 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Renault Zoe Q210 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Zoe Q210 is 65 kW (88 pk). Het maximale koppel is 220 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 13.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 135 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Renault Zoe Q210 heeft een geschatte capaciteit van 25 kWh. Daarvan is 22 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 150 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 22 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 1 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 2 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 64 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 11 uur 15 minuten.

De mogelijkheid tot snelladen is optioneel verkrijgbaar en werkt via een Type 2 aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 43 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 33 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 105 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Renault Zoe Q210 is ongeveer 14.7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Renault Zoe Q210 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen