Porsche Cayenne S E-Hybrid
Plug-in HybrideDeze elektrische auto wordt niet meer verkocht
Er is een nieuw model bekend: ofbekijk hier het volledige archief
Laatst bekende vanafprijs € 99 608
Bestelbaar | Nee, oud model |
Leverbaar van | September 2014 |
Leverbaar tot | September 2017 |
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 745 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 950 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 123-139 /mnd |
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.
Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 17 - 34 km
Stad - Winter | 25 km |
Snelweg - Winter | 17 km |
Gecombineerd - Winter | 21 km |
Stad - Zomer | 34 km |
Snelweg - Zomer | 21 km |
Gecombineerd - Zomer | 26 km |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 5.9 sec |
Topsnelheid | 243 km/u |
Actieradius Elektrisch | 20 km |
Actieradius Brandstof | 740 km |
Totaal Vermogen | 306 kW (416 pk) |
Totaal Koppel | 590 Nm |
Aandrijving | AWD |
Brandstof | Benzine |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 10.8 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Achter |
Laadvermogen | 3.7 kW AC |
Laadtijd (0->20 km) | 3 uur |
Laadsnelheid | 7 km/u |
Kosten Publiek Laden | €14,52 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 8.8 kWh |
Snellaadaansluiting | - |
Locatie Snellaadpoort | - |
Snellaadvermogen (max) | - |
Snellaadtijd | - |
Snellaadsnelheid | - |
Kosten Snelladen | - |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 20 km |
Verbruik Voertuig | 44 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 4.9 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 36 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 24,4 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.7 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 25,9 - 51,8 kWh/100km
Stad - Winter | 35,2 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 51,8 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 41,9 kWh/100km |
Stad - Zomer | 25,9 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 41,9 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 33,8 kWh/100km |
Brandstofverbruik
Gecombineerd NEDC | 3,4 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 79 g/km |
Na Accu Leeg NEDC | 8,3 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 195 g/km |
Bereik NEDC | 964 km |
Totaalbereik NEDC | 1000 km |
Tankinhoud | 80 L |
Praktijk 25/50/100 km | 2,2 / 6,5 / 8,6 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 52 / 153 / 202 g/km |
Na Accu Leeg Praktijk | 10,8 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 254 g/km |
Bereik Praktijk | 740 km |
Totaalbereik Praktijk | 760 km |
Motorinhoud | 2995 cc |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4855 mm |
Breedte | 1939 mm |
Hoogte | 1705 mm |
Wielbasis | Geen Data |
Massa Leeg | 2325 kg |
Baggageruimte | 580 L |
Baggageruimte Max | 1690 L |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | Geen Data |
Carrosserie | SUV |
Segment | M - Upper SUV |
Dakrails | Geen Data |
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Porsche Cayenne S E-Hybrid (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Porsche Cayenne S E-Hybrid. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 4u30m | 4 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 3 uur | 7 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 7 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 7 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 7 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 7 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 3 uur | 7 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€9,68
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€7,92
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€14,52
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€17,60
|
(Advertisement)
Alles over de Porsche Cayenne S E-Hybrid
Niet meer leverbaar
Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Porsche Cayenne S E-Hybrid was leverbaar tussen september 2014 en september 2017. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Porsche Cayenne S E-Hybrid voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.
Van de Porsche Cayenne S E-Hybrid (2014) is een nieuw model bekend: Porsche Cayenne E-Hybrid (2018).
Laatst bekende prijs
Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Porsche Cayenne S E-Hybrid is €99 608. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.
Aandrijving en prestaties
De Porsche Cayenne S E-Hybrid is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Porsche Cayenne S E-Hybrid is 306 kW (416 pk). Het maximale koppel is 590 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 243 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Porsche Cayenne S E-Hybrid heeft een capaciteit van 10,8 kWh. Daarvan is 8,8 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 20 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 17 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 34 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 4 uur 30 minuten.
Snelladen is niet mogelijk
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Porsche Cayenne S E-Hybrid is ongeveer 44 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 4.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 51,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 25,9 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
Brandstofverbruik
De Porsche Cayenne S E-Hybrid heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 740 kilometer, waarvan ongeveer 20 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.
Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 10.8 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 2.2 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 6.5 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 8.6 l/100km bij een rit van 100 kilometer.
Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Porsche Cayenne S E-Hybrid hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 3.4 l/100km en een actieradius van 964 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.
Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride
CO2 Uitstoot
Bij rijden in elektrische mode stoot de Porsche Cayenne S E-Hybrid geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Porsche Cayenne S E-Hybrid dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.
Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 254 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.
Zo is de uitstoot 52 g/km bij een rit van 25 kilometer, 153 g/km bij een rit van 50 kilometer en 202 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 79 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Porsche
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Cayenne op de officiële site van Porsche.