Porsche Cayenne S E-Hybrid

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Geen nieuw model bekend. Klik hier voor vergelijkbare modellen.

Prijs vanaf € 99,608

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar vanaf September 2014
Leverbaar tot September 2017

Leasen vanaf € 1,225 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 745 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 950 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 123-139 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 1,692 /mnd

Leasetarief € 1,475 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 27 /mnd
Brandstof € 190 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,698 /mnd

Leasetarief € 1,106 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 131 /mnd
Verzekering € 137 /mnd
Elektriciteit € 27 /mnd
Brandstof € 190 /mnd
Onderhoud € 107 /mnd

Zakelijk - Kopen € 1,415 /mnd

Afschrijving excl. rente € 823 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 131 /mnd
Verzekering € 137 /mnd
Elektriciteit € 27 /mnd
Brandstof € 190 /mnd
Onderhoud € 107 /mnd

Particulier - Kopen € 1,655 /mnd

Afschrijving excl. rente € 996 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 131 /mnd
Verzekering € 137 /mnd
Elektriciteit € 32 /mnd
Brandstof € 230 /mnd
Onderhoud € 129 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 4000 km / 16000 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €32,928. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 4000 km / 16000 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 4000 km / 16000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.32 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 4000 km / 16000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.60 per liter. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 17 - 34 km

Stad - Winter 25 km
Snelweg - Winter 17 km
Gecombineerd - Winter 21 km
Stad - Zomer 34 km
Snelweg - Zomer 21 km
Gecombineerd - Zomer 26 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.9 sec
Topsnelheid 243 km/u
Actieradius Elektrisch 20 km
Actieradius Brandstof 740 km
Totaal Vermogen 306 kW (416 pk)
Totaal Koppel 590 Nm
Aandrijving AWD
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 10.8 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->20 km) 2u30m
Laadsnelheid 8 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 8.8 kWh
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadaansluiting -
Snellaadvermogen -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 20 km
Verbruik Voertuig 44.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 4.9 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 36 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 24.4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 25.9 - 51.8 kWh/100km

Stad - Winter 35.2 kWh/100km
Snelweg - Winter 51.8 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 41.9 kWh/100km
Stad - Zomer 25.9 kWh/100km
Snelweg - Zomer 41.9 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 33.8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 3.4 l/100km
» CO2 Uitstoot 79 g/km
Na Accu Leeg NEDC 8.3 l/100km
» CO2 Uitstoot 195 g/km
Bereik NEDC 964 km
Totaalbereik NEDC 1000 km
Tankinhoud 80 L
Praktijk 25/50/100 km 0.0 / 5.4 / 8.1 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 127 / 190 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 10.8 l/100km
» CO2 Uitstoot 254 g/km
Bereik Praktijk 740 km
Totaalbereik Praktijk 760 km
Motorinhoud 2,995 cc

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 2325 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 580 L
Baggageruimte Max 1690 L
Lengte 4855 mm
Breedte 1939 mm
Hoogte 1705 mm
Wielbasis Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi Q7 E-TronAudi Q7 E-Tron €7,283 goedkoper 15 km meer actieradius 5% langzamere acceleratie 3% minder stroomverbruik
BMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40e €5,056 goedkoper Zelfde actieradius 15% langzamere acceleratie 15% minder stroomverbruik
Mercedes GLE 500e Plug-InMercedes GLE 500e Plug-In €5,729 goedkoper 5 km minder actieradius 10% snellere acceleratie 9% meer stroomverbruik
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Porsche Cayenne S E-Hybrid (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Porsche Cayenne S E-Hybrid. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 4 uur 5 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 2u30m 8 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 2u30m 8 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 2u30m 8 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 2u30m 8 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Porsche Cayenne S E-Hybrid

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Porsche Cayenne S E-Hybrid was leverbaar tussen september 2014 en september 2017. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Porsche Cayenne S E-Hybrid voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Prijs, lease en bijtelling

De Porsche Cayenne S E-Hybrid heeft een prijs vanaf €99,608. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €745 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €950 per maand.

De Porsche Cayenne S E-Hybrid is te leasen vanaf ongeveer €1,225 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Porsche Cayenne S E-Hybrid is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Porsche Cayenne S E-Hybrid is 306 kW (416 pk). Het maximale koppel is 590 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 243 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Porsche Cayenne S E-Hybrid heeft een capaciteit van 10,8 kWh. Daarvan is 8,8 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 20 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 17 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 34 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 4 uur.

Snelladen is niet mogelijk

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Porsche Cayenne S E-Hybrid is ongeveer 44.0 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 4.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 51.8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 25.9 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

Brandstofverbruik

De Porsche Cayenne S E-Hybrid heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 740 kilometer, waarvan ongeveer 20 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.

Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 10.8 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 5.4 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 8.1 l/100km bij een rit van 100 kilometer.

Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Porsche Cayenne S E-Hybrid hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 3.4 l/100km en een actieradius van 964 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.

Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride

CO2 Uitstoot

Bij rijden in elektrische mode stoot de Porsche Cayenne S E-Hybrid geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Porsche Cayenne S E-Hybrid dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.

Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 254 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.

Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 127 g/km bij een rit van 50 kilometer en 190 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 79 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Porsche

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Cayenne S E-Hybrid op de officiële site van Porsche.

Naar de Cayenne S E-Hybrid op de website van Porsche.