Nissan Leaf 30 kWh

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

€ 33,590Prijs vanaf

28.0 kWh *Accu Bruikbaar

170 kmActieradius

16.5 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Nissan LeafNissan Leaf

Prijs vanaf € 33,590

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar vanaf September 2015
Leverbaar tot Januari 2018

Leasen vanaf € 500 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 45 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 57 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €32,740. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 550 /mnd

Leasetarief € 500 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 50 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 511 /mnd

Leasetarief € 373 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 54 /mnd
Elektriciteit € 50 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Zakelijk - Kopen € 416 /mnd

Afschrijving excl. rente € 278 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 54 /mnd
Elektriciteit € 50 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Particulier - Kopen € 493 /mnd

Afschrijving excl. rente € 336 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 54 /mnd
Elektriciteit € 61 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 42 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,104. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius tussen 120 - 260 km

Stad - Winter 170 km
Snelweg - Winter 120 km
Gecombineerd - Winter 145 km
Stad - Zomer 260 km
Snelweg - Zomer 155 km
Gecombineerd - Zomer 195 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 11.5 sec
Topsnelheid 144 km/u
Actieradius Elektrisch 170 km
Totaal Vermogen 80 kW (109 pk)
Totaal Koppel 254 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 30.0 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting Type 1
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->170 km) 9 uur
Laadsnelheid 19 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 28.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting CHAdeMO
Snellaadvermogen 50 kW DC
Snellaadtijd (17->136 km) 25 min
Snellaadsnelheid 280 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 170 km
Verbruik Voertuig 16.5 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 250 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 11.2 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.3 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 10.8 - 23.3 kWh/100km

Stad - Winter 16.5 kWh/100km
Snelweg - Winter 23.3 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 19.3 kWh/100km
Stad - Zomer 10.8 kWh/100km
Snelweg - Zomer 18.1 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 14.4 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 1525 kg
Zitplaatsen 5 personen
Baggageruimte 370 L
Baggageruimte Max 680 L
Lengte 4445 mm
Breedte 1770 mm
Hoogte 1550 mm
Wielbasis Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Nissan Leaf 24 kWhNissan Leaf 24 kWh €2,000 goedkoper 40 km minder actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik 4% langzamer snelladen
BMW i3 94 AhBMW i3 94 Ah €4,637 duurder Zelfde actieradius 37% snellere acceleratie 3% minder stroomverbruik Even snel snelladen
Hyundai IONIQ ElectricHyundai IONIQ Electric €705 duurder 25 km meer actieradius 14% snellere acceleratie 13% minder stroomverbruik 14% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Nissan Leaf 30 kWh (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Nissan Leaf 30 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 1 (Yazaki - SAE J1772)
Laadpunt Auto Gebruikt Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 3.7 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 14u30m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 9 uur 19 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 9 uur 19 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 9 uur 19 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 9 uur 19 km/u
Optionele 6.6kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 14u30m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 9 uur 19 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 5 uur 34 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 9 uur 19 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 5 uur 34 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Nissan Leaf 30 kWh (10 -> 80%)

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Nissan Leaf 30 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

CHAdeMO
Laadpunt Auto Gebruikt Tijd Snelheid
CHAdeMO (50 kW DC) 50 kW 25 min 280 km/u
CHAdeMO (100 kW DC) 50 kW † 25 min 280 km/u
CHAdeMO (150 kW DC) 50 kW † 25 min 280 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Nissan Leaf 30 kWh

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Nissan Leaf 30 kWh was leverbaar tussen september 2015 en januari 2018. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Nissan Leaf 30 kWh voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Nissan Leaf 30 kWh (2015) is een nieuw model bekend: Nissan Leaf (2018).

Prijs, lease en bijtelling

De Nissan Leaf 30 kWh heeft een prijs vanaf €33,590. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €45 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €57 per maand.

De Nissan Leaf 30 kWh is te leasen vanaf ongeveer €500 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Nissan Leaf 30 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Nissan Leaf 30 kWh is 80 kW (109 pk). Het maximale koppel is 254 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 11.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 144 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Nissan Leaf 30 kWh heeft een capaciteit van 30 kWh. Daarvan is 28 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 170 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 120 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 260 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 6.6 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 14 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW en de accu laadt daarmee in ongeveer 25 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 115 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Nissan Leaf 30 kWh is ongeveer 16.5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23.3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10.8 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Nissan Leaf 30 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Nissan

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Leaf op de officiële site van Nissan.

Naar de Leaf op de website van Nissan.