Nissan Leaf 24 kWh

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

Prijs vanaf € 31,590

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf September 2015
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 475 /mnd

Netto Bijtelling (40.8% IB) € 42 /mnd
Netto Bijtelling (52% IB) € 53 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €30,740. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 523 /mnd

Leasetarief € 475 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 485 /mnd

Leasetarief € 351 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 52 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Zakelijk - Kopen € 395 /mnd

Afschrijving excl. rente € 261 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 52 /mnd
Elektriciteit € 48 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Particulier - Kopen € 468 /mnd

Afschrijving excl. rente € 316 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 52 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 42 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €10,443. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertentie)

Prestaties

Acceleratie 0-100 km/u 11.5 sec
Topsnelheid 144 km/u
Actieradius Elektrisch 140 km
Totaal Vermogen 80 kW (109 pk)
Totaal Koppel 254 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 24.0 kWh
Stekker Type 1
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen [1] 3.7 kW AC
Laadtijd (0->140km) [1] 7 uur
Laadsnelheid [1] 20 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar * 22.0 kWh
Snellaadstekker CHAdeMO
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen 50 kW DC
Snellaadtijd (14->112km) 18 min
Snellaadsnelheid 318 km/u
[1] Het maximale laadvermogen is 6.6 kW en hiermee kan een laadtijd van 4 uur en een laadsnelheid van 36 km/u bereikt worden. Hiervoor is echter een fase met 28A nodig. Zowel bij openbare laadpalen als in huishoudens komt dit amper voor. Klik hier voor meer info.

Energieverbruik

Actieradius NEDC 199 km
Verbruik NEDC 11.1 kWh/100km
Benzine Equivalent NEDC 1.2 l/100km
CO2 Uitstoot NEDC 0 g/km
Actieradius Praktijk 140 km
Verbruik Praktijk 15.7 kWh/100km
Benzine Equivalent Praktijk 1.8 l/100km
CO2 Uitstoot Praktijk 0 g/km

Maten en Gewichten

Gewicht 1,405 kg
Zitplaatsen 5 personen
Tankinhoud -
Lengte 4,445 mm
Breedte 1,770 mm
Hoogte 1,550 mm
* = schatting. Energieverbruik op basis van gematigde rijstijl in gematigd klimaat. Brandstofverbruik op basis van gematigde rijstijl. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Nissan Leaf 30 kWhNissan Leaf 30 kWh 2000 Euro duurder 35 km meer actieradius Zelfde acceleratie 2% meer stroomverbruik 2% langzamer snelladen
Kia Soul EVKia Soul EV 2865 Euro duurder 10 km meer actieradius 3% snellere acceleratie 15% meer stroomverbruik 13% langzamer snelladen
Hyundai IONIQ ElectricHyundai IONIQ Electric 860 Euro duurder 60 km meer actieradius 14% snellere acceleratie 11% minder stroomverbruik 12% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Nissan Leaf 24 kWh

Opladen 0 -> 100%

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Nissan Leaf 24 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto.

Type 1 (Yazaki - SAE J1772)
Aansluiting V / A Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact 230V / 10A 2.3 kW 11 uur 13 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 16A 3.7 kW 7 uur 20 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 28A 6.6 kW 4 uur 36 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 32A 7.4 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 16A 11 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 32A 22 kW - -

Snelladen 10 -> 80%

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Nissan Leaf 24 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

Lees hier meer over het snelladen van een elektrische auto.

CHAdeMO
Aansluiting Vermogen Tijd Snelheid
CHAdeMO 50 kW DC 18 m 318 km/u

(Advertentie)

Alles over de Nissan Leaf 24 kWh

Prijs, lease en bijtelling

De Nissan Leaf 24 kWh heeft een prijs vanaf €31,590. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €42 per maand bij een belastbaar jaarinkomen lager dan €66.422. Bij een hoger jaarinkomen is de netto bijtelling vanaf €53 per maand.

De Nissan Leaf 24 kWh is te leasen vanaf ongeveer 475 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Nissan Leaf 24 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Nissan Leaf 24 kWh is 109 pk. Het maximale koppel is 254 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 11.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 144 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Nissan Leaf 24 kWh heeft een capaciteit van 24.0 kWh. Daarvan is 22.0 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het laadvermogen is 3.7 kW AC. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen.

Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 11 uur. Snelladen is mogelijk via CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW DC en de accu laadt daarmee in ongeveer 18 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 98 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Nissan Leaf 24 kWh is ongeveer 15.7 kWh per 100 kilometer. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Nissan Leaf 24 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Nissan

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Leaf op de officiële site van Nissan.

Naar de Leaf op de website van Nissan.