Mercedes B 250e

Elektrische Auto

€ 42,881Prijs vanaf

28.0 kWhAccu Bruikbaar

150 kmActieradius

18.7 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Geen nieuw model bekend, klik hier voor vergelijkbare modellen
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 42,881

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van Januari 2015
Leverbaar tot Oktober 2017
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 57 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 72 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €41,624.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 105 - 225 km

Stad - Winter 150 km
Snelweg - Winter 105 km
Gecombineerd - Winter 130 km
Stad - Zomer 225 km
Snelweg - Zomer 135 km
Gecombineerd - Zomer 175 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.9 sec
Topsnelheid 160 km/u
Actieradius Elektrisch 150 km
Totaal Vermogen 132 kW (179 pk)
Totaal Koppel 340 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 31.0 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->150 km) 3 uur
Laadsnelheid 50 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 28.0 kWh
Snellaadaansluiting -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 150 km
Verbruik Voertuig 18.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 200 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 14.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 12,4 - 26.7 kWh/100km

Stad - Winter 18.7 kWh/100km
Snelweg - Winter 26.7 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 21.5 kWh/100km
Stad - Zomer 12.4 kWh/100km
Snelweg - Zomer 20.7 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 16.0 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4359 mm
Breedte 1786 mm
Hoogte 1557 mm
Wielbasis Geen Data
Massa Leeg 1625 kg
Baggageruimte 501 L
Baggageruimte Max 1456 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie MPV
Segment J - Medium MPV
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2015

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 58 /mnd
Netto (Schijf 4) € 72 /mnd

Op kenteken in 2016

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 56 /mnd
Netto (Schijf 4) € 72 /mnd

Op kenteken in 2017

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 57 /mnd
Netto (Schijf 4) € 72 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

BMW i3 94 AhBMW i3 94 Ah €4,654 goedkoper 20 km meer actieradius 8% snellere acceleratie 14% minder stroomverbruik Wel snelladen
Volkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf €1,876 goedkoper 40 km meer actieradius 22% langzamere acceleratie 10% minder stroomverbruik Wel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Mercedes B 250e (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mercedes B 250e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 14u30m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 9 uur 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 5u45m 26 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 4u30m 33 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 3 uur 50 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 3 uur 50 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 3 uur 50 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Mercedes B 250e

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Mercedes B 250e was leverbaar tussen januari 2015 en oktober 2017. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Mercedes B 250e voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Mercedes B 250e is €42,881. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Mercedes B 250e is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Mercedes B 250e is 132 kW (179 pk). Het maximale koppel is 340 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Mercedes B 250e heeft een geschatte capaciteit van 31 kWh. Daarvan is 28 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 150 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 105 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 225 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 14 uur 30 minuten.

Snelladen is niet mogelijk

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Mercedes B 250e is ongeveer 18.7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 26.7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12.4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Mercedes B 250e stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Mercedes

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de B 250e op de officiële site van Mercedes.

Naar de B 250e op de website van Mercedes.