Kia Soul EV

Elektrische Auto - 4% Bijtelling

Prijs vanaf € 34,455

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar vanaf September 2014
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 500 /mnd

Netto Bijtelling (40.8% IB) € 46 /mnd
Netto Bijtelling (52% IB) € 58 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €33,495. Getoonde leaseprijs is een geschatte vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 555 /mnd

Leasetarief € 500 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 527 /mnd

Leasetarief € 382 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Zakelijk - Kopen € 430 /mnd

Afschrijving excl. rente € 285 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 34 /mnd

Particulier - Kopen € 509 /mnd

Afschrijving excl. rente € 345 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 56 /mnd
Elektriciteit € 66 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 42 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,390. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertentie)

Prestaties

Acceleratie 0-100 km/u 11.2 sec
Topsnelheid 145 km/u
Actieradius Elektrisch 150 km
Totaal Vermogen 81 kW (110 pk)
Totaal Koppel 285 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 30.5 kWh
Stekker Type 1
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen [1] 3.7 kW AC
Laadtijd (0->150km) [1] 8u30m
Laadsnelheid [1] 18 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 27.0 kWh
Snellaadstekker CHAdeMO
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen 50 kW DC
Snellaadtijd (15->120km) 23 min
Snellaadsnelheid 278 km/u
[1] Het maximale laadvermogen is 6.6 kW en hiermee kan een laadtijd van 5 uur en een laadsnelheid van 31 km/u bereikt worden. Hiervoor is echter een fase met 28A nodig. Zowel bij openbare laadpalen als in huishoudens komt dit amper voor. Klik hier voor meer info.

Energieverbruik

Actieradius NEDC 212 km
Verbruik NEDC 12.7 kWh/100km
Benzine Equivalent NEDC 1.4 l/100km
CO2 Uitstoot NEDC 0 g/km
Actieradius Praktijk 150 km
Verbruik Praktijk 18.0 kWh/100km
Benzine Equivalent Praktijk 2.0 l/100km
CO2 Uitstoot Praktijk 0 g/km

Maten en Gewichten

Gewicht 1,465 kg
Zitplaatsen 5 personen
Tankinhoud -
Lengte 4,140 mm
Breedte 1,800 mm
Hoogte 1,593 mm
* = schatting. Energieverbruik op basis van gematigde rijstijl in gematigd klimaat. Brandstofverbruik op basis van gematigde rijstijl. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Hyundai IONIQ ElectricHyundai IONIQ Electric 2005 Euro goedkoper 30 km meer actieradius 12% snellere acceleratie 13% minder stroomverbruik 15% sneller snelladen
Nissan Leaf 30 kWhNissan Leaf 30 kWh 865 Euro goedkoper 25 km meer actieradius 3% langzamere acceleratie 11% minder stroomverbruik 13% sneller snelladen
Nissan Leaf 24 kWhNissan Leaf 24 kWh 2865 Euro goedkoper 10 km minder actieradius 3% langzamere acceleratie 13% minder stroomverbruik 14% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Kia Soul EV

Opladen 0 -> 100%

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia Soul EV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto.

Type 1 (Yazaki - SAE J1772)
Aansluiting V / A Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact 230V / 10A 2.3 kW 13u30m 11 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 16A 3.7 kW 8u30m 18 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 28A 6.6 kW 5 uur 31 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 32A 7.4 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 16A 11 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 32A 22 kW - -

Snelladen 10 -> 80%

Snelladen kan alleen maar bij publieke snelladers. De meeste snelladers laden een accu op tot 80%. Snelladen is dan ook vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen en betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van de snellaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia Soul EV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van 10% tot 80% opgeladen kan worden.

Lees hier meer over het snelladen van een elektrische auto.

CHAdeMO
Aansluiting Vermogen Tijd Snelheid
CHAdeMO 50 kW DC 23 m 278 km/u

(Advertentie)

Alles over de Kia Soul EV

Prijs, lease en bijtelling

De Kia Soul EV heeft een prijs vanaf €34,455. De auto heeft een bijtelling van 4%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €46 per maand bij een belastbaar jaarinkomen lager dan €66.422. Bij een hoger jaarinkomen is de netto bijtelling vanaf €58 per maand.

De Kia Soul EV is te leasen vanaf ongeveer 500 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia Soul EV is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia Soul EV is 110 pk. Het maximale koppel is 285 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 11.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 145 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia Soul EV heeft een capaciteit van 30.5 kWh (schatting). Daarvan is 27.0 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het laadvermogen is 3.7 kW AC. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.

Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 13 uur 30 minuten. Snelladen is mogelijk via CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW DC en de accu laadt daarmee in ongeveer 23 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 105 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Kia Soul EV is ongeveer 18.0 kWh per 100 kilometer. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia Soul EV stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Soul EV op de officiële site van Kia.

Naar de Soul EV op de website van Kia.