Kia Soul EV

Elektrische Auto

€ 34,455Prijs vanaf

27.0 kWhAccu Bruikbaar

150 kmActieradius

18.0 kWhVerbruik 100km

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Kia Soul EVKia Soul EV
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 34,455

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van September 2014
Leverbaar tot Oktober 2017
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 46 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 58 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €33,495.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 11.2 sec
Topsnelheid 145 km/u
Actieradius Elektrisch 150 km
Totaal Vermogen 81 kW (110 pk)
Totaal Koppel 285 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 30.5 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting Type 1
Laadvermogen 3.6 kW AC
Laadtijd (0->150 km) 9 uur
Laadsnelheid 17 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 27.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting CHAdeMO
Snellaadvermogen (max) 50 kW DC
Snellaadtijd (15->120 km) 30 min
Snellaadsnelheid 210 km/u

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 150 km
Verbruik Voertuig 18.0 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 212 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 12.7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.4 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4140 mm
Breedte 1800 mm
Hoogte 1593 mm
Wielbasis Geen Data
Massa Leeg 1465 kg
Baggageruimte 281 L
Baggageruimte Max 891 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 0 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment L - Lower SUV
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2015

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 47 /mnd
Netto (Schijf 4) € 58 /mnd

Op kenteken in 2016

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 45 /mnd
Netto (Schijf 4) € 58 /mnd

Op kenteken in 2017

Bijtelling 4%
4% beperkt tot NVT
Netto (Schijf 2/3) € 46 /mnd
Netto (Schijf 4) € 58 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Nissan Leaf 24 kWhNissan Leaf 24 kWh €2,865 goedkoper 20 km minder actieradius 3% langzamere acceleratie 6% minder stroomverbruik 5% langzamer snelladen
Nissan Leaf 30 kWhNissan Leaf 30 kWh €865 goedkoper 20 km meer actieradius 3% langzamere acceleratie 8% minder stroomverbruik 19% sneller snelladen
Hyundai IONIQ ElectricHyundai IONIQ Electric €460 goedkoper 45 km meer actieradius 12% snellere acceleratie 20% minder stroomverbruik 105% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Kia Soul EV (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia Soul EV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 1 (Yazaki - SAE J1772)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 3.6 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 14 uur 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 8u45m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 9 uur 17 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 9 uur 17 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 9 uur 17 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 9 uur 17 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 9 uur 17 km/u
Optionele 6.6kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 14 uur 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 8u45m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 5u30m 27 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 5 uur 30 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 8u45m 17 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 5u30m 27 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 5 uur 30 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Snelladen van Kia Soul EV (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia Soul EV.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
CHAdeMO
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CHAdeMO (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 30 min 210 km/u
CHAdeMO (100 kW DC) 50 kW † 40 kW † 30 min 210 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Advertisement)

Alles over de Kia Soul EV

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Kia Soul EV was leverbaar tussen september 2014 en oktober 2017. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Kia Soul EV voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Kia Soul EV (2014) is een nieuw model bekend: Kia Soul EV (2017).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Kia Soul EV is €34,455. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia Soul EV is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia Soul EV is 81 kW (110 pk). Het maximale koppel is 285 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 11.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 145 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia Soul EV heeft een geschatte capaciteit van 30,5 kWh. Daarvan is 27 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 150 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 6.6 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 14 uur.

Snelladen is mogelijk via een CHAdeMO aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 40 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 105 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Kia Soul EV is ongeveer 18.0 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia Soul EV stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Soul EV op de officiële site van Kia.

Naar de Soul EV op de website van Kia.